#


گردن درد؛ روش هایی برای رهایی از درد

گردن درد
23 نوامبر 2017 بدون نظر 1497 بازدید

گردن درد؛ روش هایی برای رهایی از درد

گردن درد؛ روش هایی برای رهایی از درد

نگه داشتن سر در موقعیت غلط برای مدت طولانی که به طرف جلوی شانه ها کشیده می شود باعث گردن درد می شود. این کاری است که اکثر مردمی که دچار گردن درد هستند، انجام می دهند. به طور طبیعی بعضی از افراد به اقتضای شغلشان ، در خطر بیشتری قرار دارند، مثل آرایشگرها که در وضعیت خمیده برای مدت طولانی قرار دارند. بدون توجه به نحوهٔ زندگی و شغل افراد، شما می توانید با روش هایی، خود را از گردن درد خلاص کنید و عادت های بدتان را با عادت های خوب جایگزین کنید و به گردن خود مرتباً ورزش بدهید. بنابراین چشمها را باز و سر را بالا نگه دارید، کمک در راه است.

یخ درمانی

استفاده از بسته یخ و یا حوله ای که به دور یخ ها پیچیده شده در افرادی که تازه دچار سفتی گردن شده اند، مؤثر است. اگر گردن شما مقدار کمی آسیب دیده ، یخ میتواند به کاهش التهاب کمک کند.

گردن درد

گردن درد

گرما درمانی کنید.

پس از اینکه یخ التهاب را کاهش داد، گرما یک مسکن قوی است؛ می توانید از بالشتک های گرمازا یا دوش آب گرم استفاده کنید.

از پمادهای گرمازا استفاده کنید.

این پمادها اثر تسکینی دارند، ولی در واقع به عمق پوست نفوذ نمیکنند. در حقیقت آنها اثر روانی دارند.

از داروهای ضد درد استفاده کنید.

داروهای ضدالتهاب نظیر آسپیرین یا ایبوپروفن به کاهش درد و التهاب کمک می کنند. هر ۳ یا ۴ ساعت دو قرص بخورید.

محکم روی صندلی بنشینید.

اگر روی صندلی ای بنشینید که پشت بدن را خوب حمایت نمی کند. احتمال مشکلات گردنی را در خود زیاد کرده اید.

استراحت کنید.

همانطور که پاها به علت ایستادن زیاد، احتیاج به استراحت دارند، گردن نیز در اثر نشستن زیاد به استراحت نیاز دارد. سر شما حدوداً چهار کیلو وزن دارد و گردن نمی تواند بدون کمک از بقیه بدن این وزن را تحمل کند، پس به صورت متناوب بلند شوید و راه بروید.

تلویزیون را در سطح چشمان خود قرار دهید.

اگر شما در تمام طول روز با صفحه نمایش کار دارید، آن را در سطح چشمان خود قرار دهید. اگر گردن مجبور شود برای ساعتهای طولانی به طرف بالا یا پایین نگاه کند، اسپاسم عضلانی در گردن ایجاد می شود.

گردن درد

گردن درد

تلفن را در دسترس قرار ندهید.

توصیه می شود که تلفن راسر جایش بگذارید. اگر با تلفن زیاد صحبت می کنید مخصوصاً اگر چیزی هم می نویسید، گردن تان در موقعیت نامناسب قرار میگیرد و دچار درد و سفتی می شود.

با دقت زندگی کنید.

بلند کردن صحیح اجسام سنگین به راحتی فراموش می شود و در عوض عادت های غلط جای آن را می گیرند. روش صحیح این است که زانوهای خود را خم کنید و ستون مهره ها را راست نگه دارید در حالتی که پاهای فرد در دو طرف جسم به اندازه عرض یک شانه از هم باز باشند؛ هنگامی که جسم را بلند کردید، هر چقدر می توانید آن را نزدیک به خود نگه دارید.

روی تشک سفت بخوابید.

خیلی از مشکلات گردنی به علت عادت غلط خوابیدن شروع و یا تشدید میشود؛ داشتن تخت سفت خیلی مهم است.

با بالشت خود دعوا نکنید.

آن را به کناری بیندازید؛ بسیاری از افراد دچار گردن درد، در حالت مستقیم و صاف و بدون بالشست بهتر می خوابند.

روی شکم نخوابید.

نه تنها برای کمرتان مناسب نیست، بلکه در مورد گردن نیز اثرات زیانبار دارد.

به عبارت دیگر مثل حالت جنینی بخوابید. به پهلو بخوابید در حالی که زانوها به طرف بالا و سینه جمع شده است.

خود را بپوشانید.

هنگامی که هوای بیرون سرد و مرطوب است، احتمالاً بر سرتان کلاه می گذارید. اما باید گردن را هم بپوشانید؛ آب و هوا میتواند گرفتگی و درد گردن را تشدید کند.

آرام باشید.

عصبی بودن می تواند باعث گرفتگی عضلات گردن و ایجاد درد شود. اگر تحت فشار زیادی هستید و یا احساس عصبی بودن می کنید، تکنیکهای آرام بخشی ( RELAXATION) نظیر مدیتیشن و آرام بخشی پیشرفته را یاد بگیرید. نوارهای صوتی هم برای آموزش شما موجود است.

ورزشی، درد گردن را از بین میبرد .

بله ، حتی عضلات گردن شما به تقویت و کشش نیاز دارند. در ذیل حرکاتی برای جلوگیری از مشکلات گردنی و از بین بردن گرفتگی آن آورده شده است. هر کدام از این حرکات را دو دفعه در روز و هر دفعه پنج بار انجام دهید. سه ورزش اولی را قبل از شروع حرکات دیگر ، به مدت دو هفته انجام دهید. تا آنجا که می توانید، سر خود را به طرف جلو خم کنید، سپس تا حدی که در توان دارید به طرف عقب بکشید.

* در حالی که شانه را ثابت نگه داشته اید گردن را به طرف شانه خم کنید. صاف کنید و دوباره از طرف دیگر امتحان کنید.

* به آرامی گردن را به اطراف بچرخانید.

* به در حالی که سر را به جلو فشار می دهید دستتان را روی یک طرف سر قرار دهید. به مدت پنج ثانیه نگه دارید سپس استراحت کنید و سه بار تکرار کنید. سپس همین حرکت را در طرف دیگر انجام دهید.

گردن درد

گردن درد

واخوردگی گردنی که نیاز به مراقبتهای پزشکی دارد.

اگر د چار تصادف اتومبیل شدید و آسیب شدیدی به گردن تان وارد شده ، ممکن است. د چـــار واخوردگی گردن شده باشید و باید به پزشک مراجعه کنید. به جای گرما از یخ استفاده کنید، چرا که گرما می تواند ناحیه آسیب دیده را ملتهب کند.

به عنوان یک قانون کلی ، گردن درد ثابت نیاز به مراقبت های پزشکی دارد و درد می تواند نشانه تومور در ستون مهره ها باشد .

* فقط هنگامی که سر را به جلو فشار می دهید، حرکت بالا را به طور پایه انجام دهید. مقداری مقاومت ایجاد کنید، سپس همین مقاومت را در پشت سر ایجاد کنید.

* وزنه های سبک ۱/۵ تا ۲/۵ کیلویی را در دست خود نگه دارید و در حالی که شانه ها را بالا میاندازید بازوها را صاف نگه دارید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *