#


با خواص درمانی آلبالو و آلو بخارا بیشتر آشنا شویم

31 دسامبر 2017 بدون نظر 3377 بازدید

با خواص درمانی آلبالو و آلو بخارا بیشتر آشنا شویم

با خواص درمانی آلبالو و آلو بخارا بیشتر آشنا شویم

آلبالو

از زبان خود آلبالو بشنوید: ما دو برادر هستیم، یکی به نام آلبالو و دیگری گیلاس و از ترکیبمان آلبالو گیلاس به عمل آمده است، به من آلوبالو و آلو بوعلی هم گفته اند. رنگ من سرخ است. ولی برادرانم به رنگهای صورتی، سرخ، زرد، و سیاه ظاهر شده اند. طعم من ترش و برادرانم شیرین و گاهی میخوش می باشند، همه ما برادران، سرشار از ویتامینهای آ، ب، دو اث هستیم. موادی مانند منیزیم، کلسیم و آهن زیاد داریم و کمی هم دارای سدیم و پتاسیم و روی و فسفر می باشیم. ترشی خون را پایین می آوریم. ادرار را زیاد می کنیم و برای مبتلایان به نقرس، رماتیسم، درد مفاصل، و تصلب شرایین غذای مفیدی هستیم.

برادرم گیلاس، سینه را نرم می کند، معده را ضد عفونی می نماید و تخمیر معده را از بین می برد و از این رو یبوست را معالجه می کند و اسهال خصوصاً اسهال خونی را شفا می بخشد و بسیار سهل الهضم است. برای مبتلایان به مرض چاقی یک غذای ایده ال است و مبتلایان و کسانی که میخواهند لاغر شوند می توانند گیلاس را قبل از غذا میل نمایند. زیرا خوردن گیلاس قبل از غذا شخص راسیر می کند و جلوی اشتها را می گیرد و در عین حال او را چاق نمی نماید و این به علت آن است که قند گیلاس با قند انگور متفاوت است و روی همین اصل برای مبتلایان به مرض قند بسیار نافع بوده، خوردنش ضرری ندارد. هیچ وقت گیلاس بعد از غذا و سرسیری نخورید، زیرا معده را سنگین و ایجاد تخامه می نماید.

من صفرابر خوبی هستم، قی واسهال صفرا وی را درمان می کنم، عطش و التهاب راکم میکنم و دوست معده و کبد هستم. میوهٔ خشک شدهٔ من کمی قابض است. چنانچه مغز هسته مرا گرفته با یک دهم وزنش، رازیانه جوشانده و میل نمایید. سنگهای کلیه و مثانه را از بین می برد.

صمغ درخت برادرم سینه را نرم می کند و رنگ رخسار را باز می کند. قلب را جلا می دهد، برای درمان سرفه بهتر است که صمغ را گرفته با آب سرد میل نمایید. یکی دیگر از مزایای برادرم گیلاس، آن است که دمکرده دم آن ادرار را زیاد میکند و این خاصیت آن شهرت جهانی دارد. جوشانده برگ گیلاس در شیر میلن است.

ماسک زیبایی که با گوشت گیلاس تھیه میشود، پوست را نرم و رنگ رخسار را باز می نماید و برای این کار بهتر آن است که از گیلاسهای درشت خراسانی استفاده کنید و گوشت آن را روی صورت بمالید و بگذارید مدتی بماند.

گیلاسهای خراسانی که در فشم و میگون کاشته شده، از آب رودخانه شمشک سیراب می شوند، فسفر بیشتری دارند و روی این اصل در مقابل آفات نباتی قدرت مبارزه بیشتری دارند و خوردن آنها مغز را تقویت می نماید. و در این جا بد نیست بدانید که بزرگترین معادن فسفر دنیا در شمشک قرار دارد.

آلو بخارا

آلو یا آلوزرد دارای خواصی است که اگر بدانیم شاید بتوانیم بسیاری از دردها و بیماریهای خود را با آن درمان کنیم.

آلو مانند پره میوه، دارای ویتامینهای حیات بخش چون ویتامین (آ)، (ب)، (با ۲)، (پ، پ)، (ث) و دارای مقدار قابل توجهی مواد معدنی چون آهن، و کلسیم، فسفر، منیزیم، و منگنز، فلور و گوگرد می باشد. نیازمندیهای بدن را به مواد غذایی و املاح معدنی گفته شده تأمین می نماید. آلو درمان کننده بیماریهای کبدی و دافع اوره، اسیداوریک و چربی خون می باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *