#


این سردرد را با میگرن اشتباه نگیرید

11 ژانویه 2018 بدون نظر 1371 بازدید

این سردرد را با میگرن اشتباه نگیرید

این سردرد را با میگرن اشتباه نگیرید

دکتر منصوره تقاء متخصص مغز و اعصاب و همچنین رئیس سردرد ایران گفته است: یکی از سردردهایی که رایج است سردردی می باشد که به خاطر مشکلات گردن به وجود می آید. در قرن معاصر بسیاری از افراد این سردرد را تجربه کرده اند.

این متخصص در گفت: مشکلات گردنی می تواند موضاع ساده ای نظیر گرفتگی عضلات گردن، بیرون زدگی و فشار دیسک های بین مهره ای گردن، آرتروز گردن و یا علل بسیار نادری همچون بیماری های التهابی، عفونی و تومور را شامل می باشد.

رئیس سردرد ایران در ادامه افزود: در سن های نوجوانی و جوانی بیشترین دلیلی که باعث گرفتگی عضلات می شود به خاطر حالت نامناسب گردن می باشد. در دانش آموزان به خاطر بد نشستن، کج و یا خم شدن دراز مدت سر و گردن برای انجام دادن تکلیف های مدرسه شان یکی از دلیل های رایج می باشد. علاوه بر این کیف های سنگینی که حمل می کنند باعث ایجاد کشش در ناحیه شانه و گردن می شود که موجب انقباض عضلانی مکرر نامتقارن در قسمت شانه و گردن و پس از این باعث ایجاد سردرد می شود.

وی بیان کرد: شایع ترین دلیلی که در چندین سال اخیر باعث ایجاد سردردها شده است استفاده دراز مدت و بسیار از لپ تاپ، کامپیوتر، موبایل و تب لت می باشد. زمانی که در حال استفاده از این وسایل هستید حالت سر و گردن بر اثر اسپاسم عضلات گردن می تواند باعث ایجاد سردرد شود.

بر اساس گفته این متخصص یکی دیگر از دلایل ایجاد سردرد بالش های نامناسب و یا حالت نادرست سر و گردن در زمان خواب می باشد.

همچنین خاطر نشان کرد:  شرایط عادی سر به طرف جلو و یا مایل به یک طرف امکان دارد که باعث انقباض نامناسب عضلات گردن و سردرد شود. برخی مواقع دلیل سردردهای گردنی مشکلات دیسک در میان مهره ای  در گردن می باشد که به اقدامات درمانی لازم نیازمند است.

رئیس انجمن سردرد ایران در ادامه گفت: یکی دیگر از دلیل های ایجاد سردرد آرتروز ساختمان های استخوانی گردن که به طور معمول از سن میانسالی آغاز می شود. بسیاری از این افراد بعد از این که گردن شان را در انجام کارهای شان خم می کنند این سردرد را احساس می کنند. علاوه بر این در بسیاری از موارد بعد از این که از خواب شبانه بیدار می شوند این نوع سردرد به وجود می آید. در اکثر موارد به جز این که در پشت سر احساس درد می کنید در قسمت بالای سر و پیشانی و همچنین شانه ها دچار درد می شوند. این نوع درد در سر درد گردنی به هر علتی احتمال دارد که وجود داشته باشد.

این متخصص اظهار داشت: از دلیل های دیگر قرار گرفتن نامناسب گردن خوابین بر روی شکم و خوابیدن بر روی بالش هایی است که سفت و بلند می باشند که می تواند باعث به وجود آمدن سردردهای شدید که ناشی از گردن است می باشد و این در صورتی است که با درست کردن سبک زندگی و توجه به قرار گرفتن گردن در شرایط مطلوب می تواند از ایجاد این گونه سردردها جلوگیری کرد.

وی در پایان توصیه کرد: برای بهبودی این گونه سردردها می توانید از اقدامات توانبخشی، مصرف ویتامین D3 به میزان ضروری، استفاده از بالش مناسب و یا طبی استاندارد، رژیم حاوی کلسیم و نرمش مناسب گردن و شانه کمک بگیرید. علاوه بر این به این افراد توصیه می شود که اشیاء سنگین بلند نکنند  و از خم کردن سرشان برای مدت طولانی بپرهیزند. مراجعه این بیماران به متخصصین طب فیزیکی می تواند مفید و موثر باشد. تعداد زیادی از این بیماران با حرکت های اصلاحی گردن درمان می شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *