#


آلودگی هوا چه تاثیری در بروز بیماری های عفونی دارد؟

7 فوریه 2018 بدون نظر 1069 بازدید

آلودگی هوا چه تاثیری در بروز بیماری های عفونی دارد؟

آلودگی هوا چه تاثیری در بروز بیماری های عفونی دارد؟

مهرناز رسولی نژاد، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با توجه به این که آنفلوآنزا در رده اول بیماری ‌های عفونی پایتخت قرار دارد، بیان کرد: با این که واکسن موثر می باشد اما صد در صد اثر بخشی ندارد و باید اقدامات پیشگیرانه همانند تردد کمتر در فضای آلوده مد نظر مردم قرار بگیرد.

به گزارش ازمن بپرس، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، در تماس با اثر گذاری آلودگی هوا در ایجاد بیماری ‌های عفونی اعلام کرد: در مجموع هوا در منتقل کردن بیماری‌ های ویروسی نقش بسزایی دارد. به عنوان مثال هنگامی که شخص مبتلا به ویروس آنفولانزا در فضا عطسه و یا سرفه کند هوا عامل پخش آن به حساب می آید.

رسولی نژاد در ادامه افزود:‌ آلودگی هوا باعث تشدید شدن بیماری ریوی می شود زیرا عفونت‌ های تنفسی به خصوص ویروسی در این وضعیت شدیدتر می شود.

وی در ادامه بیان کرد:‌ علاوه بر این در زمان آلوده شدن هوا مقدار اضطراب افزایش می یابد و این موضوع در ایجاد بیماری‌ های عفونی و شدیدتر شدن آن نقش بسیاری دارد که در بالاترین جایگاه بیماری ‌های عفونی می‌ توان به بیماری آنفلوآنزا اشاره کرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با توجه به این که این موضوع حتی برای افرادی که از واکسن آنفلوآنزا استفاده کرده ‌اند مستثنی نمی باشد، اظهار کرد: با این که واکسن موثر می باشد اما صد در صد اثر ندارد و باید سایر اقدامات پیشگیرانه مانند تردد کمتر در فضای آلوده مد نظر افراد  قرار بگیرد.

رسولی نژاد با توجه به این که در حال حاضر آنفلوآنزا در بالاترین درجه بیماری‌ های تهران جای دارد‌، گفته است:‌هم اکنون این بیماری در کشور بیداد کرده است و باید در این مورد اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *