#


چه چیزی خارش بیضه را ایجاد می کند؟ هفت دلیل ممکن

خارش بیضه
26 آگوست 2017 بدون نظر 3729 بازدید

چه چیزی خارش بیضه را ایجاد می کند؟ هفت دلیل ممکن

خارش بیضه و علل آن

خارش بیضه ، می تواند ناراحت کننده و بسیار وسوسه انگیز برای خراشیدن باشد.

در اغلب موارد، خراش باعث خارش بیشتر می شود.

تعدادی از علل بالقوه بیضه های خارش وجود دارد. از این رو، مهم است که بدانید که خارش به چه دلیل ایجاد می شود و با یافتن علت آن، آن را درمان کنید.

مطالب این مقاله:

هفت دلیل خارش بیضه
جلوگیری
چه زمانی دیدن دکتر لازم است؟
درمان

هفت دلیل خارش بیضه

اگر چه بسیاری از علل خارش بیضه خوش خیم و آسان برای درمان هستند، برخی از شرایط جدی تر وجود دارد که ممکن است مسئول باشند.

هفت علت رایج عبارتند از:

۱. خارش جک

خارش جک ، همچنین به عنوان tinea cruris شناخته شده است، یکی از شایع ترین علل خارش بیضه است.

خارش جک یک عفونت قارچی است که در ناحیه های مرطوب بدن رخ می دهد، اغلب در نزدیکی یا در برابرچین و چروک پوست است. خارش جک می تواند بر روی پا یا تناسلی ظاهر شود.

خارش خفیف اغلب به عنوان یک راش قرمز ظاهر می شود. با این حال، ظاهر دقیق آن بستگی به نوع قارچ ایجاد کننده عفونت دارد.

مخمر نوعی عفونت قارچی است که باعث بروز خارش قرمز و خارش می شود. هنگامی که یک فرد مبتلا به عفونت مخمر در اندام های تناسلی خود می شود، ممکن است بثورات شدید خارش، پوست مرطوب و تخلیه سفید در نزدیکی لبه ها ایجاد شود. سایر عفونت های مخمر ممکن است خشک و پوسته پوسته شوند.

۲. Intertrigo

Intertrigo پاسخ التهابی به عفونت باکتری یا قارچی است. بثورات ناشی از آن اغلب قرمز، خام و شبیه به نیش است.

التهاب معمولا در نزدیکی چروک پوست و مناطق مرطوب بدن اتفاق می افتد. اسکل توروم دارای بسیاری از چربی ها است و یک محیط مرطوب است و باعث می شود که آن منطقه ایده آل برای رشد باکتری ها یا قارچ ها باشد.

۳. سایش

سایش رخ می دهد که مالش ثابت و طولانی در ناحیه پوست اتفاق می افتد. این اصطکاک می تواند در فعالیت های بدنی مانند دویدن یا دوچرخه سواری رخ دهد.

در این موارد، اصطکاک بین پاها ترک های کوچک و التهاب را ایجاد می کند. بثورات حاصل اغلب دارای خارش و ناراحت کننده برای فرد است.

۴. تماس پوست

تماس درماتیت واکنش آلرژیک است. به احتمال زیاد هنگامی رخ می دهد که پوست با یک ماده جدید از جمله بدن جدید و یا پاک کننده مو، مواد شوینده شستشو جدید و یا یک پارچه جدید مواجه شود.

تماس درماتیت موجب بروز ترک قرمز و دارای خارش می شود که ممکن است یک مایع سفید یا زرد از آن تراوش کند. همان بثورات احتمالا در مناطق دیگر بدن و همچنین بر روی بیضه رخ می دهد. پوست نازک بیضه باعث می شود که آن را دارای خارش و ناراحت کننده احساس کنید.

۵. شپش

خرچنگ ها و شپش ممکن است باعث خارش بیضه شود. شپش ها نیش های کوچک را ایجاد می کنند که خارش دارند و ناراحت کننده هستند.

بعضی از افراد تخم های شپش ها را که در نزدیکی ریشه موهای ناحیه شکمی شان رشد می کنند، متوجه می شوند. دیگران ممکن است شپش های خاکستری را ببینند، در اطراف بیضه های خود و یا در اطراف موی شکم خود را .

شپش ممکن است در طول فعالیت جنسی با یک شریک آلوده گسترش یابد.

۶. زگیل تناسلی

بیماری های منتقله از راه جنسی مانند زگیل های تناسلی، تبخال و ورم حشیش ممکن است باعث خارش شود.

زگیل تناسلی یکی دیگر از عفونت های جنسی منتقل شده (STI) است که باعث ایجاد واکنش خفیف در بیضه ها و دیگر نقاط اندام تناسلی می شود.

زگیل تناسلی با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) همراه است و اگرچه می توان آنها را از بین برد، ممکن است در آینده نیز ظاهر شوند، زیرا ویروس قابل درمان نیست.

زگیل تناسلی ممکن است باعث خارش شود، اما به طور کلی، آنها فقط شبیه به سر و صدا کوچک است.

۷. تبخال

تبخال باعث بروز خارش در پوست می شود. پس از حدود یک روز، بثورات به یک یا چند بولدر تبدیل می شود که سوختگی دارند.

این ویروس تبخال ممکن است در نهایت منفجر شود و منجر به زخم های دردناک شود.

پیشگیری

جلوگیری از خارش بیضه نیاز به اقدامات احتیاطی مختلف دارد بسته به علت دقیق.

برای عفونت های باکتریایی یا قارچی، فرد باید بیضه ها و ناحیه تناسلی را تمیز و خشک نگه دارد. یک فرد باید در روزهای گرم و یا در طول ورزش برای پوشیدن لباس های شلوغ تر به کار بپردازد تا به این منطقه کمک کند تا خشک شود.

در موارد واکنش های آلرژیک، فرد باید یک سابقه آلرژن شناخته شده داشته باشد. هنگامی که چیزی باعث می شود بیضه و یا یک منطقه دیگر از بدن به خارش،باید از آن ماده اجتناب شود.

اگر دچار سایش می شود، فرد می تواند از مرطوب کننده ها یا روان کننده ها برای جلوگیری از این سوزش مالش استفاده کند. مرطوب کننده ها همچنین می توانند خارش را متوقف کنند.

برخی افراد مبتلا به STI می توانند توسط فردی که از فعالیت مناسب در طول فعالیت جنسی محافظت می کند جلوگیری شود. همچنین ایده خوبی برای شناختن سابقه یک شریک و پیدا کردن آن است که آیا آنها دارای STI است که می تواند در طول مقاربت گسترش یابد.

چه زمانی دیدن دکتر لازم است؟

خارش بیضه ممکن است در ابتدا بسیارجدی به نظر نرسند. در بعضی موارد، فرد ممکن است بلافاصله متوجه علت آن شود و ممکن است نیازی به مراقبت پزشکی نباشد.

هنگامی که یک بثور ظاهر می شود یا زمانی که خارش مداوم و شدید است، یک فرد باید یک دکتر را رد کند علل خاصی را تعیین می کند و درمان مناسب را تعیین می کند. همچنین، پزشک باید هر راش را که تغییر می کند یا شروع می کند، بررسی کند.

هر کس که مظنون به داشتن شپشها باشد، باید به پزشک خود مراجعه کند تا شپش و تخمکهایش را بکشد.

درمان

توصیه می شود که لوسیون، کرم و روان کننده های پزشکی برای کمک به درمان خارش بیضه استفاده شود.

همانند پیشگیری، درمان خارش بیضه به طور عمده به علت سوزش بستگی دارد. بعضی از درمان های معمول عبارتند از:

کرم ضد قارچ
لوسیون های دارویی و شامپو
مرطوب کننده ها و روان کننده ها
دارو برای STIs
اجتناب از آلرژن ها

کرم ضد قارچ یا آنتی بیوتیک که خارش جک را درمان می کنند و سایر عفونت های باکتری یا قارچی یک درمان غیر معمول است. یک پزشک همچنین ممکن است یک کرم نسخه ای برای کمک به درمان عفونت به کسی بدهد.

لوسیون مخصوص و شامپو برای درمان ویتامین های عمدی تجویز می شود. این محصولات دارویی شامل مواد تشکیل دهنده ای است که شپش ها و تخم های آنها را می کشند.

مرطوب کننده ها و روان کننده ها برای درمان خارش و بثورات ناشی از خم شدن استفاده می شود. این محصولات به پیشگیری و درمان بثورات کمک می کند.

ممکن است دارو برای کاهش شیوع STI تجویز شود. در مورد زگیل های تناسلی، پزشک ممکن است با نیتروژن مایع آن را بسوزاند.

اجتناب از آلرژن هایی که موجب بروز خارش می شود، اولین پاسخ به خارش بیضه ناشی از این نوع است. واکنش آلرژیک باید حدود یک هفته روشن شود. در غیر این صورت، یک پزشک ممکن است یک کرم برای کمک به بهبودی تجویز کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *