#


جلوگیری از نابینایی دیابتی با راه های طبیعی

نابینایی
16 اکتبر 2017 بدون نظر 1423 بازدید

جلوگیری از نابینایی دیابتی با راه های طبیعی

جلوگیری از نابینایی دیابتی با راه های طبیعی

چنانچه دچار دیابت نوع۲ شده اید، شکی نیست که با عوارض های سطح بالای قند خون آشنا می باشید. رتینو پاتی دیابتی یکی از این عوارض می باشد.

جلوگیری از نابینایی دیابتی

اگر به شبکیه چشم آسیب وارد شود رتینوپاتی به وجود می آید و یکی از شایع ترین دلایل نابینایی ست که در اشخاص مبتلا به دیابت نوع ۲ به حساب می آید. مهم ترین اقدامی که می توانید در جلوگیری و درمان آن انجام دهید حفظ کردن سطح قند خون در محدوده هدف سالم می باشد. ولی بالاتر از آن تحقیقات نشان داده اند که اقدامات دیگری هم می تواند برای محافظت هر چه بیشتر آن موثر باشد.

تاورین(Taurine)

بیشترین اسید آمینه در شبکیه چشم را تاورین می گویند، و محققان به این اعتقاد دارند که اگر این اسید آمینه کم شود باعث شکسته شدن گیرنده نور می شود. این اسید آمینه می تواند توسط بدن ساخته شود و به هیچ عنوان یک ماده مغذی ضروری به حساب نمی آید.
طبق تحقیقاتی که روی حیوانات انجام داده اند نشان داده است که تاورین آهنگ توسعه رتینوپاتی را ضعیف می کند، واکنش هایی که در سلول های شبکیه به شکل منفی به وجود می آیند را ضعیف می کند و از انحطاط سلول های شبکیه جلوگیری می کند.

نابینایی

نابینایی

در این قسمت حداقل از لحاظ رتینوپاتی هیچ نوع مطالعه انسانی به وجود نیامده است. ولی خبر خوبی که وجود دارد این است که تامین تاورین مورد نیاز در بیماران دچار شده به دیابت نشان می دهد که سوخت و ساز گلوکز و حساسیت به انسولین را بهتر می کند. به شما پیشنهاد می کنیم که از این مکمل در روز بین ۱.۵ تا ۳ گرم استفاده کنید.

لوتئین و زاکسنتین

قسمت اصلی شکل گیری و پیشرفت رتینوپاتی آسیب اکسیداتیو به حساب می آید. آنتی اکسیدان لتوئین و زاکستین در همین وقت است که بعضی از فایده های جالب خود را عرضه می کنند.
بر اساس تحقیقات به عمل آمده نشان داده شده است که کسانی که به بیماری دیابت مبتلا هستند از از مکمل لوتئین ۱۰میلی گرم در روز و ۳۶هفته استفاده کنند متوجه می شوند که قدرت بینایی شان بهبود یافته است. در بررسی دیگری به این بیماران ۶گرم لوتئین و ۰.۵میلی گرم زاکسنتین را به طور ترکیبی داده اند که نتیجه ی مثبتی را دریافت کرده اند، بعضی از جنبه های بینایی بهتر شد.
علاوه بر اینکه این آنتی اکسیدان ها کمک به روند درمان می کنند در برخی از آزمایشات نشان داده است که در درجه اول می توانند از مبتلا شدن به رتینوپاتی پیشگیری کنند.

آنتی اکسیدان های ترکیبی/ کوآنزیم Q10

بر اساس یک بررسی محققان مکمل آنتی اکسیدان که ترکیبی از پیکنوگنول ۵۰میلی گرم، ویتامین E 30 میلی گرم و کوآنزیم Q10 20 میلی گرم بای بیماران مبتلا به رتینوپاتی دیابتی به شکل یک قرص در روز و مدت شش ماه تجویز کردند که توانستند نتایج خوبی را دریافت کنند. هم ضخامت ماکولای اصلی و هم استرس اکسیداتیو به شکل چشمگیری کم شد و بیماران از قدرت بینایی بالایی برخوردار شدند.

نابینایی

نابینایی

تحقیقات دیگری به صورت تصادفی با سه دسته از بیمارانی که مبتلا به دیابت هستند انجام شد. به دسته اول هر روز کوآنزیم Q10 را به میزان ۴۰۰میلی گرم می دادند، به دسته دوم یک مکمل آنتی اکسیدان که از لوتئین، ویتامین C، ویتامین E، زاکسنتین و روی تشکیل می شد می دادند و به گروه سوم دارونما می دادند. این بار هم نتایج خوبی را دریافت کردند.

دو دسته از بیمارانی که از کوآنزیمQ10 و مکمل ترکیبی استفاده کرده بودند به بهبودی قابل چشمگیری رسیده بودند و به توانایی سرکوب استرس اکسیداتیو و عادی سازی وضعیت آنتی اکسیدانی دست پیدا کرده بودند که این امر به این معناست که به تعادل اکسیدان ها و آنتی اکسیدان ها برای جلوگیری از آسیب بیشتر دست یافتند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *