#


هشدار؛ مراقب عوارض خطرناک مصرف داروهای بدنسازی باشید

داروهای بدنسازی
15 می 2017 بدون نظر 2069 بازدید

هشدار؛ مراقب عوارض خطرناک مصرف داروهای بدنسازی باشید

هشدار؛ مراقب عوارض خطرناک مصرف داروهای بدنسازی باشید

به گزارش از من بپرس، دکتر یسنا به‌منش دبیر ستاد مرکزی اطلاع‌رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو، درباره استفاده از داروهای بدن‌ساری هشدار جدی داد.

وقتی پرورش عضلات اقدامی مثبت نیست

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی گفت: اصولاً اگر انجام ورزش و فعالیت‌های ورزشی با هدف پرورش عضلات و کاهش چرب‌های بدن انجام شود اقدامی مثبت در جهت حفظ سلامت بدن اسان است. اما متاسفانه برخی از جوانان ورزشکار در رقابت با دیگر ورزشکاران برای رسیدن به این اهداف، با مصرف نابجای قرص‌های مختلف می‌خواهند در رسیدن به اهداف تسریع کنند.

عجله در پروش اندام به بهای سلامتی!

یسنا به‌منش تصریح کرد: عجله در رسیدن به اندامی مناسب در ازای از دست دادن سلامتی فرد است. قرص‌ها و داروهایی که ورزشکاران ایرانی استفاده و به نوعی سءاستفاده می‌کنند شامل داروهای هورمون‌های مردانه و هورمون رشد، داروهای گشادکننده مجاری تنفسی، داروهای محرک، دارویهای انسولین، داروهای مخدر، داروهای کاهنده فشار خون و انوع مختلف کورتون است.

صدمات جبران ناپذیر به بدن

وی همچنین تاکید کرد: متأسفانه ورزشکاران به علت افزایش شدید و قابل رؤیت نتایج حاصل از بدنسازی، این داروها و مکمل‌ها را مصرف می‌کنند اما متوجه نسیتند که با این کار و مصرف این داروها ضربه‌های گاه جبران ناپذیری به سلامت بدن‌شان وارد می‌کنند.

عوارض وحشتناک داروهای بدنسازی

به‌منش هشدار جدی داد: «ریزش مو»، «آکنه»، «عریض شدن استخوان‌ها»، « کاهش رشد طولی استخوان ها»، « ناتوانی جنسی»، « نازایی در زنان و عقیمی در مردان»، « کم کاری و کوچک شدن غدد تناسلی در مردان »، «بزرگی پستان ها در مردان»، « پرخاشگری»، « افسردگی»، « خونریزی داخلی»، « سکته مغزی و سکته قلبی و مغزی»، « نارسایی کبد، کلیه و قلب»،‌ «دیابت»، ‌«کاهش یا ازدیاد فشارخون»، ‌« تنگی نفس»، «تشنج»، ‌«زخم معده»،‌ « پوکی استخوان»، ‌«کما و مرگ زودرس»،‌ «شوک» و … از خطرناک‌ترین عوارض این مواد بدنسازی است.

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی در پایان گفت: از مردم عزیز کشورم مخصوصا جنوانان ورزشکار خواهش می‌کنم که تحث تأثیر تبلیغات فریب افراد سودجو را نخورند، متأسفانه این افراد سودجو هدفشان فقط فروش داروهای بدنسازی قاچاق و رسیدن به پول است. جوانان ما باید هوشیار باشند و از مصرف دارو در فرایند ورزش و بدنسازی خودداری کنند تا از صدمات و خطرات جبران‌ناپذیر آن در امان باشند.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *