#


انواع پروستات

پروستات
21 فوریه 2017 بدون نظر 913 بازدید

انواع پروستات

پروستاتیت التهابی بدون علامت

التهاب مزمن پروستات می‌تواند علائم التهاب مثانه یا دردهای مزمن را ایجاد کند. دردهای مزمن در قسمت زیر شکم، بیضه‌ها بین پاها و حتی در راست روده نمایان می‌شود.

تشخیص پروستاتیت بدون علامت بسیار دشوار است. زیرا علائمی که در طی این بیماری ایجاد می‌شود الزاماً مربوط به پروستات نمی‌باشد. اگر این دردها مربوط به پروستات باشد در معاینه حساس ودردناک مشخص می‌شود.

پزشک با ماساژ دادن پروستات قسمتی از ترشحات آن را بر می‌دارد و به آزمایشگاه می‌فرستاد تا علت را بیابد. التهاب پروستات ممکن است باعث ایجاد مشکلات زیر شود:

سوزش ادرار
تکرر ادرار
درد کمر
تب کردن
درد در آلت تناسلی و بیضه ها و میاندوراه(منطقه بین بیضه ها و مقعد که به آن پرینه perineum گفته می شود)
کاهش قوای جنسی و لذت آن
اختلالات مربوط به نعوظ

پروستات مزمن باکتریایی

نوع شایع پروستاتیت مزمن باکتریال، میکروب اشرشیاکلی است. بر اثر این بیماری سلول‌های سفید خون (گلبول‌های سفید) در ادرار و خون افزایش می‌یابند و در طول مدت علائم باکتری در ادرار افزایش می‌یابند.

پروستاتیت باکتریال (عفونی) مزمن ناشی از عفونت در مدت زیاد پروستات می‌باشد. از هر ۱۰ نفر مرد ۲-۱ نفر در طول زندگی مبتلا به این نوع از عفونت از پروستات می‌شوند.

پروستاتیت باکتریال (عفونی) مزمن بیشتر مردان ۵۰-۳۰ ساله را گرفتار می‌کند. پروستاتیت مزمن باکتریایی به کمک داروهایی مثل ایبوپروفن و ایندومتاسین قابل درمان است.

پروستاتیت مزمن (سندرم درد لگنی مزمن)

پروستاتیت غیر باکتریال (غیر عفونی) مزمن عبارت از حالتی است که در آن بیمار دارای علائم پروستاتیت می‌باشد، ولی در آزمایش ادرار و ترشحات پروستات وی میکروب یافت نمی‌شود.

شایعترین نوع پروستاتیت همین نوع غیر عفونی می‌باشد. اسم دیگر این بیماری سندرم درد مزمن لگنی است. اسم این بیماری قبلاً پروستات دردناک بود. علامت اصلی این بیماری درد در ناحیه لگن و میزراه است.

در پروستاتیت التهابی بدون علامت درد معمولاً کم و زیاد می‌شود و از بسیار خفیف تا بسیار طاقت فرسا متغیر است. درد معمولاً به پشت و ناحیه مقعد منتشر می‌شود.

حتی در بعضی از بیماران نشستن کار مشکلی است. یکی از علائم مهم این بیماری درد بدنبال انزال می‌باشد. علت اصلی این بیماری تا کنون مشخص نشده است.

بیماران مبتلا به پروستاتیت التهابی بدون علامت هیچ سابقه‌ای از شکایت درد تناسلی ندارند، اما لکوسیتوز برای شرایط دیگر ذکر شده است، بین ۶-۱۹٪ از مردان سلول‌های چرک در مایع منی خود دارند، اما بدون علامت است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *