#


کسانی که گوشت قرمز نمی خورند می توانند از این غذاها استفاده کنند

گوشت قرمز
11 دسامبر 2017 ۲ نظر 1123 بازدید

کسانی که گوشت قرمز نمی خورند می توانند از این غذاها استفاده کنند

کسانی که گوشت قرمز نمی خورند می توانند از این غذاها استفاده کنند

به گزارش ازمن بپرس، کسانی که علاقه ای به مصرف گوشت قرمز و هیچ محصول حیوانی ندارند می توانند از برخی غذاهای موثر استفاده کنند که به شرح زیر می باشد:

تخم مرغ را فراموش نکنید

تخم مرغ دارای مقدار زیادی پروتئین حیوانی می باشد که به عنوان یک غذای کامل استفاده می شود. اگر شما علاقه ای به گوشت قرمز ندارید و کلسترل خون تان بالا نیست می توانید هر روز از مزایای این ماده غذایی استفاده کنید. زمانی که می خواهید تخم مرغ را خریداری کنید بهتر است که نوع ارگانیک آن را تهیه کنید.

 لبنیات کم چرب مصرف کنید

اکثر کسانی که گوشت قرمز استفاده نمی کنند علاقه زیادی به مصرف فرآورده های لبنی دارند. در هر صورت نوع پرچرب این فرآورده ها ضررشان بیشتر از چیزی است که فکرش را می کنید و باعث می شود که هضم را دچار اختلال کند. سعی کنید که محصولات کم چرب و یا بدون چربی را مصرف کنید و یا اینکه می توانید از شیرهای گیاهی از جمله شیر سویا و یا شیر بادام استفاده کنید.

لبنیات

لبنیات

زیاد آرد نخورید

بسیاری از افرادی که از گوشت استفاده نمی کنند دچار اشتباه بزرگی می شوند و آن هم استفاده زیاد از آرد می باشد. اگر از آردهای تصفیه شده بیش از اندازه استفاده کنید باعث می شود که وزن تان فورا بالا برود و عاملی برای ابتلا به سوء تغذیه می باشد. شما می توانید سبزیجات، سالاد و یا آب سبزیجات را جایگزین آرد سفید موجود در شیرینی ها، کوکی ها و انواع نان ها و ماکارونی کنید تا بتوانید با این روش ویتامین ها، فیبر و مواد معدنی را دریافت کنید.

ماهی ها را درست انتخاب کنید

اگر از مصرف گوشت قرمز دوری می کنید ولی هنوز ماهی در رژیم غذایی تان وجود دارد نباید ماهی های بزرگ چرب از جمله ماهی آزاد و تن را انتخاب کنید و یا اینکه مصرف آن ها را کاهش دهید چون ممکن است که این ماهی ها دارای مقدار زیادی فلزات سنگین باشد که برای کودکان و مادرانی که باردار هستند ضرر بسیاری دارد. شما می توانید با خیال راحت از ماهی هایی مانند ماهی ساردین و ماهی سفید استفاده کنید.

لبنیات

لبنیات

از منابع مختلف کلسیم بهره ببرید

تنها منبع کلسیم شیر نمی باشد و شما می توانید در مواد خوراکی دیگری هم این ماده معدنی را دریافت کنید که عبارتند از دانه کنجد، بادام، کلم بروکلی و…

مراقب کمبود ویتامین ب۱۲ باشید

اکثر کسانی که از گوشت قرمز استفاده نمی کنند دچار کمبود ویتامین ب۱۲ می شوند و در برخی از موارد باید از مکمل ها استفاده کنند. شما می توانید این ویتامین را در برخی از مواد غذایی مانند غذاهای دریایی، تخم مرغ، ماهی و لبنیات بیابید و تنها منبع این ویتامین فقط گوشت قرمز نمی باشد.

به اندازه آهن مصرف کنید

افرادی که گوشت قرمز مصرف نمی کنند باید از مکمل های آهن را باید تحت نظر پزشک استفاده کنند. در هر صورت اگر به کم خونی فقر آهن مبتلا نیستید می توانید از برخی از فرآورده ها همچون اسفناج، جعفری، عدس، کلم بروکلی، آجیل هایی مانند پسته، چقندر قند و جو استفاده کنید.

آهن

آهن

پروتئین سبزیجات را فراموش نکنید

اکثر غذاهایی که گیاهی هستند دارای مقدار زیادی پروتئین می باشند و برای افرادی که علاقه ای به مصرف گوشت ندارند توصیه می شود که از آجیل و دانه ها، انه های کامل مانند گندم و جو، حبوبات و نخود فرنگی استفاده کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *