#


کاهش علائم آلرژی بهاری با مصرف برخی از مواد غذایی

4 آوریل 2018 بدون نظر 1307 بازدید

کاهش علائم آلرژی بهاری با مصرف برخی از مواد غذایی

کدام مواد غذایی باعث کاهش نشانه های آلرژی بهاری می شود؟

پاسخ های آلرژیک به طور معمول وقتی  به وجود می آیند که سیستم ایمنی بدن در حال مبارزه با یک محرک یا آلرژن نظیر گرده گیاهان و یا اجزای تشکیل دهنده بعضی از مواد غذایی باشد. در این هنگام سیستم ایمنی بدن ماده ای شیمیایی به نام هیستامین تراوش می کند که به همراه واکنش های آلرژیک و نشانه های آزاردهنده می باشد.

به گزارش از من بپرس به نقل ازusnews ، به گزارش مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده، به صورت قطعی نمی توان از آلرژی خودداری کرد. با این وجود خبر خوب این است که بعضی از مکمل های طبیعی به کمک شما می آیند تا توانایی بهتر داشته باشید واکنش های آلرژیک را از بین ببرید:

رزماری

رزماری تازه و خشک در خلاقیت های آشپزی در چندین سال اخیر نقش مهمی داشته است اما مهم ترین نقش آن در کم شدن نشانه های آسم و آلرژی علی الخصوص در فصل بهار می باشد. این گیاه دوست داشتنی دارای رزمارینیک اسید می باشد که ویژگی ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. رزمارینیک اسید باعث کم شدن اثرات رادیکال های آزاد و در نتیجه کم شدن پاسخ های التهابی در بدن می گردد.

زردچوبه

یک ادویه متداول و محبوب در غذاهای تایلندی، هندی و سایر قومیت ها به حساب می آید. با این وجود زردچوبه خواص سلامتی بسیاری دارد و پر قدرت ترین ترکیب آن یعنی کورکومین، باعث کم شدن و مهار واکنش های آلرژیک در بدن می گردد. بر اساس مطالعاتی که به واسطه کالج آمریکایی آسم، آلرژی و ایمونولوژی صورت گرفته است نشان می دهد افرادی که به مدت دو ماه از مکمل کورکومین مصرف می کنند، نشانه های آلرژی دارای عطسه، در آن ها کم می شود ضمن این که بهبود جریان هوا در بینی را احساس می کنند.

بادرنجبویه

بادرنجبویه از کلمه ‌ای یونانی به معنی زنبور گرفته شده است. این گیاه دوست داشتنی نوعی زنبور عسل می باشد. از لحاظ تركیبات شیمیایی در اندام سبز این گیاه موادی نظیر اسید اولئیك، سیترال، ژرانیول و رزماری اسید می باشد. این گیاه حاوی اسانس تند و لیمویی می باشد كه به آن سیترال گفته می شود و در صنعت عطرسازی مورد استفادهقرار می گیرد. این گیاه همچون یك داروی مسكن بر روی سیستم عصبی مركزی عمل می ‌كند و به همین خاطر آرام بخش می باشد و تحریكات حساسیتی را كم می کند.

سیر

سیر خام علاوه بر این که قسمت مهمی از یک رژیم سالم به حساب می آید، بلکه دارای ویژگی ضد التهابی می باشد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد. سیر دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان به نام کورستین می باشد که باعث کاهش هیستامین نیز می گردد و یک خوراکی خوش طعم برای مقابله با آلرژی بهاره به حساب می آید.

برگ گزنه

گزنه یک گیاه گلدار چندین ساله می باشد که دارای خاصیت های دارویی مفیدی برای همه ی سنین می باشد. گزنه از دوره یونان باستان کشف شده است و نشان داده شده استفاده از آن باعث کاهش التهاب در بدن می گردد. ترکیبات زیستی فعالی که در گزنه وجود دارد باعث از بین رفتن کاهش قابل توجه واکنش های آلرژیک مربوط با فصل بهار می گردد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *