#


با دمنوش «همیشه بهار» و «هفت بند» آرامش تان را بدست آورید!

8 ژانویه 2018 ۵ نظر 2869 بازدید

با دمنوش «همیشه بهار» و «هفت بند» آرامش تان را بدست آورید!

با دمنوش «همیشه بهار» و «هفت بند» آرامش تان را بدست آورید!

همیشه بهار

در فرانسه اسم این گیاه از کلمه یونانی که به معنی پیرو آفتاب است گرفته شده زیرا این گیاه با طلوع خورشید باز شده و سربلند میکند و همین که آفتاب رو به غروب گذاشت، جمع شده و سر به پایین می افکند.

همیشه بهار در زمینهای خشک به حالت وحشی می روید، ولی بیشتر آن را به عنوان گل زینتی می کارند و همین کشت سبب شده که انواع مختلفی از گلهای آن به وجود آید که دارای رنگهای زرد وزرد نارنجی باشد.

قسمتهای مورد استفاده این گیاه در طب، گل و برگهای آن است که دارای خاصیت خوابآور و قاعدهآور و ادرارآور است. مقدار مصرف آن پنجاه گرم گلهای تازه همیشه بهار در یک لیتر آب است که باید دم کرده روزی سه فنجان آن را قبل از هر غذای اصلی مصرف کرد.

کسانی که مبتلا به امراض عصبی هستند، همین دمکرده را کمی غلیظ تر مصرف می نمایند. همیشه بهار قاعدهآور است. خانمهایی که مبتلا به اختلال قاعدگی و کم خونی هستند، یعنی از قاعدگی درد شدید می کشند و جریان خون در آنها ضعیف و یا خیلی شدید است، دمکرده همیشه بهار آن را معتدل می کند و درد آنها را آرام میسازد ولی باید دوازده روز مرتب این دمکرده را قبل از شروع قاعدگی مصرف نمایند.

این دمنوش برای درد معده، یرقان یا بیمارهایی که مبتلا به اولسر، زخم معده و یا روده هستند، اگر مرتبا این دمکرده را مصرف نمایند، بزودی شفا خواهند یافت.

دمکرده همیشه بهار داروی مصونیت از ابتلای به سرطان است و نویسندگان کتابهای طبی تشریح کرده اند که مصرف مداوم این دمکرده از سرطان رحم و معده جلوگیری کرده است. همیشه بهار مصرف خارجی نیز دارد. شیره تازه آن را روی میخچه و یا زگیل پا می گذارند و یا به صورت جوشانده و کمپرس برای زخمهای سوختگی و دمل و ورمهای ضرب خوردگی و جوشهای پوست استعمال می شود.

هفت بند

ساقه های خوابیده و گره دار این گیاه ظرفیت برگهای زیادی را دارد و اشکال مختلفی را بر حسب زمین و این که تخم آن در کجا افتاد باشد به خود میگیرد. این گیاه را که در ماههای تیرتاشهریور ظاهر گردد، باید موقع گل دادن چیده در سایه خشک کرد. خاصیت این گیاه این است که به طور کامل قبض کننده است، خون رابند می آورد، اسهال خونی را هم قطع می کند. تصفیه کننده خون است. مقدار دمکرده آن سی تا پنجاه گرم در یک لیوان آب است که باید دم کرد و این مقدار را تا صد گرم هم می توان زیاد کرد. دمکرده هفت بند برای معالجه ورم رودههای کوچک و اسهالهای شدید تجویز میگردد. این گیاه را گیاه فروشان دارند. گیاه هفت بند را اگر بکوند و به روی زخم بگذارند، خاصیت التیام دهنده دارد و بسرعت سرباز زخم را بسته، شفا میدهد. دمکرده این گیاه در بیماریهای دیابت یا مرض قند، آلبومینوری و حبس البول توصیه است. چون قبض کننده مطبوعی است می توان مدت مدیدی به مصرف رساند.

در مورد بواسیر، سل، ترشح مایعات سفید در خانمها، ورم زخم نیز این دمکرده نتایج موثری در برداشته، مقدار مصرف آن در موارد بیماریهای بالا یک قاشق دسر خوری در یک لیوان آبجوش است که باید بیست دقیقه آن را دم کرد و هر روز دو تا چهار فنجان آن را نوشید؛ تنطور هفت بند را که در داروخانه موجود دارند، مصرف آن پانزده قطره در روز است. (دکتر لتونس کارليه و پروفسور لهامو فرانسوی).

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *