#


دانستنی هایی در مورد استفاده از گوشت بوقلمون

11 مارس 2018 بدون نظر 2177 بازدید

دانستنی هایی در مورد استفاده از گوشت بوقلمون

در مورد استفاده از گوشت بوقلمون اطلاعات تان را بالا ببرید

چنانچه که نمی ‌خواهید به بیماری هایی چون سرطان پستان، پروستات، بیماری MS، آرتروز، افسردگی و اعصاب مبتلا شوید و در ضمن اسید اوریک، اوره و چربی خون تان افزایش نداشته باشد، گوشت بوقلمون استفاده کنید.

به گزارش ازمن بپرس، گوشت بوقلمون بدون پوست، به صورت طبیعی دارای چربی کمی می باشد که برابر یک گرم چربی در هر سی گرم گوشت می باشد، بنابر این افرادی که دارای رژیم غذایی کم‏ چربی می باشند و کسانی که مسن هستند، می ‏توانند از آن مصرف کنند. علاوه بر این به خاطر چربی کمتر نسبت به گوشت قرمز بهتر می باشد. ۱۵۰گرم گوشت بوقلمون تقریبا نیمی از اسید فولیک مورد نیاز روزانه را فراهم می کند. علاوه بر این منبع خوبی از پروتئین، سلنیوم، روی و پتاسیم و ویتامین‏های B1 ، B3 ، B6 و B12 و اسید آمینه تریپتوفان می باشد.

بوقلمون می تواند کلسترول بد خون را کاهش ‏‏دهد، آرامش و سرحالی به وجود بیاورد ، از سرطان پیشگیری می ‏کند، تراوش هورمون تستوسترون را بیشتر می کند، دستگاه ایمنی را تقویت خواهد کرد. گوشت سفید و بدون پوست آن، یک ماده غذایی با پروتئین بالا و چربی کم می باشد. افرادی که باید غذاهای کم چرب میل کنند، می ‏توانند از بخش سفید گوشت بوقلمون مصرف کنند.

اینک هر یک از اثرات مفید گوشت بوقلمون بر سلامتی بدن را به صورت جداگانه برای شما توصیف می کنیم.

-کاهش کلسترول بد خون

بخش روشن ‏تر گوشت بوقلمون که فاقد پوست باشد، دارای چربی، چربی اشباع و کلسترول کمتری نسبت به گوشت مرغ و گاو می باشد.

-پیشگیری از سرطان

اسید آمینه تریپتوفان به منظور فعالیت سلول ‏های T مورد نیاز می باشد. سلول ‏های T یک نوع از سلول ‏های دستگاه ایمنی بدن می باشند که سلول‏ های سرطانی را از بین می ‏برند. در کمبود تریپتوفان، سلول T فعال از بین می روند.

-ایجاد آرامش و سرحالی

ناقلین عصبی از اسیدهای آمینه به وجود می آیند و حامل عصبی به نام “سروتونین” از اسید آمینه تریپتوفان به وجود آمده است. سروتونین منجر به سرحالی و آرامش در بدن خواهد شد. بنابر این استفاده از غذاهایی مانند بوقلمون منجر به سرحالی خواهد شد.

در یک ارزیابی، به پانزده خانمی که دارای سابقه ی ابتلا به افسردگی بوده اند، دو نوع ترکیب اسید آمینه‏ ‏ای داده شد. یک نوع ترکیب اسید آمینه تریپتوفان را دارا بود و دیگری آن را نداشت. پس از استفاده از ترکیب بدون تریپتوفان، ده نفر از این خانم‏ ها به نشانه های افسردگی موقتی مبتلا شدند، اما قابل توجه شدند. اما پس از استفاده از ترکیب دارای اسید آمینه تریپتوفان هیچ گونه تغییری در روحیه و حالت روانی این خانم ‏ها دیده نشد.

-تقویت دستگاه ایمنی بدن

شواهد بسیاری وجود دارد که نشان دهنده این است اسید آمینه تریپتوفان، نقش بسیار مهمی در دستگاه ایمنی بدن بر عهده دارد. بر اساس یک آزمایش که بر روی موش‏ ها انجام شد نشان داد که متابولیت ‏های تریپتوفان (مولکول ‏های ناشی از تجزیه تریپتوفان در بدن) اثر برخی از داروهایی را دارند که به منظور کاهش نشانه های بیماری ام اس مصرف می ‏شوند. بیماری ام اس یک نوع بیماری‏ مربوط به دستگاه ایمنی بدن می باشد.

-بیشتر شدن هورمون تستوسترون

پروتئین موجود در گوشت بوقلمونی که به صورت طبیعی (بدون استفاده از مواد شیمیایی و هورمونی) پرورش داده شده است، اندازه هورمون تستوسترون را در بدن آقایان، تا میزان مطلوبی نگه می ‏دارد. اما هورمون‏ هایی که در پرورش بوقلمون ‏های صنعتی به کار برده می شوند، ساخت هورمون استروژن (هورمون زنانه) را زیاد و هورمون تستوترون را کم می کنند.

فقدان پروتئین در برنامه غذایی مردان سن بالا، باعث زیاد شدن گلوبولین باند می شوند با هورمون جنسی و کاهش فعالیت هورمون تستوسترون خواهد شد. کم شدن اثر تستوسترون منجر به کاهش کارکرد جنسی و توده عضلانی و گلبول‏ های قرمز خون می ‏شود و باعث پوکی استخوان می ‏گردد.

بخش روشن ‏تر گوشت بوقلمون که فاقد پوست باشد، چربی، چربی اشباع و کلسترول کمتری نسبت به گوشت مرغ و گاو دارا می باشد.

-بهبود کم ‏خوابی

اسید آمینه تریپتوفان دارای نقش مهمی در خوابیدن می باشند و منجر به بهبود خواب در افراد مبتلا به بی‏ خوابی مزمن می گردد.

هشدار:

۱-گوشت بوقلمون اسید آمینه پورین را دارا می باشد، بنابر این افراد مبتلا به نقرس باید آن را به مقدار بسیار کم استفاده کنند.

۲-گوشت بوقلمون حاوی میزان کمی اگزالات می باشد. بنابر این افراد بیمار مبتلا به سنگ کلیه اگزالاتی، بسیار کم باید آن را مصرف کنند.

۳-بوقلمون ‏هایی که به صورت طبیعی و ارگانیک پرورش داده می ‏شوند، هیچ گونه هورمون و آنتی بیوتیکی در بدن خود ندارند.

۴-حدودا همه ی چربی بوقلمون در پوست آن وجود دارد. علاوه بر این که گوشت تیره رنگ آن دارای چربی بیشتری نسبت به گوشت روشن‏ تر (سفید) آن می باشد. بنابر این پیش از طبخ گوشت بوقلمون، همه ی پوست آن را جدا کنید.

چرا بعد از خوردن گوشت بوقلمون، حتی به میزان جزئی، احساس ناراحتی و سنگینی در معده می کنم؟ علاوه بر این استفاده مجاز از این گوشت به چه میزان می باشد.

گوشت بوقلمون برای هضم سنگین می باشد و چنانچه ناراحتی در معده احساس شد، آن را استفاده نکنید. می توانید از گوشت های سفید دیگر به جای آن مصرف کنید از جمله گوشت مرغ و ماهی. و هر روز باید دو تا سه واحد گوشت استفاده کنید. هر واحد گوشت سی گرم (به میزان یک قوطی کبریت) می باشد. هر عدد تخم مرغ هم یک واحد گوشت به حساب می آید.

آیا استفاده از گوشت بوقلمون برای بیماران دیابتی نیز مفید است؟

به بیماران دیابتی پیشنهاد می شود که از گوشت بوقلمون استفاده کنند ، زیرا به خاطر دارا بودن چربی ‌های اشباع شده کم، پروتئین بالا و درصد کربوهیدرات پایین، منجر به کاهش گلوتن اندکس می شود و در نتیجه برای افراد مبتلا به دیابت بدون کلسترول بالا مفید می باشد. علاوه بر این به خاطر درصد بسیار کم چربی‌ های اشباع شده در این گوشت، استفاده از آن برای افرادی که دارای کبد چرب هستند مناسب می باشد. ولی اندازه سدیم در گوشت بوقلمون ۳۳۵میلی ‌گرم در یک واحد گوشت ۳۳۰گرم می باشد. به همین دلیل استفاده از گوشت بوقلمون به اندازه زیاد، به بیماران قلبی پیشنهاد نمی ‌شود. در صورتی که نمی ‌خواهید به بیماری های سرطان سینه، پروستات، بیماری MS، آرتروز، افسردگی و اعصاب مبتلا شوید و در ضمن اسید اوریک، اوره و چربی خون تان افزایش پیدا نکند، گوشت بوقلمون استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *