#


مشکلاتی که بیماران ام پی اسی برای تهیه دارو دارند

محمد هاشمی
12 نوامبر 2017 بدون نظر 829 بازدید

مشکلاتی که بیماران ام پی اسی برای تهیه دارو دارند

مشکلاتی که بیماران ام پی اسی برای تهیه دارو دارند

برخی از خانواده هایی که بیماران ام پی اس دارند برای بالا و پایین شدن عرضه داروهای مورد نیاز بیماران شان در مقابل سازمان غذا و دارو جمع شدند و اعتراض کردند. به گزارش ازمن بپرس ، سخنگوی سازمان غذا و دارو آقای محمد هاشمی ، درباره جمع شدن بیماران متابولیکی در جلوی سازمان غذا و دارو می گوید: برخی از بیمارانی که برای دسترسی به داروها به تاخیر افتاده اند جلوی سازمان غذا و دارو جمع شده اند. اول قرار بود آن ها را در نماز خانه سازمان دعوت کنیم و مشکلات شان را برای قائم مقام اداره کل امور دارویی مطرح کنند ، که این امر انجام نشد. بنابر این مشاور ردیس سازمان در امور تفاهمنامه دارویی و قائم مقام اداره کل دارو در بین بیماران رفت و به صحبت های آنان گوش داد.

آقای هاشمی افزود: بعد از اینکه مسئولان با نمایندگان بیماران صحبت کردند آن ها را قانع کردن که برای اینکه از ازدحام جمعیت جلوگیری شود در سالن کنفرانس دفتر مدیر کل دارو جلسه ای را با او داشته باشند.

وی ادامه داد: بعد از اینکه بیماران و خانواده های شان مشکلات شان را گفتند اکثر مواردی که از سور آن ها مطرح شده است طبق شرح وظایف قانونی ارتباطی به سازمان غذا و دارو ندارد. به خاطر همین مسئله آقای دکتر اکبر برندگی بعد از اینکه وظایف سازمان را برای آن ها تعریف و  توضیح داد به تمام آن ها قول داد که مشکل شان را حل خواهد کرد.

تهیه دارو

 دارو

همچنی آقای هاشمی گفته است: در ابتدا نخستین اقدامی که در این رابطه کرد ، با مدیر شرکت وارد کننده داروهای آن ها ارتباط تلفنی برقرار کرد که مدیر عامل این شرکت بعد از شرح مشکلات مجموعه تحت مدیریتش اعم از بدهی ها ، نپرداختن مطالبات از طرف سازمان های بیمه و وام هایی که دریافت شده برای مرخص کردن داروهایی که معطل مانده اند ، تمام این بیماران  این صحبت ها را از طریق اسپیکر می شنیدند؛ همانگی های لازم را برای پخش دارو حتی با هجده درصد ضرر را انجام داد و به بیماران تهرانی گفته است تا داروهای مورد نیازشان را در روز شنبه و بیماران شهرستانی در روز دوشنبه دریافت کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: با این که قرار شد تا بیماران از سوی خود نماینده ای را برگزینند تا در مراجعه های بعدی که اگر لازم شد خواسته ها و مطالبات از سوی او به گوش و نظر مسئولین برسانند. در جلسه ای که در بین مسئولین دارویی سازمان غذا و دارو و بیمار برگزار شد ، قرار شد خواسته هایی که بر اساس انجام پیوند و رهایی دائمی از بیماری به سازمان های بیمه گر منتقل شده است ، تا در صورت پیش آمد این اتفاق ، از اسراف اکثر هزینه های اضافی تهیه دارو نیز پیشگیری شود. همچنین مسئولین قول دادند که خواسته های بیماران را  با دلیل های منطقی به گوش سازمان های بیمه گر برسانند و آن ها را در گرفتن تصمیم مناسب همراهی کنند.

در پایان آقای هاشمی افزود:  تجمعی که بیماران و خانواده های شان در جلوی سازمان غذا و دارو داشتند همراه با ناراحتی ، التهاب ، عصبانیت و اقدامات احساسی بود و در نتیجه در دفتر مدیر کل امور دارو و مواد تحت نظارت این سازمان با عرضه تصمیمات شایسته و قابل انجام مسئولان به تمام بیماران امیدواری دادند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *