#


کاهش فشار خون در افراد سن بالا، نشانه مرگ زودرس

28 دسامبر 2017 بدون نظر 1665 بازدید

کاهش فشار خون در افراد سن بالا، نشانه مرگ زودرس

کاهش فشار خون در افراد سن بالا، نشانه مرگ زودرس

با اینکه فشار خون بالا می تواند خطر بسیاری را به همراه داشته باشد، افت فشار خون نیز می تواند بسیار خطرناک باشد.

به گزارش ازمن بپرس، طبق مطالعه ای که به تازگی انجام شده است نشان می دهد که اگر افراد سن بالا دچار افت فشار خون شوند به این معناست که احتمالا دچار مرگ زودرس می شوند. بر اساس این بررسی انجام شده در افرادی که مسن هستند فشار خون به مرور و تقریبا چهارده سال قبل از مرگ شروع به پایین آمدن می کند.

پژوهشگران دانشگاه کنتیکت آمریکا در این آزمایش، گزارشات پزشکی ۴۶,۶۳۴ نفر از شهروندان بریتانیایی که در سن شصت سالگی و بالاتر جان شان را از دست داده بودند را مورد بررسی قرار دادند. نتایج به دست آمده نشان می داد که افت فشار خون علاوه بر این که در افراد مبتلا به فشار خون بالا مشاهده می شود بلکه در افرادی که این بیماری را ندارند وجود دارد.

تعدادی از این افراد که در این آزمایش شرکت داشتند سالم و تعدادی دیگر دچار برخی از مشکلات مانند بیماری قلبی و یا دمانس (زوال عقل) بودند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که افت فشار خون در افرادی که به بیماری هایی نظیر زوال عقل، کاهش وزن در اواخر عمر، نارسایی قلبی و کسانی که به فشار خون بالا مبتلا بودند بسیار سریع می باشد.

ولی افت فشار خون نیز بدون وجود این بیماری های هم رخ می دهد. سرپرست گروه تحقیق، جرج کوچل، در مورد این مسئله گفته است: بررسی های زیادی برای فهمیدن علت پیدایش افت فشار خون به این شکل در افراد سن بالا لازم می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *