#


آیا سفید کردن دندان برای افراد مختلف تاثیر مشابه دارد؟

10 ژوئن 2018 بدون نظر 1251 بازدید

آیا سفید کردن دندان برای افراد مختلف تاثیر مشابه دارد؟

سفید کردن دندان برای افراد مختلف

سفید کردن دندان به عنوان روشی شناخته می شود که اغلب افراد برای داشتن دندان هایی سفید و درخشان نسبت به انجام آن تمایل زیادی دارند اما این عمل به کلیه افراد پیشنهاد داده نمی شود، چرا که تاثیرات آن بر روی افراد مختلف به یک شکل نخواهد بود و ممکن است در خصوص برخی از افراد نتیجه مطلوبی نداشته باشد. برخی از افراد نیز به طور کلی نباید این عمل را انجام دهند چرا که موجب بروز مشکلات بسیار زیادی برای آن ها خواهد شد. به همین جهت توصیه می کنیم پیش از اقدام برای انجام این عمل با دندانپزشک خود صحبت کرده و در صورتی که دندان هایی بدرنگ و یا حساس دارید و یا بر روی دندان های خود ترمیم کامپوزیت انجام داده اید و دندان هایتان دارای پوسیدگی است و یا بر روی آن ها لکه های سفید رنگی وجود دارد از او راهنمایی بخواهید. حالت عفونی که لثه ها دارند و وجود پل و یا حتی استفاده از روکش و مواردی از این قبیل به خصوص بر روی دندان های جلویی از جمله مواردی هستند که پیش از عمل بلیچینگ حتما باید با دندانپزشک متخصص در میان گذاشته شود و نسبت به ترمیم و درمان آن ها اقدامات لازم صورت بگیرد.

تمام افرادی که این عمل زیبایی را بر روی دندان های خود انجام می دهند نتیجه ای یکسان را به دست نمی آورند و گاهی ممکن است برخی از آن ها با یک بار انجام این روش به سفیدی مورد انتظار خود دست پیدا کنند اما برخی دیگر ناچار به انجام چند مرتبه ای این عمل می شوند تا بتوانند به نتیجه دلخواه خود برسند. با در نظر گرفتن نوع درمانی که در زمینه بلیچینگ دندان ها صورت می گیرد می توان مدت زمان ۴ تا ۱۲ ماه را برای دوام و ماندگاری آن عنوان کرد. به همین دلیل توجه  به موادی غذایی و نوشیدنی که مصرف می شود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چرا که مصرف بیش از اندازه تمشک و چای و قهوه موجب ایجاد لکه هایی بر روی دندان های فرد خواهد شد و این مساله عمل بلیچینگ مجدد را در پی خواهد داشت.

افرادی که تمایل دارند دندان هایی سفید و درخشان داشته باشند اما به علت وجود مشکلاتی نمی توانند این عمل را انجام دهند باید در نظر داشته باشند با حفاظت صحیح و مناسب از دندان ها و رعایت بهداشت دهان و دندان می توانند دندان هایی سفید داشته باشند. از جمله افرادی که قادر به انجام عمل بلیچینگ نیستند خانم های بارداری می باشند که در سه ماهه سوم بارداری قرار دارند. از سوی دیگر کلیه درمان های ترمیمی و ریشه ای باید در خصوص دندان ها و لثه افراد انجام گیرد تا بتوانند نتیجه بهتری را دریافت کنند.

همانطور که پیش تر نیز عنوان کردیم تاثیر عمل زیبایی بلیچینگ بر روی کلیه افراد یکسان نمی باشد و شرایط مختلفی موجب می شود تا نتایج گوناگونی نیز به دست بیاید. از جمله این موارد انتخاب دندانپزشک می باشد که باید درخصوص آن توجه بسیاری صورت بگیرد. معمولا بیماران زمانی که دندانپزشک خوبی را انتخاب کرده باشند نسبت به عمل بلیچینگ خود نیز احساس رضایتمندی بیشتری خواهند داشت و نتیجه بهتری نیز به دست خواهند آورد. چنانچه تمایل داشته باشید دندان های تان برای مدت زمان بیشتری سفید و درخشان باقی بماند باید نکات بسیاری را مد نظر قرار دهید که تکرار این عمل یکی از مهمترین این موارد به شمار می رود. علت این مساله نیز تغییر رنگ احتمالی دندان ها می باشد که موجب می شود نسبت به تکرار عمل احساس نیاز کند.

نکته دیگری که حائز اهمیت است این که افراد به دلیل انتخاب شیوه های درمانی مختلف با تاثیرات مختلفی نیز از این عمل مواجه می شوند و دسته ای که دو روش درمانی را به طور همزمان انتخاب می کنند در مقایسه با دیگر افراد از نتیجه بهتری برخوردار خواهند بود. البته ناگفته نماند چنانچه بلیچینگ دندان به صورت صحیحی به کار گرفته نشود موجب خواهد شد تا دندان ها به شکلی غیر عادی و غیر طبیعی تغییر رنگ داده و سفید شوند.

پس از انجام این عمل باید مراقبت هایی صورت بگیرد که توجه به این موارد موجب می شود تا مدت های طولانی تری دندان هایی سفید و درخشان داشته باشد. باید به خاطر داشته باشید که تا چند روز پس از عمل زیبایی بلیچینگ احتمال دارد دندان ها دچار حساسیت شوند که البته مدت زمان زیادی طول نکشیده و به تدریج از بین خواهند رفت. بهتر است تا مدتی به سراغ استفاده از خمیردندان های ضد حساسیت بروید تا دندان های تان سپر دفاعی قدرتمندی در برابر حساسیت داشته باشند. سعی کنید مصرف غذاهای اسیدی و سرد را از لیست غذایی خود حذف کنید و به مدت یک شبانه روز مصرف قهوه و چای و سیگار و همچنین سس قرمز و نوشابه و شکلات را ترک نمایید و به مرور نیز میزان استفاده این مواد را کاهش دهید تا دندان هایی سفید و درخشان داشته باشید؛ چرا که این مواد به علت دارا بودن رنگ دانه موجب تغییر رنگ دندان ها خواهند شد و این مساله در سفیدی دندان ها تاثیر منفی برجای خواهد گذاشت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *