#


درمان سریع در بیماری مسافرتی

11 اکتبر 2017 بدون نظر 1493 بازدید

درمان سریع در بیماری مسافرتی

درمان سریع در بیماری مسافرتی

در اثر دریافت اطلاعات اشتباه از محیط اطراف توسط مغز ایجاد می شود. اعصاب حسی بدن برای حفظ تعادل مرتباً اطلاعاتی را نظیر کامپیوتر از گوش داخلی ، دریافت می کند و آن را به مغز میفرستد. بیماری مسافرتی وقتی به وجود می آید که بین آنچه که گوش ما دریافت می کند و آنچه چشم ما حس می کند، اختلاف به وجود بیاید. تمام افراد دچار این بیماری نمی شوند ولی علایم آن کاملاً آشکار است. دچار سرگیجه می شویم ، عرق می کنیم ، پوست مان سفید و بی رنگ می شود. احساس تهوع می کنیم و اگر حال مان رو به بهبودی نرود، بالا می آوریم .

هنگامی که متوجه علایم این بیماری می شویم که متوقف کردن آن بسیار سخت است. درمان های زیر کمک می کند تا میزان علایم کاهش یابد و یا بتوانیم روند بیماری را قطع کنیم . اما بهتر از همه این است که ما بتوانیم علایم را در مرحلهٔ اول متوقف کنیم .

فکر کنید که هیچ مشکلی پیش نمی آید.

بخشی از بیماری مسافرتی ، روانی میباشد. اگر شما دائماً در این فکر باشید که بالا می آورید، احتمالاً دچار آن خواهید شد؛ در عوض افکار خود را به چیز بهتر دیگری متمرکز کنید.

پرستاری از فرد مریض را به دیگری بسپارید .

این اتفاق ، شایع است . شما در حال ماهی گیری هستید و همه چیز خوب پیش میرود که ناگهان یکی از افراد مریض میشود. شما احساس همدردی می کنید و شاید بخواهید به وی کمک کنید؛ بعد از گذشت چند دقیقه شما نفر بعدی هستید. نهایت تلاش تان را بکنید که به فرد مریض توجه نکنید و گرنه شما هم دچار تهوع می شوید.

خود را از بوهای بد دور نگه دارید .

بوهای بد نظیر دود ماشین و یا ماهی مرده در عقب قایق می تواند منجر به تهوع شود بنابراین از این بوها خودداری کنید.

از سیگار کشیدن دست بکشید.

اگر سیگاری هستید و فکر می کنید سیگار کشیدن باعث کاهش شدت بیماری می شود سخت در اشتباه هستید؛ دود سیگار فقط باعث بدتر شدن تهوع میشود.

در شب مسافرت کنید.

مسافرت در شب، خطر به هم خوردگی حال تان را کاهش میدهد چرا که چشمها حرکت را در شب به وضوح روز نمی بینند. این روش ، در درمان صدها بیمار مؤثر واقع شده است.

غذاهایی را که دوست ندارید در طول سفر نخورید.

در هنگام مسافرت نیز این غذاها باعث بدتر شدن حال تان می شوند. ممکن است در طول سفر، غذاهای مختلف وسوسه کننده باشند ولی هرگز در خوردن غذا زیاده روی نکنید.

در هوای تازه نفس بکشید .

با تنفس در هوای تازه جلوی تهوع را بگیرید. اگر در ماشین هستید، پنجره را باز کنید. اگر در قایق هستید، به روی عرشه بیاید تا نسیم دریا به شما بخورد و اگر در هواپیما هستید ، دریچه بالای سرتان را باز کنید.

به هیچ وجه از الکل استفاده نکنید .

الکل در کار مغز اخلال ایجاد می کند و تجزیه و تحلیل اطلاعات را توسط مغز به مخاطره میاندازد و می تواند علایم بیماری مسافرتی را بدتر کند. بدتر از همه الکل می تواند به داخل مایعات گوش داخلی نفوذ کند و باعث سرگیجه شود.

به اندازه کافی بخوابید.

بی خوابی ، شانس ابتلا به بیماری مسافرتی را در شما افزایش میدهد. بنابراین مطمئن – باشید قبل از مسافرت به اندازهٔ کافی خوابیده اید. اگر مسافر ہواپیما یا ماشین هستید در سر راه قدری بخوابید تا به طور موقت از تحریک بیماری جلوگیری کنید.

بی حرکت و آرام باشید.

با حرکات زیاد بدن آشفتگی مغز را زیادتر نکنید.

روی صندلی جلو بنشینید و به جلو نگاه کنید .

در ماشین روی صندلی جلو بنشینید و به جاده یا افق خیره شوید ؛ این کار پیام های صادره از بدن و چشمتان را متوازن می کند.

بهتر از همه این است که پشت فرمان بنشینید.

هنگامی که شما پشت فرمان نشستید، مجبورید با دقت به جلو نگاه کنید و می توانید هرگونه تغییر سریعی را پیشبینی کنید.

خواندن را در زمان دیگری انجام دهید .

در داخل هواپیما، قایق یا ماشین ، چیزی نخوانید. حرکت ماشین باعث حرکت کلمات چاپی کتاب می شود و در نتیجه سرگیجه ایجاد می کند.

اما اگر مجبور هستید کتاب بخوانید این نکات را رعایت کنید .

روی صندلی به طرف جلو خم بشوید و صفحهٔ کتاب را نزدیک چشمان خود قرار دهید. خواندن تنها، باعث به هم خوردن حال شما نمی شود بلکه زاویه ای که با آن می خوانید مؤثر است . هنگامی که در ماشین در حال حرکت به پایین نگاه می کنید تصاویر متحرک از شیشه های کنار ماشین در زاویهٔ نامتعارف به چشم میرسد و باعث ایجاد نشانه های بیماری می شود . این روش ، چشم را در همان وضعیتی قرار می دهد که شما به جاده نگاه می کردید.

* دستان را کنار گیجگاه خود قرار دهید تا جلوی دیدتان را بگیرید و یا پشت تان را به طرف شیشه نزدیکتان بکنید .

محلی را انتخاب کنید که کمترین تحرک را دارد .

در یک کشتی ، کابین میان کشتی ، کمترین بالا و پایین رفتن را دارد. در یک قایق کوچک البته چنین محلی وجود ندارد ولی کابین جلو بهتر از عقب است .

از زیر کشتی بیرون بیایید.

قرار گرفتن در زیر عرشه ، مخصوصاً در مناطقی که تهویه هوا ضعیف است، تنها به دنبال دردسر رفتن است. از هر کجا که هستید بیرون بیاید.

درمان های قدیمی که هنوز به کار می روند .

ممکن است این درمان ها در همه افراد مؤثر نباشد و در هر زمانی هم کارایی خود را نداشسته باشد، بعضی از این درمان ها امروزه نیز به کار می روند و مطمئناً ارزش امتحان کردن را دارند.

ریشه زنجبیل

اولین ساکنان عصر جدید احتمالا برای مسافرت های بین اقیانوسی از ایسن گیاه استفاده می کردند. اگرچه به صدها سال قبل برمیگردد، اما اخیراً به طور علمی ثابت شده که خوردن دو کپسول از ریشه زنجبیل بسیار مؤثر است . محققان این طور بیان می کنند که زنجبیل با جذب اسید و جلوگیری از حالت تهوع جلوی بیماری را می گیرد.

زيتون و ليمو

در اولین مراحل بیماری مسافرتی بزاق زیادی ترشح می شود که به معده شما برمیگردد و حالت تهوع را بدتر می کند. زیتون ماده شیمیایی ای به نام تانن تولید می کند که دهان را خشک می کند. بنابراین خوردن چند زیتون به محض ظاهر شدن اولین نشانه های تهوع به کاهش آن کمک می کند. در مورد لیمو شما می توانید آن را مک بزنید.

بیسکویت های حاوی جوش شیرین

آنها جلوی تولید بزاق را نمی گیرند، اما به جذب مایع زیادی که به معده می رسد، کمک می کنند.

مچ بندهای فشاری

در بسیاری از مغازه ها وسایل مسافرتی یا دریایی فروخته می شوند؛ این مج بندهای سبک یک د کمه پلاستيکی دارند که نقطه ای در داخل مچ آن را میپوشاند۰ این مچ بند با فشار دادن بر روی دکمه به مدت چند دقیقه از تهوع جلوگیری می کند.

نگاه خود را روی شی ثابتی متمرکز کلید

این کار به شما کمک می کند تا دوباره سیستم حسی خود را به حالت تعادل در بیاورید. ایستادن روی کشت در حال حرکت نگاه کردن به افق حال شما را به هم می زند چرا که افق نیز با شما بالا و پایین میرود؛ در عوض به نقطه ای در آسمان و یا خشکی نگاه کنید .

برای پیشگیری، قرص مسافرتی بخورید. اگر مجبورید به این سفر بروید می توانید از قرص های مسافرتی استفاده کنید. چند ساعت زودتر بخورید تا در مرحله اول از شروع علایم جلوگیری کند . اثر یک یا دو قرص تا ۲ ساعت طول میکشد، اما مطمئن شوید که جلوتر خوردهاید، چرا که اگر یک علامت بیماری شروع شود ، خوردن قرصها اثری ندارد .

به یاد داشته باشید گذشت زمان تمام زخم ها را التیام میبخشد.

این قانون شامل بیماری مسافرتی هم می شود؛ شاید احساس مردن داشته باشید اما بیماری مسافرتی، انسان را نمیکشد. بدن شما به تدریج به محیط قایق یا کشتی عادت می کند ، اگرچه چندین روز طول بکشد. بنابراین صبور باشید؛ اوضاع به تدریج بهتر می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *