#


راه جدیدی برای درمان قطعی ایدز کشف شد

درمان قطعی ایدز
16 دسامبر 2017 بدون نظر 1131 بازدید

راه جدیدی برای درمان قطعی ایدز کشف شد

راه جدیدی برای درمان قطعی ایدز کشف شد

واکسن ایدز

بر اساس ادعاهایی که دو متخصص آلمانی کردند راه جدیدی را برای درمان قطعی ایدز به دست آورده اند.

به گزارش ازمن بپرس، طبق این روش، سلول هایی که دارای ویروس HIV هستند با مصرف آنزیم های مخصوصی از DNA بیمار جدا می شود و فرد مبتلا به بیماری HIV برای همیشه بهبود می باشد.

طبق گزارشی که مجله تخصصی “نیچر بایو تکنولوژی” منتشر کرده است گفته است که دو متخصص آلمانی  دانشگاه تکنیکی «درسدن» و انستیتو«هاینریش پته» هامبورک توانستند که شیوه نوینی را برای مبارزه با ویروس HIV کشف کنند.

یوآخیم هاوبر و فرانک بوخهولتس در مطلبی در این مجله گفته اند که برای از بین بردن همیشگی این ویروس و چگونه دست یافتن به این موفقیت تلاش کرده اند.

طبق گزارش دویچه وله، دلیل موفق نشدن پزشکان برای مقابله با این بیماری تا به الآن این بوده است که باقی مانده ی این ویروس در سلول بنیادی بیمار ماندگار می شد. تا به این زمان داروهایی که برای کم شدن اثرات منفی این بیماری به دست می آمده است فقط برای پیشگیری از زیاد شدن ویروس در بدن مورد استفاده قرار می گیرفت و به درمان آن هیچ کمکی نمی کرد.

درمان قطعی ایدز

یوآخیم هاوبر و فرانک بوخهولتس در مطلبی که منتشر کردند نوشته اند که در طول آزمایش خای بسیاری که انجام شده است آنزیمی را پرورش داده اند که با استفاده از آن می توان به سلول های بنیادین دست پیدا کرد و اکثر سلول هایی که به ویروس ایدز آلوده شده اند را از سایر سلول ها جدا کنند.

طبق گفته یوآخیم هاوبر و فرانک بوخهولتس این دو آنزیم که به آن Rekombinase Brec 1 گفته می شود حتی می توانند دو سر سلول هایی که جدا شده اند را به یکدیگر متصل کند.

مجله نیچر بایو تکنولوژی این کشف جدید را قدمی بزرگ برای درمان قطعی و همیشگی ویروس ایدز برآورد کرده است. این روش در حال حاضر در جال گذراندن مراحل آزمایشگاهی خود می باشد.

این دو دانشمند در حال فراهم کردن مقدمات انجام آزمایش بر روی افراد مبتلا به بیماری ایدز هستند. هاوبر می گوید هزینه ای که برای اولین مرحله از این آزمایش برای ده بیمار مبتلا به ایدز تخمین زده شده است حدود پانزده میلیون یورو می باشد. همچنین می گوید که برای رسیدن به نتیجه های قطعی اولیه باید چند سال وقت بگذاریم.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *