#


۱۶ درمان برای پادرد/ راهکارهای که با آن می توانید بر پادردتان غلبه کنید

13 اکتبر 2017 بدون نظر 931 بازدید

۱۶ درمان برای پادرد/ راهکارهای که با آن می توانید بر پادردتان غلبه کنید

۱۶ درمان برای پادرد

ما طوری از پاهای مان کار میکشیم که انگار فردایی نیست. بنابراین در پایان یک روز طولانی ، که پای تان درد می کند، چه کار می توانید انجام دهید؟ شما نمی توانید آنها را دور بیندازید و یک جفت دیگر بخرید. نه قربان ابرای هر مشتری یک جفت موجود است. و شما نیز پاهای مخصوص خود را دارید. اگر شما انتظار دارید که پای تان همیشه برای شما کار کند، بهتر است بنشینید و به توصیه های متخصصان ما عمل کنید:

پاها را بالا نگه دارید .

جراح ارتوپد « گیلبرت رایت از کالیفرنیا» میگوید: بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که هنگامی که به خانه رسیدید روی صندلی بنشینید، پاها را بالا ببرید، انگشتان پا را حرکت دهید تا خون در آن جریان یابد؛ بنابراین پا را ۶۵ درجه نسبت به بدن بالا ببرید و بیست دقیقه استراحت کنید.

پای تان را در آب غوطه ور کنید.

بهترین راه برای سر زنده کردن پای خسته ، غوطهور کردن آن در آب گرم حاوی نمک است ، سپس با آب سرد و تمیز پا را بشویید و آن را خشک کنید و ژل و کرم مرطوب کننده به آن بمالید.

از آب سرد و گرم به ترتیب استفاده کنید.

دکتر ساسمن درمانی را توصیه می کند که معمولاً در سالن های اروپایی به کار میرود؛ در لبه وان حمام بنشینید و پاها را در زیر آب روان برای چندین دقیقه نگه دارید ( به ترتیب یک دقیقه زیر آب سرد و یک دقیقه زیر آب گرم و آخرین بار زیر آب سرد نگه دارید ). این حمام گرفتن با آب سرد و گرم ، کل سیستم بدن شما را سرحال می کند. اما مثل همیشه اگر مبتلا به دیابت یا گردش خون مختل هستید ، این کار را نکنید.

پادرد

چای دم کنید.

اگر شما هیچ گونه اسانسی ندارید، میتوانید چای بابونه یا نعناع درست کنید. چهار کیسه چایی را در دو فنجان آب داغ بر یزید. به دم کرده، یک گالون آب داغ اضافه کنید؛ طبق دستور بالا پا را در آن قرار دهید و بعد از آن به ترتیب از آب داغ و آب سرد برای شستشو استفاده کنید.

دردها را با ماساژ از بین ببرید.

دکتر ساسمن میگوید: یک کار بسیار خوب و عالی این است که شخصی پاهای تان با روغن بچه ماساژ دهد. اگر چنین شخصی را پیدا نکردید، کار را به دستهای خودتان به بسپارید. قبل و یا در جین قرار دادن پاها در آب ، یک مقدار ماساژ بدهید. انگشتان پا را به آرامی فشار دهید. سپس با حرکت دایرهای شکل زیر پاها را فشار دهید. یک حرکت مؤثر دیگر کشاندن انگشت شست دست بر روی قوس پاها، با قدرت هرچه بیشتر است .

یخ درمانی کنید.

یک راه دیگر برای احیای پاهای خسته ، پیچیدن چند قطعه یخ در داخل حوله و سپس مالیدن آن به مدت چند دقیقه بر روی پا میباشد. یخ التهاب را کاهش می دهد و بی حس کننده موضعی ملایمی است . سپس پاها را خشک کنید و ادکلن ، الکل و سرکه را روی آن بمالید؛ این مواد دارای اثرات خنک کننده و خشک کننده هستند.

ورزش کنید.

منظور ما ورزشهای هوازی یا دیگر فعالیتهای سنگین نیست ؛ اما بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که برای تسکین درد و بهبود گردش خون، عضلات پا و ساق را حرکت دهید.

* اگر در طول روز، پاها گرفته و دردناک و سفت است ، همانند دست ها، تکان مناسبی به آنها بدهید. هر بار یک پا را تکان دهید، سپس استراحت کنید و انگشتان پا را بالا و پایین ببرید.

* اگر مجبورید در طول روز ساعات متمادی بایستید، هر وقت که می توانید راه بروید، طرز ایستادن تان را عوض کنید و یک پا را بر روی چهارپایه تکیه دهید یا گهگاه قدم بزنید. اگر امکان دارد، بر روی بالشتک پلاستیکی ابری یا قالی بایستید .

برای از بین رفتن سفتی عضلات ، کفش ها را در آورید. روی صندلی بنشینید و پاها را به طرف جلو کشش دهید. ده بار پا را از مچ پا به یک طرف و سپس به طرف دیگر ، دایره وار بچرخانید. انگشتان پا را تا آنجا که می توانید به پایین و سپس به طرف بالا بکشید و ده بار تکرار کنید. حالا انگشتان را با دست بگیرید و بالا و پایین ببرید. .

* برای یک ماساژ کوچک مناسب، کفش را در آورید و هر پا را به دور توپ تنیس یا یک غلطک خمیر به مدت یک یا دو دقیقه بچرخانید. .

دکتر لياشور متخصص پوست، این حرکات را توصیه می کند:

* چند مداد را کف زمین پخش کنید و با انگشتان پا آنها را بردارید.

* مقداری لوبیای خشک را داخل دمپایی راحتی خود بریزید و ان را بپوشانید و چندین بار در اتاق راه بروید. این کار، یک ماساژ کامل برای کف پا میباشد.

پادرد

کف پاها را نجات دهید .

برای جلوگیری از آسیب پاها، از کفش های دارای کفی محکم و ضربه گیر استفاده کنید. اجازه ندهید کفی کفش فرسوده یا نازک شود، زیرا کاری را که از آن انتظار میرود، انجام نخواهد داد. دکتر رایت می گوید : کفش های زنانه با کفی های نازک و جلوی نوک تیز و پاشنه بلند، کفش های کلاسیک بسیار بدی هستند. اگر می خواهید سر کار بروید و یا از سر کار بر گردید از کفش های ورزشی یا پیادهروی استفاده کنید.

ارتفاع پاشنه کفش را تغییر دهید.

پوشیدن کفش پاشنه بلند، عضلات پشت ساق پا را سفت می کند و آن هم باعث خستگی پاها می شود. بنابراین تغییر کفش های پاشنه بلند به پاشنه کوتاه در طول روز یک فکر بسیار خوب است .

از کفی داخل کفش استفاده کنید .

دکتر واکر می گوید : کفش پاشنه بلند دارای مضرات دیگری نیز هست . در هنگام راه رفتن ، پاها را به طرف جلو میکشاند و باعث فشار بیشتری بر پا می شود. برای جلوگیری از این حالت و قرار گرفتن درست پاها در داخل کفش از نیم کفی در کفش استفاده کنید. مطمئن شوید که این کفیها را هنگام خرید کفش جدید به مغازه ببرید.

به کفش ها کشش دهید.

وقتی که کفی را به کفش اضافه کردید مطمئن شوید که کفش، جلوی پا را نمیزند. اگر کفش تنگ است، شاید برای جا گرفتن کفی به کشیدن کفش، برای جا باز کردن، نیاز باشد. ;یک جوراب را با شن پر کنید و آن را داخل کفش بگذارید و کفش را با حوله مرطوب بپوشانید : بگذارید تا ۲۶ ساعت خشک شود. در صورت لزوم یک یا دو بار این کار را تکرار کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *