#


ارتباط خریدن زمان با افزایش شادی در زندگی

شادی در زندگی
27 جولای 2017 بدون نظر 967 بازدید

ارتباط خریدن زمان با افزایش شادی در زندگی

پول خوشبختی نمیاره؟

تحقیقات جدید این استدلال قدیمی که می گوید: “پول خوشبختی نمیاره” ، را به چالش بر انگیخته است. این مطالعه نشان می دهد که استفاده از پول برای خرید وقت آزاد – مانند پرداخت هزینه های مربوط به کارهای خانگی مانند تمیز کردن و پخت و پز – با رضایت بیشتر زندگی ارتباط دارد.

تحقیقات جدید به این استدلال قدیم که پول نمی تواند شادی را خریداری کند، ایراد می گیرد. این مطالعه که توسط محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا و مدرسه بازرگانی هاروارد رهبری می شود، نشان می دهد که استفاده از پول برای خرید وقت آزاد – مانند پرداخت وجه برای کارهای خانگی مانند تمیز کردن خانه پخت غذا و سایر کار های خانه مه خسته کننده هستند با احساس شادی در زندگی ارتباط دارد.

تحقیقات در مورد رابطه اوقات فراقت و احساس خوشبختی

اشلی ویلنز، استاد دانشکده بازرگانی هاروارد، که این تحقیق را به عنوان کاندیدای دکترای گروه روانشناسی UBC در این زمینه انجام داد، گفت: “افرادی که یک خدمت کار را برای انجام کار های خانه استخدام می کنند یا به بچه های همسایه خود پول می دهد تا چمن های حیاط را برای آن ها اصلاح کنند، ممکن است احساس کنند که تنبل هستند.” “اما نتایج ما نشان می دهد که خریدن زمان برای فراقت به اندازه داشتن پول زیاد برای شادی در زندگی دارای مزایای مشابه است.”

محققان بیش از ۶۰۰۰ بزرگسال در ایالات متحده، دانمارک، کانادا و هلند را مورد بررسی قرار دادند. از پاسخ دهندگان خواسته شد که آیا آنها هر ماه هزینه ای را صرف وقت آزاد خود می کنند یا خیر. آنها همچنین رضایت زندگی خود را ارزیابی کردند و به سوالاتی در مورد احساسات خود نسبت به استرس زمانی پاسخ دادند.

افرادی که پول صرف خرید اوقات فراقت می کنند

پاسخ دهندگان که پولی را برای خرید زمان فراقت صرفه جویی کرده بودند تا زمان بخرند ، رضایت زندگی بیشتری را نشان دادند. اثر حتی بعد از کنترل درآمد نیز ادامه داشت. پروفسور UBC و نویسنده ارشد این مطالعه، الیزابت دون، گفت: “مزایای خرید زمان آزاد فقط برای افراد ثروتمند نیست.” “ما تصور می کردیم که اثرات ممکن است فقط برای افرادی با درآمد قابل ملاحظه باشد اما ما با تعجب اثرات مشابهی را در انواع طیف های درآمدی پیدا کردیم.”

پول یا وقت؟

محققان همچنین آزمایشاتی را انجام دادند تا آزمایش کنند که آیا خریدن زمان در واقع موجب خوشحالی بیشتر می شود یا نه . شصت بزرگسال به طور تصادفی اختصاص داده شدند که ۴۰ دلار صرف خرید یک وقت در یک تعطیلات آخر هفته و ۴۰ دلار برای خرید چیز های دیگر در یک تعطیلات آخر هفته دیگر صرف کنند. نتایج نشان داد که مردم وقتی که پول برای صرفه جویی در وقت صرف می کنند، احساس خوشحالی بیشتری نسبت به خرید چیز های مادی دیگر می کنند دارند.

علیرغم مزایا، محققان شگفت زده شدند وقتی که کشف کردند که چگونه تعدادی از مردم پول خود را صرف صرفه جویی در خرید زمان در زندگی روزمره می کنند. حتی در نمونه ای از ۸۵۰ میلیونر که مورد بررسی قرار گرفتند، تقریبا نیمی از آنها گزارش داده اند که هیچ پولی را صرف مصارف غیر ضروری نمی کنند. نظرسنجی از ۹۸ کارمند بالغ که در مورد چگونگی مصرف ۴۰ دلاری از آنها سوال شد، نشان داد که تنها دو درصد از آن ها به گونه ای به گونه ای از پول استفاده میکنند تا در زمان صرفه جویی شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *