#


هشدار: جلوی عطسه را نگیرید؛ احتمال دارد گلوی تان پاره شود

17 ژانویه 2018 بدون نظر 927 بازدید

هشدار: جلوی عطسه را نگیرید؛ احتمال دارد گلوی تان پاره شود

هشدار: جلوی عطسه را نگیرید؛ احتمال دارد گلوی تان پاره شود

تمام پزشکان شدیداً توصیه می کنند که به هیچ عنوان جلوی عطسه ی خودتان را نگیرید، حتی اگر در جایی هستید که ساکت می باشد. یک مرد انگلیسی به این توصیه توجهی نکرد و باعث شد تا گلویش سوراخ شود و مجبور شد تا مدت یک هفته در بیمارستان بستری شود.

تصویربرداری پزشکی که انجام شد مشخص کرد که نظری که پزشکان دارند کاملا درست است و از رگه های هوایی که در بخش رتروفارنژال و آمفیزم گسترده در قسمت جلویی کردن وجود داشت عکس برداری کرد. به عبارت ساده تر این بیمار که سعی بر این داشت تا جلوی عطسه اش را بگیرد باعث شد تا حفره ی کوچکی در گلویش به وجود بیاید.

عطسه چیست؟

در واقع به پاسخ ایمنی بدن به خاطر رها شدن از مواد تحریک کننده ای که وارد بینی می شوند عطسه می گویند. زمانی که عطسه می کنید ریه میزان بسیاری از هوای پرفشار را فراهم می کند و از راه بینی آن را خارج می کند تا همراه با این هوای پرفشار هر ماده ی تحریک کننده و اضافی که وجود دارد را خارج کند.

برای بهتر درک کردن قدرت عطسه، بهتر است بدانید که عطسه می تواند ذرات مخاطی که بیرون می کند را با سرعت ۱۶۰کیلومتر بر ساعت به خارج از بدن شلیک کند. چنان چه جلوی عطسه ی خود را بگیرید باعث می شود که این هوای پرفشار به مکان دیگری انتقال یابد که در خصوص این بیمار انگلیسی بافت گلوی وی بود. پزشکان موردهای بسیاری از صدمه های شبیه به این را ثبت کرده اند که از جمله ی نمونه ی آن ها اختلال سینوس، عفونت گوش، آسیب به گوش میانی و داخلی و پاره شدن پرده گوش می باشد.

خوشبختانه این بیمار انگلیسی نیازی به جراحی کردن نداشت. فقط پزشکان برای وی آنتی بیوتیک تجویز کردند و او مجبور شد تا به مدت یک هفته غذایش را از طریق لوله بخورد. بر اساس گفته ی پزشکان این نوع آسیب به خاطر جلوگیری از عطسه غیر معمول بوده است و این چنین مواردی در زمان هایی اتفاق می افتد افراد بعد از این که دچار استفراغ های شدید شدند سرفه های شدید بسیاری به سراغ شان بیاید.

همچنین پزشکان توصیه می کنند که اگر نگران این هستید که با میکروب های ناشی از عطسه کردن در هوا پخش شود، به جای این که جلوی عطسه ی خود را بگیرید بگذارید تا بدن تان واکنش ایمنی اش را در برابر عطسه کامل انجام دهد. برای این که از پخش شدن میکروب ها جلوگیری کنید می توانید از یک دستمال و یا دستمال کاغذی به کار ببرید و چنانچه دستمالی را در دسترس تان نداشتید می توانید به جای استفاده از دست در جلوی دهان و بینی خود از آرنج دست تان استفاده کنید و در زمان عطسه کردن جلوی دهان و بینی خود را بگیرید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *