#


به وجود آمدن معجزه با ترک نوشیدنی های الکی

1 سپتامبر 2018 بدون نظر 1135 بازدید

به وجود آمدن معجزه با ترک نوشیدنی های الکی

با ترک نوشیدنی های الکلی چه معجزه ای در بدن رخ می دهد؟

احتمالاً اکثر سفارشاتی که در مورد خوردن الکل وجود دارند این گونه سفارش کنند که اعتدال را رعایت کنید ولی کمتر پیش می آید که کسی بگوید خوبی های ترک کامل الکل چیست و چه تاثیرات فوق العاده ای را بر روی سلامت شما خواهد گذاشت.

وزن خود را کم خواهید کرد

الکل دارای کالری بالایی است؛ فقط ۳۵۰ میلی لیتر از آن تقریباً ۱۵۰ کالری دارد و انواع میوه‌ ای آن هم مملو از قند اضافه است. خوردن الکل باعث بالا رفتن وزن می ‌شود. هر چند تأثیر الکل بر روی افراد متغیر است ولی تقریباً تمامی کسانی که آن را مصرف می کنند دچار اضافه وزن خواهند شد. زمانی که الکل وارد بدن می ‌شود، بدن می ‌خواهد خیلی سریع آن را پردازش کند، در این صورت دیگر سیستم ‌ها را متوقف می ‌کند تا به هضم الکل بپردازد. این کار اثر منفی بر متابولیسم دارد.

کلسترول خون‌ تان پایین می‌ آید

باور داشته باشید یا نه، الکل می ‌تواند دقیقاً مثل چربی و نمک، ریسک ابتلا به بیماری ‌های قلبی را افزایش دهد. در آزمایشاتی که بر روی موش‌ ها انجام شد، آن چه به دست آمد نشان داد موش‌ هایی که دو روز پشت سر هم الکل خورده بودند، در مقایسه با موش‌ هایی که الکل مصرف نکرده بودند، کلسترول خون آن ها بیست درصد بالاتر رفته بود.

فشار خون ‌تان نرمال خواهد شد

ممکن است با خود فکر کنید خوردن یک استکان الکل باعث می شود تا استرس شما را کم کند ولی در اصل موجب بالا رفتن فشار خون ‌شما می شود۱. بر اساس مطالعه ‌ای از مجله Hypertension، ۱۱۰۰ میلی لیتر آبجو یا ۳۸ میلی لیتر شراب، فشار خون افراد را تا حدود ۲.۴ میلی متر جیوه افزایش داده بود. آزمایش دیگری در دانشگاه بریستول هم نشان داد کسانی که به صورت مستمر الکل می ‌نوشند، فشار خون آن ها تقریباً ۷ میلی متر جیوه بالاتر از افرادی است که در کل الکل نمی‌ خورند.

بهتر خواهید خوابید

بسیاری از افراد مدعی هستند که الکل برای آن ها خواب آور است، هر چند تا اندازه ای درست است ولی این خواب به آن اندازه ای که باید عمیق یا مفید نیست. تحقیقات نشان داده خوردن الکل قبل از خواب، نوعی از امواج مغزی را که بیشتر در حالت بیداری ولی استراحت صادر می ‌شوند زیاد می کند؛ یعنی گیج و خواب آلود می ‌شوید ولی به صورت کامل استراحت نخواهید کرد و خواب با کیفیتی نخواهید داشت. ممکن است با ترک الکل همان اول حس کنید نمی‌ توانید خیلی راحت به خواب بروید ولی کمی بعد به این نتیجه می رسید که ترک نوشابه ‌های الکلی به شما کمک می کند تا صبح روز بعد سرحال تر از خواب بیدار شوید.

انرژی بیشتری خواهید داشت

همان طور که گفته شد با ترک الکل، صبح ‌ها سرحال تر از خواب بیدار می شوید و احساس می کنید انرژی بیشتری دارید؛ بدون سر درد و احساس خسته بودن می‌ توانید یک صبحانه‌ سالم را میل کنید و سر وقت از منزل بیرون بروید. اگر صبح خمار نباشید، رفتار و کردار بهتری دارید، تمرکز شما بیشتر است، عملکردتان مناسب تر می ‌شود و در طول روز، انرژی مضاعفی خواهید داشت.

سرگرمی‌ های تازه ای پیدا خواهید کرد

این که می گوییم الکل را ترک کنید به این معنی نیست که گوشه گیر شوید. بسیاری از افرادی که خوردن الکل را ترک می کنند، بر اساس حرف های خودشان همان اول حس می ‌کنند باید دیگر از جمع دوستان کناره گیری کنند ولی خیلی سریع به این نتیجه می رسند که وقتی که دیگر الکل نمی خورند سرحال تر می ‌شوند زیرا به جای این که یک جا بنشینند و بخورند، سرگرمی‌ های مناسب تر دیگری را می یابند که سرحال ترشان هم می ‌کند.

عملکرد ورزشی‌ شما بهتر خواهد شد

مصرف زیاد الکل اثرات خیلی بدی را بر تمرینات‌ شما می تواند بگذارد چون زمانی که که الکل می خورید بدن شما نمی ‌تواند ویتامین ‌ها و مواد معدنی حیاتی مورد نیازش را به صورت کامل دریافت کند، زیرا هنوز درگیر تجزیه و هضم الکلی است که شب گذشته خورده اید.

تغذیه ‌تان سالم ‌تر خواهد شد

الکل یکی از مهم ترین مواردی است که موجب پُرخوری می ‌شود، به خصوص اگر قبل از غذا بخورید. کلیه آزمایشات به این نتیجه رسیده اند که وقتی شما قبل از غذا الکل می خورید، کالری بیشتری پس از آن دریافت خواهید نمود. ولی با ترک الکل، در اصل کالری متعادل ‌تری مصرف می ‌کنید.

پول ‌تان را پس انداز خواهید کرد

سعی کنید با خودتان روراست باشید؛ برای این که الکل بخورید چقدر پول پرداخت می کنید؟ اگر دیگر این مبالغ را پرداخت نکنید متوجه خواهید شد که مقدار پولی که برای‌ شما باقی می ‌ماند چقدر نسبت به قبل تفاوت دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *