#


ساخت یک نوع واکسن از گاو ماده برای درمان ایدز

11 ژانویه 2018 بدون نظر 2335 بازدید

ساخت یک نوع واکسن از گاو ماده برای درمان ایدز

ساخت یک نوع واکسن از گاو ماده برای درمان ایدز

تحقیقات نشان می دهد که عکس العمل فوری گاو ها به ایمن سازی، سبب شده که آن ها به خوکچه های هندی بالقوه تبدیل شوند.

همان طور که می دانید ما از شیر، گوشت گاو استفاده می کنیم و نیز از پوست آن هم در درست کردم چرم بهره می بریم، پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که حتی می توان با استفاده از گاو ماده یک نوع واکسنی ساخت که برای درمان بیماری ایدز مفید می باشد.

نکته های مهمی در مورد واکسن ایدز

با توجه به برخی از کشفیات دانشمندان فقط چند هفته به طول می انجامد که در داخل بدن گاو آنتی بادی هایی ساخته می شود که برای مقابله با اچ آی وی که عامل اصلی ابتلا به ایدز می باشد مفید است. همچنین طبق اظهارات دون سوک و همکاران وی در تحقیقی که به تازگی انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که توانمندی که در بدن گاو است احتمال دادر که باعث شود گاو ها را از مزرعه ها به آزمایشگاه برده و نیز از آن ها به عنوان نقش اصلی در ساخت واکسنی برای درمان ایدز استفاده کنند.

همچنین سوک در این زمینه می گوید: یک اقدام برای ساخت واکسن پیشگیری از ایدز، سعی و تلاش برای به وجود آوردن آنتی بادی های خنثی کننده ی وسیع در اشخاص سالم است، ولی اکثر تحقیقات انسانی و حیوانی در این زمینه به موفقیت نرسیده اند. سوک مسئولیت کشف و رشد آنتی بادی در طرح بین المللی مربوط به واکسن ایدز را بر عهده دارد. این ایم تحقیقاتی این طور اظهار کرده اند که: با این طرح توانسته ایم چهار گاو ماده را ایمن سازی کنیم و با گذشت ۳۵تا ۵۲هفته به نتیج مثبتی دست پیدا کرده ایم. بر اساس گفته ی پژوهشگران چنانچه در انسان نیز این روند اتفاق بیفتد ممکن است سال ها به طول بیانجامد.

آنتی بادی مربوط به ایدز

با انجام این آزمایش به این نتیجه می توان رسید که نه تنها ممکن است این آنتی بادی ها در بدن حیوانات ایجاد شوند، بلکه زمانی که تمام شرایط مهیا باشد می توان از راهبرد ایمن سازی سریع، مطمئن و ساده ای بهره ببریم. با توجه به این که گاو های ماده نمی توانند ب اچ آی وی آلوده شوند و نیز انجام آزمایش بر روی حیوانات همیشه نتیجه ی مشابه آزمایش بر روی انسان را ندارد. ولی یافته های به دست آمده این را نشان می دهد که مسیر های روشنی برای آینده نزدیک وجود دارد.

طبق گفته ی مارک فین برگ رییس موسسه: یافته هایی که توسط دانشمندان به دست آمده مانند این واکسن، از جمله چیز هایی می باشد که موجب پیشرفت ما در آینده خواهد شد. این نتایج به انجام تحقیقات بیشتری نیازمند است. همچنین او می گوید: کاربرد های بالقوه ای در این پژوهش موجود است که نه تنها برای پیشگیری از ابتلا به اچ آی وی و در مان آن مفید است بلکه در ساخت سریع آنتی بادی ها و نیز واکسن ها برای مقابله با این نوع بیماری عفونی نقش اساسی دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *