#


یبوست باعث ایجاد گودی کمر می شود

13 فوریه 2018 بدون نظر 1619 بازدید

یبوست باعث ایجاد گودی کمر می شود

ابتلا به گودی کمر بر اثر عدم درمان یبوست

سمیه ذاکری، یکی از متخصصین طب ایرانی با اشاره به این که مهم ترین دلیل گودی کمر، یبوست می باشد, بیان کرد: در کسانی که به یبوست مبتلا هستند به خاطر تجمع مدفوع در روده, مواد زائد خون باعث التهاب و اسپاسم عضله می شود و در نتیجه عضله منقبض و کوتاه خواهد شد که  با گذت زمان تبدیل به گودی کمر می‌ شود.

به گزارش ازمن بپرس، این متخصص طب ایرانی در خصوص یبوست گفته است: مهم ترین دلیل گودی کمر، یبوست می باشد, عضله ‌ای از مهره‌ های کمر به طرف استخوان ران کشیده شده است و حدودا در همجواری روده ‌ها قرار گرفته است, در کسانی که به یبوست مبتلا هستند به خاطر تجمع مدفوع در روده، باکتری‌ ها رشد و تکثیر می شوند و سمومی از خود ایجاد می ‌کنند که موجب التهاب و در نهایت اسپاسم این عضله خواهد شد که در نتیجه عضله منقبض و کوتاه می ‌شود، کشیده شدن و اسپاسم این عضله با گذشت زمان باعث ایجاد گودی کمر خواهد شد.

ذاکری در ادامه افزود: پذیرفتن طبع طبیعی یعنی خارج کردن مدفوع  هر روز بدون سختی, فشار با قوام نرم و شکل پیوسته که بعد از آن شخص احساس سبکی و راحتی در قسمت زیری شکم داشته باشد، بدون داشتن کف و بلغم بدون این که به سنگ توالت بچسبد.

وی تصریح کرد: از نظر طب ایرانی، یبوست و تخلیه نکردن فضولات روده ای به طور کامل باعث بروز بیماری ‌های بسیاری می شود که می ‌توان بیماری های روحی و فکری, مشکل مفاصل و اسکلت بدن حتی تغییر شکل زانوها و…نام برد.

این متخصص طب ایرانی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که دچار بیماری ‌های گوناگونی می باشند تا یبوست آن ها از بین نرود, استفاده از هیچ دارویی برای هیچ دردی تاثیر گذار نیست. نزله، مشکلات معده و یبوست از دلایل اصلی حدوداً بسیاری از بیماری ‌ها می باشد و برای همین تا این مشکلات بر طرف  نشود، سینوزیت, نازایی, آلرژی, سردرد, اگزما, کمردرد, روماتیسم, افسردگی و… تسکین نخواهد یافت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *