#


آفتاب سوختگی چیست و چگونه ایجاد می شود و روش درمان آن با استفاده از مرطوب کننده

آفتاب سوختگی
14 جولای 2017 بدون نظر 973 بازدید

آفتاب سوختگی چیست و چگونه ایجاد می شود و روش درمان آن با استفاده از مرطوب کننده

پس از گذراندن تعطیلات آخر هفته، لذت بردن از خورشید، می خواهید با خاطرات شاد و شاید سوغات بازگردید. چیزی که نمیخواهید به خانه برگردانید، پوستی دردناک است که مستعد ابتلا به تجمع یا لایه برداری است. با این حال، برای میلیون ها نفر، آفتاب سوختگی یادآور پایدار زمان صرف شده درزیر نور خورشید است.

هنگامی که پوست در معرض نور بیش از حد نور ماوراء بنفش (UV) باشد، از آفتاب یا منشا مصنوعی مانند لامپ های خورشیدی باشد، آفتاب سوختگی رخ می دهد. اگرچه به راحتی آفتاب سوختگی رخ می دهد، می توان از آن با فرم های مناسب پیشگیری جلوگیری کرد. اگر مانع نباشد، می تواند خطر دیگر آسیب های پوستی را افزایش دهد، از جمله سرطان هایی مانند ملانوم.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط بنیاد سرطان پوست (SCF)، ۴۲ درصد از افراد حداقل یک بار در سال آفتاب سوختگی می گیرند. این نشان می دهد که در درجه اول، بسیاری از افراد ممکن است آفتاب سوختگی را بیماری جدی در نظر نگیرند و دوم اینکه تعداد بسیار زیادی از افرادی وجود دارند که نیاز به درمان آفتاب سوختگی دارند.

اما اگر اثر مضر اشعه ماوراء بنفش از اجتناب نباشد، چگونه باید این وضعیت را بهتر بررسی کرد؟ در حالی که اثرات آفتاب بیش از حد می تواند بسیار خطرناک باشد،با درمان نکردن آفتاب سوختگی مردم می توانند سلامتی خود را به خطر بیاندازند؟

در این نقطه نظر، ما نگاهی سریع به آنچه آفتاب سوختگی است می اندازیم پیش از بررسی روش هایی که این شرایط ناراحت کننده را می توان درمان کرد. ما همچنین تلاش خواهیم کرد تا برخی از روش های محبوب و غیر قابل استفاده در مورد آفتاب سوختگی را که به طور مرتب تغییر می کنند، نادیده بگیریم.

آفتاب سوختگی چیست؟

ما به طور خلاصه در تابستان تعطیلات تابستانی خود را در آغاز ماه شروع کردیم، در حالی که حدود ۶۲ درصد از مسافرین در هنگام تعطیلات از نور آفتاب رنج می برند.

نور UV علت آفتاب سوختگی است. بدن خود را از این تابش مضربا تسریع تولید ملانین محافظت می کند ، رنگدانه تیره که پوست را به رنگ طبیعی بر می گرداند. هنگامی که تولید ملانین شتاب می یابد، تولید ملانین پوست را به رنگ تیره تر تبدیل می کند و به عنوان قهوه ای مایل به زرد شناخته می شود.

متاسفانه، ملانین تنها می تواند بدن را از مقدار مشخصی از نور UV محافظت کند. در نهایت، اگر کسی به طور مداوم در معرض آن قرار گیرد، اشعه ماوراء بنفش موجب می شود که پوست آنها بسوزد.

هنگامی که پوست در معرض نور بیش از حد UV است، در عرض چند ساعت پوست معمولا به رنگ قرمز، دردناک و گرم می شود. در موارد شدید، می تواند بر روی پوست تاول ایجاد شود و یک فرد سوخته می تواند سردرد و تب را تجربه کند.

حتی زمانی که خورشید درخشان نیست، نور UV می تواند باعث آفتاب سوختگی شود. تا ۸۰٪ اشعه های UV می تواند از طریق ابرها عبور کند و سطوح مانند برف، شن و آب، UV را منعکس می کنند، که منجر به سطح مشابهی از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم از نور خورشید می شود. در نتیجه، مردم باید لباس محافظ ضدآفتاب حتی زمانی که در روزهای روشن در سایه هستند، استفاده کنند.

علاوه بر این، برخی از لباس ها از این تابش شدید حفاظت نمی کند. یک تی شرت ساده سفید دارای ضریب حفاظت از خورشید در حدود ۷ می باشد، در صورت خیس شدن به حدود ۳ درجه می رسد.

“به طور کلی، ساده ترین راه برای آزمایش اینکه آیا یک پارچه می تواند پوست شما را محافظت کند، این است که آن را تا نور نگه داریم – اگر از طریق آن می توانید ببینید، پس تابش UV می تواند نفوذ کند”، دکتر مارتین وینستوک – رئیس انجمن سرطان آمریکا گروه مشاوره ای برای سرطان پوست – به CNN گفت.

به نظر می رسد بسیاری از مردم به طور جدی آفتاب سوختگی نداشته باشند، و حتی برخی معتقدند که این ناراحتی خفیف است. با این حال، بسیاری از متخصصین پوست گواهی می دهند که چیزی مانند یک سایه ایمن وجود ندارد.

 

طبق نظر SCF، اگر پنج یا بیشتر موارد آفتاب سوختگی وجود داشته باشد، خطر ابتلا به ملانوما در فرد افزایش می یابد. ملانوما یکی از شایع ترین انواع سرطان پوست است و همچنین یکی از خطرناک ترین آن ها است. اجتناب از آفتاب سوختگی به عنوان بهترین راه پیشگیری از ملانوم شناخته شده است.

واضح است که آفتاب سوختگی چیزی است که باید در هر صورت اجتناب شود، اما حتی افراد با دقت بیشتری می توانند از طریق اشعه ماوراء بنفش، به ویژه در روزهای ابری و بی سر و صدا زمانی که تهدید مشخص نیست، گرفتار شوند. اگر ما خود را در معرض نور آفتاب قرار دهیم، بهترين روش جلوگیری از آفتاب سوختگی چیست؟

چگونگی درمان آفتاب سوختگی

موارد آفتاب سوختگی می تواند به شدت متفاوتی داشته باشد. در موارد شدید، توصیه می شود که کمک های حرفه ای مورد نظر باشد. به طور خاص، درمانگاه Mayo Clinic می گوید که اگر آفتاب سوختگی باعث تاول شود و قسمت زیادی از بدن را پوشش دهد یا اگر تب بالا، درد شدید یا سردرد همراه باشد، باید دکتر را ببینید.

هنگامی که پوست سوزانده می شود، تلاش ها باید به سوی آرامش بخشیدن به درد و به روند بهبودی تبدیل شود. به محض اینکه آشکار شود که در پوست آفتاب سوختگی ایجاد شده، اولین چیزی که باید انجام شود این است که از زیر نور خورشید خارج شود، ترجیحا در داخل خانه. هنگامی که خطر قرار گرفتن در معرض UV بیشتر شود، تعدادی از چیزهایی که می توان برای درمان سوختگی انجام داد وجود دارد.

خنک کننده و مرطوب کننده

خنک کردن پوست یکی از راه های فوری برای ایجاد احساس ناراحتی است. این را می توان با قرار دادن حوله های مرطوب بر روی پوست و یا با حمام یا دوش سرد. آکادمی آمریکایی پوست (AAD) توصیه می کند که حوله ها را در مناطق آسیب دیده برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه چند بار هر روز نگه دارید.

گذاشتن مقدار کمی آب بر روی پوست – به خصوص پس از حمام یا دوش – و سپس استفاده از مرطوب کننده می تواند به آب زیر پوستی در پوست کمک کند، که درنتیجه خشکی پوست کممی شود. مرطوب کننده پس از حمام کردن پوست بسیار مهم است زیرا بدون آن پوست می تواند احساس خشک تر از قبل داشته باشد.

با این حال، از مواد تشکیل دهنده لوسیون مرطوب آگاه باشید. بعضی از آنها حاوی نفت، که می تواند گرما را در پوست بگیرد، و برخی حاوی بنزوكائین و لیدوكائین است كه می توانند پوست را تحریک كنند.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *