#


چگونه می توانیم شادتر شویم؟

1 مارس 2018 بدون نظر 1463 بازدید

چگونه می توانیم شادتر شویم؟

روش هایی برای افزایش شادی در افراد

هیچ فردی به ‌صورت ذاتی شاد نمی باشد، شادی را باید به وجود آورد و احتمالا این دستورالعمل خلاصه بتواند تا اندازه ای به شادتر‌کردن تان کمک کند.

به گزارش ازمن بپرس، این کار را تمام افراد تجربه‌ کرده اند، یک آهنگ ملایم را روی تکرار گذاشته اند و چندین مرتبه به آن گوش داده اند. پژوهشگران دانشگاه برلین علت این رفتار را برانگیخته ‌شدن حس آرامش و مثبت در شخص، بعد از شنیدن موسیقی ملایم می ‌دانند؛ ‌حسی که ممکن است درمانگر باشد.

حرف زدن با مسافر غریبه در اتوبوس یا قطار در اشخاص باعث به وجود آوردن حس شادی می شود. سعی کنید بر ترس ارتباط برقرار کردن با غریبه ‌ها غلبه کنید و با فردی که در اتوبوس یا قطار کنارتان نشسته است صحبت کنید. آرت مارکم، پژوهشگر دانشگاه آستین می‌ گوید: با به وجود آوردن ارتباط با مسافران غریبه می‌ توان یکی از بزرگ‌ ترین ناخوشی‌ های سرکار رفتن را به شادی تبدیل کرد.

می ‌گویند پول نمی تواند شادی بیاورد، ولی نانسی اتکاف از دانشگاه هاروارد می‌ گوید: چنانچه از آن برای خرید وقت اضافه یا کاهش مسئولیت ‌های تان به کار می برید، خیلی هم شادی ‌آور می باشد. در اصل پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند کسانی که از پول برای ذخیره ‌کردن زمان به کار می برند در مقایسه با سایر افراد شادتر می باشند.

آخرین‌ مرتبه ای که تلفنی با مادرتان صحبت کرده‌ اید کی بود؟ یافته های پژوهشی در دانشگاه ویسکونزین نشان می دهد که شنیدن صدای مادر می‌ تواند شدت استرس افراد را کاهش دهد و استرس کمتر یعنی برابر با شادی بیشتر.

تنها خمیازه کشیدن نیست که مسری می باشد، پژوهشگران دانشگاه هاروارد نشان داده ‌اند هرچه پیرامون تان  را بیشتر با افراد مثبت‌ اندیش پر کنید، باعث می شود که ‌شادتر باشید. چه این افراد گروه دوستان تان باشد، چه همکار همیشه خندانی که آشنایی بسیاری با شما ندارد و چه آرایشگرتان که همیشه سرزنده‌ و پرانرژی می باشد.

درست است که رفتن به تعطیلات و مسافرت باعث می شود که شادترتان ‌کند ولی تحقیقات انجام شده نشان می دهند که خیالبافی در مورد سفرهای احتمالی آینده اشخاص را بیشتر از وقتایی که واقعا به آن سفر می‌ روند شاد می ‌کند. واقعیت این است که به تعویق انداختن یک شادی، لذت آن را بیشتر می کند.

پژوهشگران کانادایی نشان داده‌ اند که دوست شدن با سایر افراد می ‌تواند به روحیه افراد بهبود بخشد. بر اساس  گفته کیت یاررو، روانشناس، تعامل رو‌در‌روی انسانی، اکسیر بهبود هرچیزی می باشد که انسان را آزار می دهد؛ حتی اگر در مدت طولانی این ارتباطات لزوما باعث خلق شادی نشوند.

خاطرات‌ تان را گردگیری کنید. ‌آلبوم عروسی یا عکس ‌های زمان دبیرستان ‌تان را مجددا تماشا کنید و با دوستان قدیمی خود تماس بگیرید. یافته های تحقیقی که در دانشگاه ساوث‌ هامپتون انجام شده است نشان می‌ دهد داشتن حس نوستالژیک به زمان قدیم مقدار خوش‌ بینی و امید به آینده را بیشتر می کند.

خودخواه ‌بودن برخی مواقع بهترین نتیجه را برای شما و سایر افراد دارد، این نظر آنتونیا هال، ‌روانشناس و نویسنده می باشد. احتمال از نظر سایر افراد توجه به‌ خود ناخوشایند باشد ولی چیزی که همیشه در درجه اول مورد اهمیت قرار دارد، حال خوب شماست.

ممکن است که برای تان عجیب باشد که بدانید خواب کمتر شما را شادتر می‌ کند، به این فکر کنید که ۱۵تا ۳۰دقیقه زودتر بیدار‌شدن تا چه میزان از عجله و نگرانی اعمال کارهای صبح شما کاخش خواهد داد. کمی زودتر بیدار شدن می‌ تواند شروع یک روز مثبت را برای تان ساده ‌تر کند. همچنین پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا نیز نشان داده ‌اند کم ‌خوابی می‌ تواند عوارض افسردگی را کاهش دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *