#


برخی از ناراحتی های شایع که زنان به زبان نمی آورند

10 ژانویه 2018 بدون نظر 1371 بازدید

برخی از ناراحتی های شایع که زنان به زبان نمی آورند

برخی از ناراحتی های شایع که زنان به زبان نمی آورند

تکرر ادرار

اکثر زنان، به خصوص در سنین بالا به مشکلاتی که مربوط به مثانه و کنترل ادرار می باشند دچار می شوند و از گفتن آن احساس شرمندگی می کنند، به دلیل اینکه تصور می کنند زمانی که فردی آموزش توالت رفتن را می آموزد باید از آن به بعد همیشه خود را کنترل کند. این مشکل در دوران میانسالی و نیز سال های نزدیک به دوران یائسگی در بین زنان بیشتر مشاهده می شود و هیچ کس دوست ندارد و نیز نمی خواهد که دیگران متوجه این موضوع بشوند؛ چون ابتلا به تکرر ادرار و بعضی اوقات بی اختیاری ادرار نشان دهنده ی پیری است. ولی معمولا از هر سه زن یک نفر به تکرر ادرار دچار شده که آن هم در سن پایین سی و پنج سالگی می باشد.

نشت ادرار در هر حالت و شرایطی، امری غیر عادی می باشد ولی نباید زیاد نگران باشید؛ به این دلیل که درمان های متفاوتی برای این اشخاص و نیز افرادی که دچار تکرر ادرار می شوند وجود دارد. پس اگر شما دچار این ناراحتی شده اید، احساس شرمندگی نکنید و بهتر است این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید. باید این را بدانید که هیچ پزشکی در این باره هیچ نوع قضاوتی در مورد شما نمی کند و مطمئنا برای برطرف شدن مشکل شما به شما کمک خواهد کرد. چنانچه سعی کنید که این مشکل را خودتان در منزل برطرف کنید بدانید که به هیچ وجه وضعیت بهتر نشده بلکه بدتر نیز خواهد شد.

برخی از زنان که دارای مثانه ی بیش فعال هستند، میزان مایعات دریافتی خود را محدود کرده و این خود نیز می تواند موجب ابتلا به عفونت و التهاب مثانه شود. بر اساس گفته ی محققان مایوکلینیک، استفاده از برخی دارو ها، ایجاد تغییر در رژیم غذایی، انجام برخی ورزش ها مانن کگل می تواند به تقویت عضلات کمک کرده و نیز موجب می شود فرد بتواند به آسانی ادرار خود را کنترل کند. ولی ابتلا به بی اختیاری ادرار می تواند خود نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشد و احتیاج به بررسی های بیشتری داشته باشد، حتی می تواند از عوارض دارو هایی باشد که شما مصرف می کنید.

دفع گاز

هر شخصی از بدنش گاز دفع می کند و این امری کاملا طبیعی و عادی می باشد تا بتواند از این راه از به وجود آمدن نفخ و ناراحتی های بعدی ناشی از آن جلوگیری کند؛ ولی افرادی هم هستند که به صورت بی اختیار گاز دفع می کنند. اکثر اوقات دفع گاز به دلیل غذایی است که شما خورده اید. بنابراین باید این موضوع را پزشک خود در میان بگذارید.

بیشتر اوقات می توانید با ایجاد تغییر در رژیم غذایی خود و نیز تعدیل غذا ها واستفاده از برخی از دارو ها این ناراحتی را برطرف کنید. عوامل زیادی مانند خوردن بعضی از مواد غذایی مثل نخود و لوبیا، استفاده از سبزیجات به صورت خام و یا بلع هوا در زمان خوردن غذا(مثل صحبت کردن در زمان غذا خوردن) می باشند که می توانند موجب دفع گاز شوند.

سندرم روده تحریک پذیر

علائم ابتلا به سندرم روده ی تحریک پذیر درد در ناحیه ی شکم و ایجاد تغییر در وضعیت اجابت مزاج می باشند. حرکات زیاد روده ها و یا کم تر شدن حرکات آن موجب بروز اسهال های مکرر معده ای و ابتلا به یبوست خواهد شد. اشخاصی که دچار این ناراحتی می شوند، از گفتن این موضوع احساس شرمندگی و خجالت می کنند؛ به این دلیل که فکر می کنند نسبت به سایرین دچار دفع مدفوع متفاوت تری هستند. این مشکل معمولا در بین زنان رایج تر می باشد. ولی بهتر است بدانید که راهکار ها و درمان های گوناگونی می تواند وضعیت را برای این اشخاص قابل تحمل تر کند.

تعریق بیش از اندازه

خیلی از زنان به دلیل اینکه زیاد عرق می کنند، خجالت کشیده و احساس شرمندگی می کنند؛ چه کف دست آن ها تعریق زیاد داشته باشد و چه لباس زیر آن ها، باید این تعریق زیاد توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرد. همان طور که برای سایر ناراحتی های مربوط به زنان درمان های لازم وجود دارد، برای برطرف کردن تعریق هم دارو ها و اسپری های گوناگونی موجود می باشد. ولی در موارد بسیار شدید، با استفاده از ترزیق ماده ای به نام بوتاکس می توان تعریق زیاد در ناحیه های دست، پا و نیز زیر بغل را به میزان زیادی کاهش داد. اکثر زنان به دلیل همین تعریق زیاد از انجام فعالیت در اجتماع خودداری کرده و حتی در محیط های عمومی ورزش نمی کنند که این کار می تواند آن ها را به ضرر های بیشتری دچار کند.

بوی نامطبوع بدن

بیشتر خانم ها فکر می کنند که تنها آن ها هستند که دچار بوی بد در بدن خود می شوند و این باعث می شود که نسبت به بدن خود احساس بدی پیدا کرده و نیز احساس آن ها نسبت به همسرشان تاثیر بدی گذاشته و سبب می شود در روابط زناشویی شان نیز دچار مشکلاتی شوند. چنانچه دلیل این بوی نامطبوع به دلیل وجود عفونت باشد، با استفاده از دارو های مناسب می توانند این مشکل را برطرف کرده و در غیر این صورت، راه های دیگری برای کاهش و حتی رفع بوی بد واژن نیز وجود دارد.

کاهش میل جنسی

تعداد زیادی از زنان از بیان این که دچار کاهش میل جنسی شده اند خجالت کشیده و احساس شرمندگی می کنند. کم شدن میل جنسی می تواند موجب تاثیرات روانی، جسمی و حتی اجتماعی بر زنان شود و سبب ابتلا به افسردگی آن ها خواهد شد. پس نیاز به ارزیابی همه جانبه دارد تا معین شود که دلیل آن چه می باشد؟ احتمال دارد یک خانم مسئولیت نگهداری از والدین سالخورده ی خود را بر عهده داشته باشد و یا در محیط خانه ی خود شرایط مناسبی را برای بودن در کنار همسر نداشته باشد. این عوامل همگی بر بر روی زنان تاثیرات جسمی و روحی زیادی می گذارد. گاهی اوقات کاهش میل جنسی به علت ابتلا به افسردگی، اضطراب و استرس زیاد و تصویر ذهنی بد نسبت به خود هم ایجاد می شود بیماری های مزمنی مانند بیماری های قلبی، دیابت و برخی از دارو ها می توانند نقش مهمی در کم شدن میل جنسی در زنان دذاشته باشند.

افسردگی

زنان لااقل دو برابر بیشتر از آقایان دچار افسردگی می شوند. هرچند دلیل این تفاوت هنوز شناخته نشده است، ولی فاکتور های هورمونی و فیزیولوژیکی ویژه ای در زنان وجود دارند که آن ها مستعد ابتلا به افسردگی می کنند. به عنوان مثال تغییرات هورمونی که بعد از زایمان و یا در دوران یائسگی به وجود می آیند موجب ابتلا به افسردگی می شوند. نشانه های افسدگی عبارتست از: احساس ناراحتی، بی علاقه بودن نسبت به انجام فعالیت هایی که پیش از این به آن ها علاقه مند بوده است، احساس گناه، کاهش و یا افزایش وزن ناگهانی، بی اشتهایی، کمبود انرژی و نیز احساس خستگی بیش از حد.

زنانی که از شرایط اقتصادی و اجتماعی پایین تری نسبت به سایرین برخوردارند، بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند، به این دلیل که مکررا با مشکلات مالی، تبعیض، بیکاری و نیز نداشتن تحصیلات بالا دست و پنجه نرم می کنند. از جمله دیگر عوامل موثر در این زمینه می توان به پیشینه ی آزار جنسی و یا ناراحتی های مربوط به رابطه ی زناشویی اشاره کرد.

نکته ی مهمی که می توان برای بهبودی و رهایی از افسردگی از آن استفاده کنید درخواست کمک می باشد. هرچند احتمال دارد احساس تنهایی کنید، ولی بهتر با دیگران معاشرت داشته باشید، زیرا انزوا و گوشه نشینی، سوخت اصلی افسردگی می باشد. بهتر است به دوستان و اعضای خانواده ی خود ابتلا به افردگی تان را اطلاع دهید تا آن ها نیز بتوانند از شما حمایت کنند. ایجاد تغیر در سبک زندگی نیز می تواند تاثیر بسزایی در افسردگی داشته باشد. از جمله استراژی های تاثیر گذار در این زمینه می توان به کنترل استرس، انجام فعالیت های ورزشی منظم و خواب کافی اشاره کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *