#

پشت درد
11 فوریه 2017 بدون نظر 1215 بازدید

پشت درد

پشت درد

پشت درد علل گوناگونی دارد و بسیار شایع است. در بسیار موارد عادات نادرست سبب ضعف ماهیچه­های پشت و در نتیجه پشت درد می­شود.

برای رهائی از پشت درد باید ورزش کنید و از توصیه­ های پزشک خود در این زمینه کمک بگیرید. در ضمن عادتهای نادرست خود را نیز اصلاح کنید و همیشه پشتتان را در وضعیت درستی نگهدارید.

مثلاً آیا هنگامی که پاها را روی هم انداخته­اید، به پشت شما فشار وارد می­آید؟ آیا هنگام ایستادن وزن بدن را روی یک پا می­اندازید؟ آیا بد می­ایستید؟ آیا در ست می­نشینید؟

ورزش

ورزشهای زیر می­تواند در بهبود وضع پشت و در نتیجه تخفیف و یا تسکین در آن مؤثر باشد:

تمرین۱- بر روی شکم بخوابید. کوسنی زیر ناحیۀ لگن خاصره بگذارید. پاها را از پشت خم کنید و به­صورت عمودی قرار دهید. سپس پاها را حرکت دهید، به این ترتیب که ابتدا ران راست و بعد ران چپ را به­آرامی از روی کوسن بلند کنید.

تمرین ۲- به پشت بخوابید. طرف راست باسن را بلند کنید و همزمان پای چپ را از خود دور سازید. این تمرین را با طرف دیگر بدن نیز انحام دهید.

تمرین ۳- ستون فقرات خود را بکشید. ورزشگاه از میله خاص بارفیکس آویزان شوید. در خانه نیز بالای در را بگیرید و خود را به آن آویزان بیاویزید. این حرکت برای ستون فقرات خیلی مفید است، اما اگر در مفصل شانه ­ها عارضه­ای دارید از انجام این تمرین چشم بپوشید. در چنین مواردی تنها به توصیه­های پزشک خود عمل کنید.

بهترین مطالب آموزشی و اخبار حوزه بهداشت ، سلامت و پزشکی را با ما دنبال کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *