#


آشنایی بیشتر با خواص درمانی زردآلو/ فواید شگفت انگیزو مضرات زرد آلو

زردآلو
9 اکتبر 2017 بدون نظر 3453 بازدید

آشنایی بیشتر با خواص درمانی زردآلو/ فواید شگفت انگیزو مضرات زرد آلو

آشنایی بیشتر با خواص درمانی زردآلو/ فواید شگفت انگیزو مضرات زرد آلو

 خداوند علاوه بر سایر نعمتها، در فصل تابستان میوه خوش طعمی به نام زردآلو آفریده است، این میوه که به خاطر دارا بودن مواد سفیده ای و ویتامین های زندگی بخش منبعی از انرژی و نشاط می باشد، دارای ۲۷۹۰ واحد بین المللی ویتامین (آ)، ۳٪ میلی ویتامین ب ۱ و ۴٪ میلی ویتامین ب ۲ و ۷٪ ویتامین پ پ و ۴ میلی گرم ویتامین ث می باشد. مواد معدنی موجود در زردآلو عبارت از:فسفر، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، و آهن است. وجود این مواد است که زندگی را تأمین و حفظ می نماید.

پتاسیم زردآلو با اسیدهای موجود در ان ترکیب شده، موجب لینت مزاج و فعالیت کلیه ها میگردد.این اسیدها عبارتند از: اسید مالیک، اسید سیتریک، اسید تارتریک. اسیدهای زردآلوپس از سوختن در بدن تولید کربنات های قلیایی می نمایند و بدین ترتیب قلیاییت بدن را زیاد می کنند و چون پتاسیم در زردآلو بیشتر از سدیم میباشد، این قلیاییت بدن بیشتر متوجه سلولهای بدن می شود.

در صورتی که بی کربنات دو سدیم (نمک طعام) قلیاییت، فعالیت بدن را زیاد میکند. در نتیجه فعل و انفعالات فوق است که زردآلو در مبتلایان به فشار خون و زیادی اوره و بطورکلی برای گوشتخواران بسیار نافع بوده در رفع بیماری اثر نیکویی دارد. سلولز در زردآلو به مقدار زیاد یافت می شود و تقریبا پنج درصد زردآلو را تشکیل می دهد.

زرد آلو

زرد آلو

غذاییت زردآلو

چنان که گفتیم زردآلو از ۸۸ درصد آب ۵۸٪ درصد املاح، یک درصد مواد ازت دار و ۱۲ هزارم درصد چربی، ۱۴ درصد هیدرات دو کربن یا مواد قندی تشکیل شده که از لحاظ غذاییت ضعیف بوده یا مواد غذایی آن کم میباشد ولی به خاطر داشتن آب زیاد و املاح قلیایی و سلولز و ویتامینها برای بدن اهمیت خاصی دارا می باشد و به علاوه به واسطه طعم و عطر و اسانس هایی که در آن وجود دارد، موجب ازدیاد ترشحات دستگاه گوارش میگردد و به خاطر وجود سلولز موجب رفع یبوست میکند.

باید دانست خاصیت مدری که در زردآلو است یک عمل شستشویی را انجام داده، موجب رفع سموم بدن می شود. با همه اینها این نکته را متذکر می شویم که به مبتلایان بیماریهای جهاز هاضمه چون نمیتوانند به خوبی زردآلو را هضم نمایند، و در آنها ایجاد نفخ و ناراحتی میکند، بهتر است به صورت کمپوت صرف نمایند.

زردآلو میگوید: من شکر پاره هستم. رسیده مرا بخورید تا به خونسازیم پی ببرید. در برگم خاصیت ضد کرم وجود دارد. شکوفه ام ضد خونریزی است و خودم درمان درد گرمازدگان هستم. من همتای عسل هستم. یک میوه کوهستانی که در ییلاقات به عمل می آیم، یک نوع من که میوه اش ریز و هسته اش تلخ است، مشمش کلبی، یا زردآلو هسته تلخ نام دارد و میوه نارس مرا در خراسان اخکوک می نامند.

زرد آلو

زرد آلو

رسیده من مشروط به این که روی درخت با کمک حرارت آفتاب رسیده باشد، بسیار شیرین و معطر است، ولی میوه کال و نارس من دیرهضم و نفاخ بوده، ترشی معده را زیاده کرده ایجاد آروغ ترش میکند.

کسانی که معده تنبل دارند و آنهایی که غذا را ترش می کنند، نباید به میوه نارس و سفت من لب بزنند و تنها میوه ای از من بخورند که کاملا نرم و شیرین باشد. من به حد وفور ویتامین «آ» دارم، به این جهت به رشد اطفال شما کمک می کنم و به چشمان شما نور و جلا بخشیده از شب کوری جلوگیری می کنم و شما میتوانید به جای روغن ماهی به فرزندان خود از میوه خوشمزه و گوارای من بدهید.

هرگز مرا بعد از غذای سنگین نخورید و بعد از خوردن من آب سرد ننوشید و در آب سرد استحمام ننماید، زیرا دراین صورت من در معده زود تخمیر می شوم و ایجاد گاز و نفخ می نمایم اصولا ما میوه ها گناهی نداریم، مقصر واقعی غذاهای گوشتی هستند که ایجاد عطش می نمایند و با کمک ویتامین های ما، غذای خوبی برای میکروب های عفونت زا آماده میسازند و شما هم با خوردن آب خنک شکم را سرد می کنید و هضم غذا را به عقب می اندازید و به میکربه ای متعفن فرصت نشو و نما می دهید و این میکروبها هستند که در معده تولید گاز می نمایند.

زرد آلو

زرد آلو

غذاشناسان جدید و قدیم، من را خون ساز میدانند، ولی پزشکان قدیم ایرانی حتی دانشمند بزرگ (رازی) مرا عامل رقیق شدن خون معرفی کرده است. مخصوصا امروزه که همه می دانند عامل رقیق شدن خون کمبود ویتامین ث میباشد. من علاوه بر داشتن ویتامین (ث) دارای آهن بوده، هنر خون سازی دارم.

حقیقت این است که عامل فساد خون در این مورد هم میکرب هایی هستند که در معده، در اثر تخمیر غذا رشد و نمو می نمایند و در مقابل سربازان مدافع بدن یعنی گویچه های سفید خون از سنگرهای خود خارج شده، برای مقابله با این موجودات خطرناک وارد کارزار شده، در نتیجه نسبت گویچه های سفید به قرمز در خون بالا می رود و خون کمرنگ می شود.

و از طرفی همین عمل باعت کمبود ویتامین (ث) می گردد و اگر کسانی که دچار نفخ شکم هستند، در خوردن من افراط نمایند، پس از مدتی به بیماری رقت خون مبتلا خواهند شد و از این رو ما به این دسته از بیماران توصیه می نماییم که با خوردن آب لیمو و میوه های ترش و شیرین و سبزی های تازه با کمبود ویتامین ث مبازره نمایند.

در این جا بد نیست مجددا یادآور شویم که تنها میوه کال و نارس زردآلو در بعضیها تولید نفخ گاز کرده تخمیر می شود. میوه های رسیده و برگه قیسی مخصوصا قیسی که با گوگرد ضد عفونی شده باشد چنین معایبی ندارد.

 کسانی که عطش فراوان دارند و در شکم خود احساس حرارت زیاد می نمایند و همچنین آنهایی که حرکات دودی در شکمشان زیاد است، از خوردن زردآلو بهره مند می شوند، و کسانی که گرمازده شده اند، می توانند از زردآلو یا آب آن استفاده کنند و اگر دسترسی به میوه تازه ندارند، از برگه زردآلو، قیسی آن استفاده و آن را خیس نموده بعد میل نمایند، قیسی خشک مسهل، صفرابر و ملین بوده عطش راکم میکند و غلیان خون و التهاب را برطرف می نماید.

 اگر بعد از خوردن زردآلو احساس سنگینی در معده نمودید و دچار نفخ شکم شدید، فورا مقداری زیره دم کرده میل نمایید، این عوارض هم برطرف میشود. مغز هسته شیرین زردآلو کمی دیرهضم است، ولی بو داده و نمک زده ی ان زود هضم میشود. روغن مغز هسته شیرین زردآلو ملین معده و نرم کننده سینه میباشد، روغن مغز هسته تلخ آن ضد آماس و خوردن و مالیدن آن جهت مبتلایان به بواسیر نافع است و ریختن چند قطره آن در گوش درد آن را تسکین می دهد.

زرد آلو

زرد آلو

در سایر خواص شبیه روغن بادام تلخ است. مقدار خوارک آن فقط تا ۱۵ گرم میباشد ولی روغن شیرین آن را بیشتر می توان خورد.

آشامیدن جوشانده برگ زرآلو، کرم معده را از بین می برد و ادرار را زیاد می کند. کمپرس ان اورام را فرو می نشاند. خوردن ده گرم از برگ خشک زردآلو با آب سرد درمان اسهال است. شکوفه درخت من ضد خونریزی است و اثر معجزه آسایی دارد. برای این کار جوشانده تهیه نید و مقداری از آن را بخورید یا پنبه را در این آب آغشته کرده در بینی مبتلایان به خون دماغ بگذارید. و یا روی محل خونریزی قرار دهید و اثر معجزه آسای آن را ببینید. اگر میوه مرا با مغز هسته آن بخورید دچار نفخ خواهید شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *