#


کهیر؛ راهکارهایی برای متوقف کردن خارش

کهیر
17 نوامبر 2017 يك نظر 1161 بازدید

کهیر؛ راهکارهایی برای متوقف کردن خارش

کهیر؛ راهکارهایی برای متوقف کردن خارش

کهیر پاسخی است که پوست گاهی وقتها نسبت به آلرژی ها، آسیب های فیزیکی ، استرس و احساسات از خود نشان م یدهد. سلول های خاصی شروع به آزاد کردن هیستامین می کنند که رگهای خونی را مجبور به آزاد کردن مایع به داخل عمیق ترین لایه های پوست می کند. این جوشی های به شدت خارش زا ممکن است در عرض چند دقیقه و یا ساعت و معمولاً در عرض چند روز از بین بروند. اما زمانی که شما دچار آن هستید، نمی خواهید که در اجتماع با حالت خارش و پوست متورم ظاهر شوید، در اینجا چندین نکته برای کاهش التهاب و خارش آمده است. شبیه بسیاری از بیماری ها، ممکن است درمانی که برای بعضی ها مفید است برای دیگران مؤثر نباشد، پس تجربه نقش مهمی دارد.

برای رهایی از خارش ، از آنتی هیستامین استفاده کنید.

آنتی هیستامین بهترین دارویی است که شما می توانید بدون تجویز پزشک استفاده کنید.

دی فنیل هیدرامین و کلروفنارمین بهترین داروهای موجود هستند که اغلب در درمان سرماخوردگی و تب یونجه نیز به کار می روند.

احتیاط: اغلب آنتی هیستامین ها شما را خواب آلوده می کنند.

کهیر

کهیر

سرما درمانی کنید.

دکتر گریسون « استادیار و متخصص پوست از دانشگاه الینوتر» میگوید: کمپرس یا حمام سرد بهترین و تنها درمان موضعی کهیر می باشد. یک روش سرما درمانی دیگر : یک تکه یخ را روی کهیر بمالید. سرما رگهای خونی را تنگ می کند و جلوی باز شدن و متورم شدن آنها را می گیرد و اجازه نمی دهد که هیستامین زیادی آزاد شود، اما اثرات آن موقت است و اگر در اثر هوای سرد و یا آب سرد دچار کهیر شدید، خیلی بدشانس هستید، آب گرم تنها، خارش کهیر را زیاد می کند.

از مرطوب کنندهٔ کالامین برای از بین بردن خارش استفاده کنید.

این دارو، به خاطر اثرات درمانی روی راش های سمی حاصل از تماس با گیاه پیچک معروف است، اما به طور موقت می تواند خارش کهیر را تسکین دهد. این داروها ترشح را کاهش می دهند و جلوی نشت هیستامین و مایعات را از رگ های خونی می گیرند.

آیا هیدروکورتیزون کمک می کند ؟

اگر فقط چند تا کهیر کوچک دارید، کرم هیدروکورتیزون که روی کهیرها مالیده شود می تواند تا مدتی جلوی خارش را بگیرد .

از یک عضو کمیته گیاهخواران کمک بگیرید .

برگها و پوست درخت توسکا که به صورت چای دم بکشد به درمان کهیرها کمک می کند؛ این گفتهٔ دکتر واروتیلور «استاد داروساز در دانشگاه پورداو » میباشد . آن را به صورت موضعی به محل ابتلا بمالید. شما می توانید چند قاشق چایخوری را بخورید این درمان را تکرار کنید تا کهیرها از بین بروند. درخت توسکا حاوی ماده تانن قابض می باشد. برگها را بشویید و در آب جوش دم کنید. آن را روی یک پارچه بگذارید و به مورت پماد ان را روی کهیرها قرار دهید.

کهیر

کهیر

روش طبیعی

برای آنهایی که مایلند روش متفاوتی را در پیش بگیرند، روش های دیگری وجود دارد:

چای بخورید و منتظر نتیجه آن باشید.

اگر مظنون هستید که مسایل عاطفی باعث کهیر شده است و اگر می خواهید از مصرف داروهای مصنوعی مثل آنتی هیستامین خودداری کنید می توانید چای گیاهی آرامش بخش را امتحان کنید .

پماد یا خمیر بسازید .

کتاب های گیاهی اغلب پماد برگهای خردشده گیاه علف نخودی را برای خارش پوست توصیه می کنند. بعضی از مردم خمیر برگها را درست می کنند و روی کهیرها می مالند و وقتی که خمیر خشک و تکه تکه شد آن را عوض می کنند.

از فشاردرمانی استفاده کنید .

مایکل بلیت برای درمان سریع کهیرها از فشار درمانی استفاده می کند . عمیق ترین نقطه عضله ذوزنقه ای بین گردن و شانه را که در وسط آن قرار گرفته ماساژ دهید.

پیشگیری از کهیرها بسیار مهم است.

هزاران عامل ایجاد کننده کهیر وجود دارد، شما باید دنبال آن باشید که علت ایجاد آن را در خود کشف کنید؛ بعضی از علل شایع آن شامل : داروها، غذا، سرما، نیش حشرات، گیاهان و عواطف میباشد. هر وقت که علت آن را کشف کردید، سعی کنید از تماس با آن دوری کنید. خوردن آنتیهیستامین قبل از ایجاد کهیر، ممکن است جلوی را بگیرد.

منطقه خطر

ممکن است کهیرها با بستن راه های هوایی کشنده باشند. اگر در گلو یا دهان شما کهیر به وجود آمده است، بلافاصله شماره اورژانس را بگیرید. اگر می دانید که به این نوع واکنش حساس هستید باید تحت مراقبت پزشک باشید و آمادگی مصرف اپی نفرین را داشته باشید. افراد مبتلا به کهیرهای مزمن ( طولانی تر از شش هفته ) و یا کهیرهای حاد و شدید باید به پزشک مراجعه کنید.

کهیرهای ناشی از کهنه بچه

این کهیرها میتواند در زندگی معمولی کودک اختلال ایجاد کند . در حقیقاست اگر کودکی کهیر داشته باشد مثل این است که پدر و مادرش این مشکل را دارند .

هر بچه در دو سه سال اول زندگی حداقل یک بار دچار این کهیرها می شود. خوشبختانه ۵۰٪ این کهیرها در عرض یک روز خود به خود از بین میرود ، اما ۵۰٪ دیگر چطور؟ آنها می توانند ده روز یا بیشتر بمانند.

ممکن است هنگامی که این نوشته را میخوانید ، کودک تان دچار این نوع کهیر شده باشد؛ در اینجا نکات مفیدی برای ورود به این بحث آورده شده است . آیا میدانید که کودکانی که از شیرما در تغذیه می شوند کمتر دچار کهیرهای کهنه بچه می شوند.

انجه ما یافته ایم بدین ترتیب است :

نوزاد را در معرض هوا قرار دهید .

قدیمی ترین توصیه که هنوز هم گاهی وقت ها، بهترین توصیه است : « بگذارید بچه هوا بخورد». به همین سادگی، پوشک و کهنه بچه را باز کنید و بگذارید هوا به این مناطق برسد۔

کهیر

کهیر

از پوشک های مخصوص برای حل این مشکل استفاده کنید .

به نظر می رسد پوشک های مخصوص جدید، مناسب باشند. این پوشک ها بهترین وسیله برای جلوگیری از که برهای کودک هستند. پوشک های حاوی مواد ژلهای جاذب می توانند رطوبت پوست را کاهش دهند و PH پوست را نسبت به پوشک های معمولی یک بار مصرف و پوشک های پارچه ای ، بهتر به PH نرمال نزدیک می کند.

با باد گرم، بچه را خشک کلید.

لیندا جونز می گوید: مناطقی را که توسط کهنه پوشیده می شوند باید تمیز نگاه داشت تا روند التیام تسریع شود، اما خشک کردن با حوله ممکن است پوست حساس آن مناطق را تحریک و آزرده کند. این مناطق را باید با سشواری که روی درجهٔ کم تنظیم شده است خشک کرد؛ با این کار از ساییدگی و حساسیت پوست مرطوب جلوگیری می کنیم. بعد از خشک کردن محل مورد نظر از پمادهایی مثل A&D استفاده کنید.

برای شستن کهنه بچه از سرکه استفاده کنید.

اضافه کردن سرکه در شستشوی نهایی کهنه های قابل شستشو کمک می کند که PH کهنه بچه در محدوده طبیعی PH پوست کودک قرار گیرد. آنزیمهای ایجاد کننده کهیرها اغلب در محیط با PH بالا، بیشترین فعالیت را دارند که معمولاً روی پوشک های پارچه ای بعد از شستشو باقی می ماند. ۳۰ گرم از سرکه را با یک گالون آب مخلوط کنید و شستشوی نهایی بچه را با آن انجام دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *