#


هشدارهایی که مردان در خصوص سرطان جدی نمی گیرند

19 می 2018 بدون نظر 1269 بازدید

هشدارهایی که مردان در خصوص سرطان جدی نمی گیرند

جدی نگرفتن ۹هشدار در مورد سرطان توسط مردان

اطلاع از نشانه های اولیه سرطان می تواند کمک بسیاری در شناسایی و تشخیص زود هنگام و در نهایت درمان های موثرتر کند.

به گزارش ازمن بپرس، توصیه ای که متخصصان به مردان می کنند این است که به علائم و نشانه های سرطان که به طور معمول از آن ها چشم پوشی می شوند، اهمیت دهند تا عوارض مرگبار به سراغ شان نیایند.

در ادامه این مطلب رایج ترین نشانه های ابتلا به سرطان در مردان آمده شده است:

سرفه غیر معمول:

سرفه از نشانه های رایج در افراد سیگاری و یا مبتلایان به سرماخوردگی یا آلرژی می باشد ولی سرفه پی در پی می تواند علامت اولیه ابتلا به سرطان ریه باشد. در صورتی که شما هر نوع علامت های دیگر مانند گرفتگی بینی، آب ریزش و یا تب ندارید و یا این که سرفه تان همراه با خلط خونی می باشد، باید از نظر ابتلا به سرطان ریه و یا رد آن با پزشک تان در ارتباط باشید.

خستگی بیش از اندازه:

این نشانه با شماری از بیماری های مزمن و اختلالات مربوط می باشد. ولی رشد سلول های سرطانی هم می تواند نشانه خستگی بیش از اندازه را در پی داشته باشد. خستگی از نشانه های رایج سرطان روده بزرگ در مردان می باشد. چنانچه شما حتی پس از یک خواب خوب شبانه همواره این نشانه را تجربه می کنید، با پزشک تان مشورت کنید.

کاهش وزن بدون دلیل:

کاهش وزن اتفاقی، و غیر قابل توضیح می تواند یک مشکل بهداشتی عمده ماننده سرطان را نشان دهد. در صورتی که شما بدون هیچ نوع رژیم غذایی خاص و یا ورزش وزن تان را از دست می دهید این مسئله را حتما به پزشک تان گزارش دهید.

تغییرات ظاهری پوست:

بر اساس اعلام بنیاد ملی سرطان در ایالات متحده، مردانی که بالای ۵۰سال سن دارند در مقایسه با زنان دو برابر بیشتر احتمال دارد که به سرطان پوست ابتلا پیدا کنند. مردان به طور معمول زمان بیشتری را زیر نور خورشید هستند و به احتمال خیلی کم از محصولات ضد آفتاب استفاده می کنند. ضایعات پوستی افزایش یابنده، ضایعات سفید، سیاه و چند رنگ پوستی، خال هایی که به تازگی تغییر رنگ، شکل و اندازه داده اند و… ممکن است که از جمله علایم و نشانه های اولیه ابتلا به سرطان پوست باشند. با انجام  معاینات ماهانه می توان علایم و نشانه های ایجاد سرطان پوست بروز و تغییر رنگ خال های بزرگ تر از شش میلی متر که بیش از سه هفته بر روی پوست باقی مانده اند را تشخیص داد.

تغییرات در روده:

مشکلاتی که بعضی اوقات برای روده روی می دهد طبیعی است ولی بعضی از تغییرات روده احتمال دارد نشان دهنده ابتلا به سرطان کولون یا رکتال و در نتیجه سرطان روده بزرگ باشد. اسهال و یبوست همیشه از علامت های ابتدایی هستند به خصوص چنانچه به طور اتفاقی و همراه با شکم درد شدید و نفخ باشند.

خونریزی از رکتوم:

این نشانه از علامت های نخستین ابتلا به سرطان رکتوم می باشد به خصوص در صورتی که خونریزی به اندازه ای باشد که باعث کم خونی فقر آهن گردد. وجود خون در مدفوع هم از نشانه های دیگر می باشد. خونریزی از رکتوم با این که می تواند علامت ابتلا به بیماری دیگری از جمله بواسیر باشد، ولی برای شناسایی و یا رد سرطان رکتوم باید با پزشک مشورت کرد. علاوه بر این از نظر ابتلا به سرطان روده و رکتوم پس از سن ۵۰سالگی، باید معاینات پیاپی صورت گیرد.

تغییرات ادراری:

بی اختیاری ادرار و دیگر تغییرات ادراری احتمال دارد در اثر بالا رفتن سن رخ دهد ولی بعضی از نشانه های دیگر حکایت از ابتلا به سرطان پروستات دارند. سرطان پروستات در مردانی که ۶۰سال سن و بالاتر هستند رایج است. نشانه های ادراری رایج عبارتند از: نشت ادرار، بی اختیاری ادراری، ناتوانی در ادرار کردن، تاخیر در ادرار.

وجود خون در ادرار:

این نشانه می تواند نشان دهنده ابتلا به سرطان مثانه باشد. این نوع سرطان در کسانی که سیگاری هستند رایج تر است. پروستاتیت، سرطان پروستات، و عفونت دستگاه ادراری هم می تواند با این نشانه همراه باشد.

کمردرد مداوم:

کمرد درد رایج ترین دلیل ناتوانی در بین مردان می باشد ولی شمار اندکی از مردان از این نکته اطلاع دارند که این نشانه می تواند علامتی از ابتلا به سرطان باشد. سرطانی که به استخوان های ستون فقرات وسعت یافته است. سرطان پروستات آماده گسترش به استخوان و ایاد نشانه ها در استخوان های ران و کمر دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *