#


طبق کشف های جدید علمی؛ قند چاق کننده است، نه چربی

چاق کننده
23 نوامبر 2017 يك نظر 1013 بازدید

طبق کشف های جدید علمی؛ قند چاق کننده است، نه چربی

طبق کشف های جدید علمی؛ قند چاق کننده است، نه چربی

یکی از استادان دانشگاه ایندیانای آمریکا به تازگی در کتاب جدید خود بیان داشت که مصرف چربی سبب چاقی نمی گردد، بلکه مصرف بیش از اندازه قند است که باعث چاقی و افزایش وزن می شود.

این استاد در توضیحات خود بیان داشته است که مقصر واقعی در چاق شدن افراد، بر عکس تصور عموم مردم مصرف و خوردن چربی نیست.

“آرون کارول” استاد پزشکی کودکان می گوید که مصرف کردن آووکادو، خامه، آجیل و کره کاملاً مفید می باشد. این استاد در کتاب تازه نوشته شده خود (کتاب مقدس غذای بد) توضیحداده است که: مصرف چربی سبب افزایش وزن افراد نخواهد شد، بلکه امکان دارد به فرد در کم کردن وزن هم کمک کند.

چاق کننده

چاق کننده

ادعایی که این استاد دانشگاه کرده است، در مطالعه تحقیقاتی که یک گروه تحقیقاتی شامل اشخاصی که زیر نظر رژیم های کم چرب و با کربو هیدرات زیاد قرار گرفته شده اند تایید شد.

مطالعات و تحقیقات به طور کلی نشان داده اند که اشخاصی که مصرف غذای چرب را در زندگی خود محدود کرده اند، وزن شان پایین نیامده است. از طرفی دیگر، دیده شده است اشخاصی که یک رژیم غذایی با درصد چربی زیاد و مصرف پایین کربوهیدرات تصفیه شده مانند نان سفید و برنج سفید دارند، با کم کردن وزن و مزایای دیگر سلامتی رویرو شدند.

آن چه که از این تحقیقات به دست آمده است این را نشان می دهد که علت مهمی که سبب افزایش وزن افراد می شود، مصرف و استفاده از چربی نیست، در اصل استفاده از کربو هیدرات های تصفیه شده و مواد قندی است که به شکل قند در می آیند.

تحقیقات بر روی رژیم غذایی و تحقیقات بر روی افزایش وزن این را نشان داد که استفاده ی بیشتر دانه های تصفیه شده که شخص به طور معمول استفاده می کند، در طوی دوره ی مصرف افزایش وزن بیشتری را در پی دارد. در قیاس، شخص هر چه بیشتر، غذای کامل مانند نان گندم و برنج قهوه ای مصرف نماید، کم تر وزن اضافه کردند. غذاهایی مانند آجیل وحشی، آووکادو روغنی و ماهی قزل آلای غنی شده که در دهه ی ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ از برنامه های رژیم های لاغری حذف شده بودند ، می بایست در اصل قسمتی از رژیم غذایی ما باشند.

چاق کننده

چاق کننده

تحقیقات تازه انجام شده نشان داد، زمانی که افراد مقدار کالری دریافتی خود را از چربی های اشباع شده به چربی های اشباع نشده عوض می کنند، دیگر احتمال خطر مرگ و ابتلا به بیماری های قلبی و عصبی را کاهش می دهند.

بنا براین، مهم این می باشد که چربی های سالم بیشتری مانند روغن زیتون، آجیل و ماهی که به عنوان چربی های (پلی‌چربی غیر اشباع(Polyunsaturated fat) و چربی های مونو شناخته می شوند، استفاده نمایند. یک شخص می بایست از چربی های غیر اشباع بیشتر از چربی ترانس و چربی های اشباع شده مصرف نماید که در غذاهای فراوری شده پیدا می شود. همچنین مصرف بیش از اندازه قند است که باعث افزایش وزن و چاقی می شود، نه مصرف چربی.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *