#


چگونه می توان ابتلا به تب رماتیسمی را تشخیص داد؟

3 مارس 2018 بدون نظر 1369 بازدید

چگونه می توان ابتلا به تب رماتیسمی را تشخیص داد؟

آشنایی با علائم و راه های درمانی بیماری تب رماتیسمی

اگر چنین ناراحتی میکروبی در زمان بروز خود به طور دقیق و کامل مورد درمان قرار نگیرد، در سنین بالاتر برای فرد مبتلا ناراحتی های زیادی را فراهم خواهد آورد.

علت دچار شدن:

در این بیماری به طور اعم از میکروبی به نام «استرپتوکوک، ناشی شده و پس از اینکه کودکی دچار آنژین گشت ۱۰تا ۱۵روز بعد بیماری آنژین به چنین ناراحتی منجر می شود.

علایم ظاهری:

این بیماری به طور کلی ه نشانه خاص و مشخص دارد. التهاب قلب، التهاب استخوانی، حرکات غیرارادی در کودکان، برآمدگی ها و تاول های زیر پوستی و لکه های قرمز رنگ بر روی پوست از نشانه های بروز چنین بیماری است. در کنار اینها تب نیز مشاهده می شود.

التهاب قلب به طور اعم در ابتلا به چنین بیماری خودش را با حرکات غیر منظم و ناکافی در طول دوره بیماری نشان می دهد. به همین دلیل شدت نبض بیشتر شده و با رفع بیماری حتی همین ناراحتی قلبی ادامه می یابد. اما التهاب استخوانی مخصوصا استخوانهای بزرگ را آلوده می سازد و نوعی ناراحتی و آلودگی شایع و در عین حال زودگذر است و همچنین باعث درد اکثر نقاط بدن می گردد. بهترین مکان بروز جایگاه چنین عفونت میکروبی، مفاصل پا و مچ پاها، زانو و استخوانهای باسن می باشد.

تورم و بزرگی استخوان ها و بروز چندین نوبت درد مفصلی نشانه بروز چنین ناراحتی است. حرکات ناخواسته ای که از آن صحبت کردیم، منظور حرکاتی است که فرد بدون اراده و برخلاف خواسته اش دچار آنها می شود. در چنین افرادی خستگی مفرط و بی قابلیتی در انجام  کارهای حرکتی وجود دارد. در کودکانی که به مدرسه می روند، با بروز تب رماتیسمی عدم علاقه به درس مشاهده می شود. اگر درد و ناراحتی بیشتر شود، حتی از نوشتن، صحبت کردن و توجه به دیگران اجتناب نموده و استراحت را ترجیح می دهد.

برآمدگی ها و تاول های زیر پوست نیز از نشانه های تب رماتیسمی است که این برجستگی ها به اندازه ۱تا۰/۵ سانتی متر می باشند. سفتی، بدون درد بودن، حرکت آسان در زیر پوست از شاخصهای این برجستگی و تورم های زیر پوستی است. چنین عارضه ای غالبا در مچ پاها، زانو، آرنج، سر دیده می شوند. ناگفته نماند که تشخیص سرخی و لکه های قرمز رنگ برای هر کس در مبتلایان به این بیماری مقدور و ممکن نیست. زیرا سريعا ظاهر گشته و فوری از بین می روند. در مبتلایان تب رماتیسمی بسیاری از این علایم دیده می شود.

راه درمان:

همان گونه که در شروع بحث اشاره شد، این بیماری خطرناک در صورت عدم درمان و پیشگیری می تواند در سنین بالاتر برای شخص عوارض بسیار ناراحت کننده ای را فراهم بیاورد. تب رماتیسمی در هنگام کودکی عامل اصلی ناراحتی های قلبی و ضعف تب از هر نظر و همچنین تنگی دریچه ها محسوب می شود. به طور کلی سه شیوه درمانی برای رفع تب رماتیسمی وجود دارد که در روش به طریقه دارو درمانی است و یک شیوه دیگر به طور استراحت مطلق است. از اینرو به خاطر اهمیت بیشتر استراحت، توصیه میشود که حتی در استفاده کردن داروها باز به استراحت بیشتر توجه شود. در برخی از مبتلایان گاهی کمبود آب بدن و اسهال نيز بروز می کند. از این جهت خوراندن غذاهای مقوی و با انرژی بسیار حائز اهمیت می باشد. تمام ویتامینها و بالاخص ویتامین و باید سریعا به بدن برسد. بهترین شیوه درمان طبیعی خوراندن ليمو و پرتقال و آب آنهاست.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *