#


غذاهای مناسب برای برطرف کردن و یا بهبود علائم آلرژی

آلرژی
15 می 2017 بدون نظر 1235 بازدید

غذاهای مناسب برای برطرف کردن و یا بهبود علائم آلرژی

غذاهای مناسب برای برطرف کردن و یا بهبود علائم آلرژی

به گزارش از من بپرس غذاها تاثیر بسزایی در حد تشدید و یا تخفیف آلرژی دارند، کسب اطلاعات در زمینه غذاهای موثر در تخفیف علائم آلرژی می تواند بسیارمفید باشد ،در زیر به بررسی چند نوع از این غذاها می پردازیم.

ماست:

طی مطالعه ای که برروی صدوبیست نفر در دانشگاه کالیفرنیا صورت گرفت مصرف روزانه صدوهشتاد گرم ماست تاثیر زیادی بر تعداد روزایی که افراد دچار تب یونجه بودند را کاهش داد و هوینطور علائم ناشی از آلرژی نیز کمتر بود.

میوه های سرشار از آنتی اکسیدان:

میوه هایی نظیر آناناس و توت حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که سیستم ایمنی بدن را قوی می کنند،بطور مثال فلاونوئید ها علایم آلرژی را کاهش میدهند.بروملین ها آنزیمی است که سوزش ناشی از آلرژی را متوقف می کند.کوئرسین نیز آنتی اکسیدانی است که باعث ترشح هیستامین دربدن می شود.

امگا۳:

مصرف اسید های چرب و امگا۳ که به وفور درماهی قزل آلا وگردو یافت می شود بدن را دربرابر برخی آنتی بادی ها که آلرژی را بدتر می کنند حفظ نموده و با خواص ضد التهابی خود شدت علائم را نیز کاهش میدهد.تخم کتان نیز یکی‌ دیگر از منابع غنی از امگا۳میباشد.

سوپ:

سوپ یکی‌از غذاهایی است که بدلیل وجود سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی،پیاز و هویج مقدار زیادی ویتامین ث به بدن می رساند که ویتامین ث از آزاد شدن هیستامین که یک نوع ماده شیمیایی است که باعث شروع واکنش های آلرژیک و التهاب می شود جلوگیری می نماید.

چای:

تحقیقات نشان می دهد که آلرژی ابتدا به صورت التهاب آغاز می ش‌ود و آنتی اکسیدان ها نیز به کاهش التهاب در بدن کمک می کنند. چای نوشیدنی است که مقدار زیادی پلی فنول دارد که خواص ضدآلرژی داشته مصرف روزانه آن توصیه میشود.

سبزیجات تیره رنگ:

سبزیجاتی مانند اسفناج،کلم بروکلی، کلم پیچ بدلیل داشتن ویتامین های آ، ث،کا،ای التهاب راکاهش داده و همچنین علائم آلرژی تنفسی را کاهش می دهند.

برچسب ها برچسب‌ها:
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *