#


نیمی از بیمارستان های تهران عمرشان به بیش از 50سال است

28 دسامبر 2017 يك نظر 1139 بازدید

نیمی از بیمارستان های تهران عمرشان به بیش از 50سال است

نیمی از بیمارستان های تهران عمرشان به بیش از ۵۰سال است

سید حسن هاشمی با بیان این که بیش از نیم قرن است که از عمر نیمی از بیمارستان های تهران می گذرد گفته است: برخی از بیمارستان ها در گروه نا امن ترین ساختمان ها قرار دارند و این مسئله مایه تاسف است.

به گزارش ازمن بپرس، وزیر بهداشت، دکتر هاشمی با اشاره به اینکه طول برخی از بیمارستان ها به بیش از نیم قرن می رسد بیان کرده است: یکی از دغدغه هایی جدی که در زمان وقوع زلزله برای ما وجود دارد این است که بیمارستان ها غیر مقاوم می باشند و ما این مسئله را در چهار سال گذشته چندین بار تذکر داده ایم.

همچنین در ادامه افزود: برای اینکه بتوانیم بیمارستان های موجود در تهران را مقاوم کنیم به اعتباراتی نیاز داریم که باید در اختیار وزارت بهداشت و راه و شهرسازی قرار داده شود تا بتوانیم بیمارستان ها را طبق استاندارها در مقابل زلزله بازسازی کنیم و یا اینکه آن ها را کمی مقاوم تر کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه زلزله ای که اخیرا به وجود آمد اولین نیازی که مردم داشتند به بیمارستان، پزشکان و پرستارها بود بیان کرد: با این وجود قسمت هایی از برخی بیمارستان ها جزو ناامن ترین ساختمان ها می باشند و این جای تاسف دارد.

هاشمی با بیان اینکه اورژانس تهران با مشکلاتی چون کمبود پرسنل، مشکلات بودجه ای و تخت روبه رو است اظهار داشت: اورژانس برای اینکه بتواند طبق استاندارهای منطقه ای نه بین المللی وظایفش را به خوبی برای خدمت رسانی به مردم مخصوصا در زمان های بحران انجام دهد باید مشکلات بودجه ای که دارد را برطرف کند.

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه تعداد پایگاه هایی که برای اورژانس تهران وجود دارد فاصله زیادی با استانداردها دارد و تا به امروز نتوانسته است که به استانداردهایی که در برنامه چهارم آمده است دست پیدا کند. به همین دلیل می طلبد که مجلس در زمان بودجه ریزی برای برطرف کردن مشکلاتی که وزارت بهداشت دارد راه حل های مناسبی را دریافت کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *