#


منع مصرف مسکن برای افراد مبتلا به سنگ کلیه

5 آوریل 2018 بدون نظر 1365 بازدید

منع مصرف مسکن برای افراد مبتلا به سنگ کلیه

خودداری از مصرف مسکن برای مبتلایان به سنگ کلیه

دکتر سمانه سادات اکبری، متخصص طب سنتی بیان کرد: افراد مبتلا به التهابات کلیوی و سنگ کلیه از استفاده بسیار از کافئین و علاوه بر این از استفاده مُسکن اجتناب کنند چرا که قرص های مسکن سنگ ها را سفت کرده و دفع آن را با مشکل روبه رو می ‌کند.

به گزارش ازمن بپرس، این متخصص طب سنتی در مورد بیماری های کلیوی اظهار کرد: دلیل هایی که منجر به به وجود آمدن سنگ کلیه می شود در خانم ها و آقایان متفاوت می باشد. کسانی که غلظت خون دارد چنانچه آن را درمان نکنند با مشکلات کلیوی روبه رو خواهند شد.

دکتر سمانه سادات اکبری در ادامه افزود: غلطت خون موجب می شود خون در بدن بلوکه گردد و این موضوع باعث می ‌شود فرآیند ادرار به خوبی صورت نگیرد و در نهایت سم موجود در آن به بدن برگردد.

وی می گوید: کسانی که مشکلات کبدی از جمله کبد چرب دارند هم دچار بیماری ‌های کلیوی می شوند چرا که کبد و کلیه با هم ارتباط مستقیم دارند. علاوه بر این بیماران دیابتی هم در معرض خطر ابتلا مشکلات کلیوی قرار می گیرند.

اکبری در مورد چگونگی درمان مشکلات کلیوی افزود: مصرف غذاهای ادرار آور، اجتناب از غذاهای چرب، قطع کردن استفاده از ادویه ‌جات و علاوه بر این استفاده بسیار از غذاهایی مانند آش و سوپ به بهبود شرایط کلیه کمک می سازد.

علاوه بر این، این متخصص طب سنتی تصریح کرد: عرق خارشتر از جمله گیاهانی می باشد که در درمان بیماری های کلیوی مانند سنگ کلیه تاثیر بسیاری دارد که باید روزانه ۲مرتبه استفاده کنند.

وی در ادامه بیان کرد: کسانی که به سنگ کلیه ابتلا پیدا می کنند افرادی هستند که قطعا مصرف آب پایینی دارند علاوه بر این استفاده از کافیین بالایی دارند یعنی قهوه یا چای پررنگ بسیار استفاده می کنند.

اکبری با اشاره به انواع سنگ های کلیه بیان کرد: ما چند نوع سنگ کلیه داریم، سنگ های کلسیمی و سنگ های اگزالات یکی از آن ها می باشند که هر یک دارای روند درمانی متفاوتی می باشند.

این متخصص طب سنتی در ادامه افزود: برای درمان سنگ های کلسیمی شخص باید استفاده از شیر، ماست و سایر لبنیات را کم کند. برای درمان سنگ ‌های شاخه‌ ای یا اگزالات هم شخص باید مایعات را به شکلی زمان های تعیین شده استفاده کنند.

وی توصیه کرد: افراد بیمار که به سنگ‌ های شاخه ‌ای یا اوگزالات مبتلا می باشند استفاده از آب را به روزانه دوازده لیوان افزایش دهند.

این متخصص طب سنتی علاوه براین تصریح کرد: تمام افراد بیماری که به سنگ کلیه مبتلا هستند و افزایش وزن دارند؛ حتما باید وزن شان را کاهش دهند و علاوه بر این افراد بیماری که مشکل اضافه وزن ندارند حتما پیاده ‌روی را در برنامه هر روزه خود اضافه کنند.

اکبری در پایان یادآور شد: به افراد مبتلا به سنگ کلیه توصیه می‌ کنم تا جایی که امکان دارد ازاستفاده از داروهای مسکن اجتناب کنند، چرا که این داروها منجر به سفت شدن سنگ کلیه می شود و دفع آن را با مشکل روبه رو می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *