#


نکته هایی برای توقف عفونت کورک

عفونت کورک
25 نوامبر 2017 بدون نظر 1683 بازدید

نکته هایی برای توقف عفونت کورک

نکته هایی برای توقف عفونت کورک

کورک ها، آتشفشانهای بدن انسان هستند.

باکتری استافیلوکوک به یک بریدگی در پوست حمله و یک غدهٔ چربی مسدود و یا فولیکول مو را عفونی می کند. سیستم ایمنی بدن، سلول های سفید خون را برای از بین بردن مهاجمان میفرستد که حاصل آن، چرک موجود در محل است . یک آبسهٔ چرکی در زیر پوست شروع به رشد می کند و باعث ایجاد درد و قرمزی می شود . گاهی وقت ها بدن، کورک را جذب می کند و بعضی مواقع کورک ها متورم می شوند و می ترکند و پس از تخلیه شدن، فروکش می کنند.

کورک ها بدشکل و دردناک هستند و می توانند از خود اسکار به جای بگذارند. اغلب اونات می توان آن را در خانه درمان کرد.

عفونت کورک

عفونت کورک

کاری کنید که سر کورک باز شود.

کمپرس گرم ، بهترین کاری است که می توانید برای درمان یک کورک انجام دهید، کورک زودتر سر باز می کند و تخلبه میشود و بهبود پیدا خواهد کرد.

با دیدن اولین نشانه های کورک ، یک کمپرس را که می تواند حولهٔ گرم و مرطوبی باشد سه یا چهار بار، ۲۰ – ۳۰ دقیقه روی کورک بگذارید و آن را چند بار ( برای گرم کردن ) تعویض کنید. معمولا بعد از ۵ – ۷ روز کورک می ترکد.

برای کمپرس وقت بیشتری صرف کنید.

دکتر باسلر می گوید: مهم این است که کمپرس گرم را سه روز بعد از باز شدن کورک ادامه دهید. شما باید تمام چرک را از بافت ها تخلیه کنید. بانداز، عمدتاً برای دور نگه داشتن چرک از لباس هاست.

حمله را شروع کنید.

هنگامی که سر کورک پر از چرک شد و اگر یک کورک کوچک بدون علامتی از گسترش عفونت وجود داشت، مطمئناً این کار، منطقی است که به کمک یک سوزن استریل شده روی شعله، یک بریدگی در سر کورک ایجاد کنیم و آن را فشار دهیم.

پزشکان برای این نگرانند که فشار باعث رانده شدن عفونت به نواحی عمیق تر پوست شود و در نتیجه به سیستم لنفوئید ( بخشی از سیستم ایمنی بدن ) راه یابد. اما این، یک اتفاق نادرست؛ با فشردن کورک ، فقط چرک را از آن خارج می کنیم. اگر کورک را رها کنیم تا خودش بترکد ، مشکلات بیشتری ایجاد می شود زیرا اغلب، این اتفاق در خواب رخ میدهد.

عفونت کورک

عفونت کورک

اگر تمایل دارید، میتوانید از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنید.

در واقع استفاده از مواد ضد عفونی کننده در دمل بازشده ارزشی ندارد؛ زیرا عفونت، موضعی است. اما دکتر کانولی «استادیار دانشگاه نیوجرسی» استفاده از پمادهای آنتی بیوتیک مانند با سیتراسین استریل و یا نئوسپورین را برای اطمینان از عدم عفونت توصیه می کند.

استاف ها ( باکتری ها) را به کشتارگاه هدایت کنید.

دکتر کانولی میگوید: اگر به کورک حساس هستید، شاید بتوانید میزان آن را کم کنید : شما میتوانید پوست تان را با یک صابون آنتی سپتیک نظیر بتادین تمیز کنید و تعداد استاف ها را کاهش دهید.

به یاد داشته باشید که دستکاری کیست ها می تواند باعث کورک شود؛ به همین دلیل به کیست ها دست نزنید و یا به وسیلهٔ پزشک آن را بریده و خارج کنید.

عفونت را پخش نکنید.

هنگامی که یک کورک در حال خارج شدن است، پوست اطراف آن را تمیز نگه دارید. از دوش گرفتن به جای حمام استفاده کنید تا احتمال پخش عفونت به جاهای دیگر بدن کاهش یابد.

بعد از درمان کورک ، دست های خود را برای غذا خوردن بشویید . زیرا باکتری استاف می تواند غذا را آلوده کند.

از درمان های قدیمی استفاده کنید.

واروتایلر میگوید : میتوان از پمادهای شیر گرم و نان و یا موم کند وی زنبور عسل به عنوان کمپرسی استفاده کرد .

درمانهای محلی برخاسته از آشپزخانه

درمان های خانگی کورک ارتباط نزدیکی با سبزیجات دور ریخته شده دارد. تمام این درمان ها جایگزین هایی برای استفاده از کمپرس حوله گرم می باشند.

* پوره سير

* برگهای خارجی کلم

* یک کیسه چای سیاه

عفونت کورک

عفونت کورک

نقاط بحرانی و مهم کورک

اگر باکتری ها به خون راه پیدا کنند، میتوانند باعث سمی شدن خون شوند. فشار دادن کورک ها در اطراف لب ها و یا بینی می تواند خطرناک باشد ، زیرا امکان انتشار عفونت به مغز وجود دارد، نقاط دیگر شامل زیر بغل، کشالهٔ ران و سینهٔ زن شیرده می باشد. اگر کورک ها بسیار حساس بودند و یا زیر پوست ضخیم مثل پوست پشت تنه و یا در افراد خیلی جوان و یا پیر و مریضی قرار داشتند، از پزشک بخواهید آن را درمان کند.

اگر خطوط قرمزی از آن به اطراف پخش شده است و یا علایم عمومی مانند تب ، سردی و یا تورم غده های لنفاوی را دارید به پزشک مراجعه کنید. این کورک ها بخصوص در افراد دیابتی خطرناک هستند. گاهی اوقات کورک های عود کننده می توانند نشانهٔ بیماری های جدی تر باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *