#


چه راه های اشتباهی برای لاغر شدن به کار می رود؟

1 آوریل 2018 بدون نظر 1747 بازدید

چه راه های اشتباهی برای لاغر شدن به کار می رود؟

راه های غلطی که برای لاغر شدن استفاده می شود

محمد آذرفر، متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: با انتخاب منبع درست کربوهیدراتی باید به کم کردن وزن تان کمک کرد و از منابعی نظیر میوه، سبزی‌ و غلات سبوس‌ دار مصرف کرد.

به گزارش ازمن بپرس، این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در مصاحبه ای که در مورد تغذیه مناسب برای لاغری داشته است گفت: باید این را بدانیم که چربی‌ ها با یکدیگر تفاوت دارند و تمام آن ‌ها مضر نمی باشند؛ بعضی از چربی‌ ها موجب می ‌شوند دور کمر بیشتر شود و رگ‌ ها مسدود گردند ولی تعدادی از چربی ‌ها هم می ‌توانند منجر به کاهش وزن گردند در صورتی که در کنار آن ‌ها ورزش منظم صورت گیرد و غذای سالم استفاده شود، در رژیم غذایی از چربی ‌های مفید از جمله ماهی، آووکادو، مغز میوه ، تخمه و روغن نباتی مصرف گردد این چربی ‌ها برای سلامتی مفید می باشند.

دکتر آذرفر در مورد ارتباط استفاده از اسنک و ایجاد چاقی اظهار داشت: اسنک‌ هایی مانند چیپس، شکلات و بیسکویت منجر به بیشتر شدن وزن می‌ شوند و باید از استفاده از آن ‌ها اجتناب شود ولی با انتخاب یک اسنک سالم می ‌توان بر گرسنگی غلبه کرد و به روال کاهش وزن کمک کرد. پیشنهادی که ما می کنیم این است که بین وعده ‌های غذایی تان از میان وعده‌ ها و اسنک‌ های سالمی از جمله میزان اندکی ماست، یک‌ مشت مغز یا میوه‌ های خشک مصرف شود این اسنک‌ ها به غیر از این که در شما احساس سیری ایجاد می کنند به جریان سوخت و ساز بدن شما هم کمک می‌ کنند.

وی با اشاره به این که نیازهای بدن ما انسان‌ ها با ۳ نوع ریز مغذی به صورت کربوهیدرات، چربی و پروتئین تامین می‌ گردد ادامه داد: در صورتی که فقط بر روی یکی از این مواد مغذی متمرکز شده و سایر مواد مغذی از برنامه غذایی تان حذف شوند به غیر از این که هیچ کمکی به کم کردن وزن شما نخواهد کرد بلکه سلامتی بدن را نیز به خطر خواهد انداخت.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در ادامه افزود: با انتخاب منبع درست کربوهیدراتی باید به کم کردن وزن تان کمک کرد و از منابع کربوهیدراتی نظیر میوه، سبزی‌ و غلات سبوس‌ دار مصرف کرد. از کربوهیدرات ‌هایی که از آرد تصفیه‌ شده به دست آمده اند به میزان فراوان استفاده نشود چرا که منجر به بیشتر شدن وزن می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *