#


چند دلیل که می تواند باعث کمر درد شود

کمر درد
7 آگوست 2017 بدون نظر 1007 بازدید

چند دلیل که می تواند باعث کمر درد شود

چرا کمر شما درد می کند؟

بالاخره، تقریبا همه ما باید با درد کمر مقابله کنیم. ما با متخصصان صحبت کردیم تا به شما کمک کنیم تا به دلیل درد کمر شما برسیم. بدست آوردن آنچه که در پشت درد کمر شما است همیشه آسان نیست، بسیاری عوامل گیج کننده برای درد کمر وجود دارد (یک دیسک براق همانند یک دیسک تضعیف شده است)، بنابراین درک بیشتر آناتومی بدن کمی به درک درد کمر شما کمک می کند .

آناتومی کمر را بشناسید

ستون فقرات یک فرد بالغ شامل یک ستون از ۲۴ استخوان به نام مهره ها به همراه استخوان های ساکروم و کوکسیک است. این استخوان ها از بدن حمایت می کنند و ستون اصلی ستون فقرات نخاعی را که از مغز استخوان عبور می کند و از طریق کانال نخاعی عبور می کند، محافظت می کند. دیسک، ساخته شده از غضروف و پر از یک ماده ژل مانند که مانند کمک فنر عمل می کند، بین هر مهره یافت می شود. عضلات، ماهیچه ها، تاندون ها و مفاصل کوچک، عضلات نامیده می شوند و مهره ها را به هم متصل می کنند.

با توجه به این اطلاعات، هشت منبع احتمالی درد پشت شما را لیست کرده ایم.

۱) درد دیسکی

اگر یکی از دیسک ها کمی از محل خارج شود، معمولا به عنوان یک بخش نرمال از پیری، به عنوان یک دیسک “برجسته” نامیده می شود. اگر این دیسک دارای برخی از غضروف های ترک خورده به علت یک ویژگی ارثی باشد، سایش و پاره شدن یا ترشح ناگهانی باعث می شود برخی از ژل نخاعی در داخل غضروف بیرون آید، این پدیده را دیسک “فتق” (یا “شکسته” یا “تسریع”) می نامند. هر دو دیسک شکمی و فتق ممکن است باعث ایجاد درد شوند.

۲) بیماری دیسک دژنراتیو

شما همچنین ممکن است واژه “بیماری دیسک دژنراتیو” را شنیده باشید. در حقیقت، این یک بیماری نیست، بلکه یک نوع کلانی است که به شرایط دیسک ها مربوط می شود که محتوای آب و سنسور (اسفنج) را با افزایش سن از بین می برد و می تواند منجر به استئوآرتریت، دیسک های فتق یا دیسک های انفجاری شود.

۳) درد مفاصل

اتصالات مفاصل توسط دو عصب تامین می شود، و اگر هر دو دچار التهاب یا پینه شدن شوند، ممکن است دردناک باشد.

۴) عصب خرد شده

دیسک هایی که خارج از محل قرار می گیرند ممکن است عصب را فشرده کنند. اغلب این عصب سیاتیک است (که از ستون فقرات به پایین و به  سم پا ها می رود) که فشرده یا ملتهب شده است. این باعث درد تیرگی به نام سیاتیک در پشت، پای و باسن می شود.

۵) تنگی کانال نخاعی

این اتفاق زمانی می افتد که کانال نخاعی تنگ می شود (اغلب به علت آرتریت) و در اعصاب، باعث درد می شود.

۶) فشار عضلانی یا رباطی

تمرین شدید یا بلند کردن چیزی سنگین همچنین منبع مکرر درد است، به ویژه در پایین کمر . درد پایین کمر یکی از رایج ترین انواع درد های پشت است، زیرا در هنگام نشستن یا بلند کردن، عضلات، رباط ها و دیسک ها تحت فشار قرار می گیرند.

۷) استئوآرتریت

این یک نوع شایع از آرتریت است. دکتر مری-ان فیتزچارلز، روماتولوژیست مونترال و استادیار پزشکی در دانشگاه مک گیل توضیح می دهد: “همانطور که سن ما بالا می رود غضروف اسفنجی خوب ما نازک تر می شود و به راحتی قابل فشرده سازی نیست.” “این استخوان پایه این را حس می کند و سپس آن را با تولید رگه های اضافی استخوان به نام استئوآرتریت یا اسپور استخوان پاسخ می دهد. این گره های کوچکی که در برابر یکدیگر قرار می گیرند و این تحریک مکانیکی می تواند باعث درد شود. “

۸) فیبرومیالژیا

فیبرومیلیاژی بیشتر بر زنان تاثیر می گذارد و به عنوان یک اختلال در نحوه طبیعی تعامل بدن در معرض درد ، شناخته می شود. فیتس چارلز می گوید: “برای بسیاری از بیماران مبتلا به درد پشت، این به دلیل یک اختلال ساختاری نیست. “در عوض، اختلال در مکانیزم های پردازش درد به این معنی است که مغز حساسیت بیشتری به ورودی حسی دارد یا اینکه کمبود مکانیسم طبیعی برای مهار درد وجود دارد.”

آیا درد کمر جدی است؟

درد پشت گاهی اوقات علائم یک بیماری جدی است. اگر سابقه سرطان داشته باشید، یا اگر درد پشت شما با تب، افزایش وزن ناخواسته، یا از دست دادن کنترل روده یا مثانه همراه باشد، یا وقتی که دراز کشیدید یا در شب، به شدت بدتر می شوید، بلافاصله یک متخصص مراقبت های بهداشتی را ببینید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *