#


چه بیماری هایی نزدیک به عید سراغ تان می آید؟

16 مارس 2018 بدون نظر 1265 بازدید

چه بیماری هایی نزدیک به عید سراغ تان می آید؟

نزدیک عید چه بیماری هایی به سراغ تان می آید؟

پریسا رشیدزاده، کارشناس مرکز توانبخشی هلال احمر با توجه به بیماری‌ هایی که خانه ‌تکانی ممکن است بر روی افراد بر جای گذارد، اظهار کرد: تنگی کانال نخاعی یکی از متداول ‌ترین علت های درد در قسمت کمر و پاها می باشد که جهت درمان باید هر چه‌ زود ‌تر به پزشک مراجعه گردد.

به گزارش از من بپرس، کارشناس مرکز توانبخشی هلال احمر در مصاحبه ای که داشته است، با اشاره به این که بعضی از آسیب‌ ها بر اثر انجام کارهای منزل در آستانه سال نو شدیدتر می گردند، بیان کرد: سندرم تونل کارپ که متداول ترین نوروپاتی به دام افتادن عصب می باشد که در نتیجه فشردگی عصب مدین در قسمت تونل کارپال به وجود می آید.

پریسا رشید زاده با توجه به این که احتمال دارد تعداد زیادی از افراد دچار تنگی در فضای تونل کارپال باشند و با انجام فشارهای ناشی از حرکات تکراری و قوی دست به تنگی بیشتر این فضا و به وجود آمدن اختلالات حسی حرکتی دامن بزنیم، گفت: نشانه های شایع این عارضه درد، کرختگی، پاراستزی (احساس گزگز) در انگشتان شست، اشاره و میانی می باشد که بیشتر اوقات در ساعات شب شدیدتر و با صاف کردن و تکان دادن مچ بهتر می شوند.

وی با توجه به بروز سندرم TOS که ناشی از فشرده شدن غیرطبیعی عروق و اعصاب بین عناصر استخوانی و عضلانی مهره های گردنی تا زیر بغل به وجود می آید، ادامه داد: احتمال دارد عضلات پیرامون شانه و قفسه سینه، به میزان کافی برای پشتیبانی از استخوان ترقوه در جای خود قوی نباشند و فشردگی شبکه بازویی از طریق کارهای دستی دشوار منجر به ایجاد نشانه های عروقی نظیر احساس سنگینی، درد عمیق در قسمت گردن و شانه، خستگی سریع بازوها و نشانه های عصبی از جمله ضعف عضلانی، اختلال در حرکات ظریف و گرفتگی عضلات داخلی ساعد گردند.

کارشناس مسئول واحد کاردرمانی مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر در ادامه افزود: علاوه بر این در صورتی که در اعمال حرکات چرخشی یا خم و راست کردن گردن، دچار سفتی در این قسمت می باشید، امکان تخریب غضروف گردنی در شما وجود دارد؛ به همین دلیل از آن جایی ‌که همواره جایگزین مناسبی برای غضروف تخریب شده وجود ندارد، از اعمال حرکات شدید و اتفاقی قسمت سر و گردن جداً اجتناب کنید.

کارشناس مسئول واحد کار درمانی با اشاره به این که تنیس البو یا آرنج دردناک هم از جمله آسیب هایی می باشد که امکان ایجاد آن با انجام کارهای دشوار بیشتر می شود، بیان کرد: آسیب مذکور ناشی از التهاب تاندون عضلات بخش خارجی ساعد به وجود آمده که در اثر حرکات تکراری و به دلیل کشش بیش از اندازه جای اتصال این تاندون به استخوان شدیدتر می گردد.

رشیدزاده در ادامه افزود: عارضه فوق در همه ی افرادی که با دست کارهای سنگین اعمال می‌ کنند، شایع بوده که با درد و احساس سوزش در بخش خارجی ساعد نمایان می گردد و به مرور زمان منجر به من شدن قدرت مشت کردن و شدیدتر شدن نشانه های با فعالیت ساعد می ‌شود.

این کارشناس کاردرمانی با اشاره به این که، این مطلب که تنگی کانال نخاعی نیز یکی از متداول ترین علل درد در قسمت کمر و پاها می باشد که به علت های مادرزادی و علاوه بر این ناشی از پوکی استخوان و بیماری های دیگر در اشخاص ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که در بعضی از اشخاص مبتلا هیچ نشانه ‌ای قابل مشاهده نمی باشد اما خستگی و درد به خصوص در صورت ایستادن به مدت طولانی از نشانه های بارز این آسیب می باشد که می ‌تواند باعث آسیب های حسی گردد و علاوه بر این حالت های نامناسبی که باعث بیشتر شدن قوس کمر می گردد هم بسیار خطرناک می باشد.

رشیدزاده در پایان تاکید کرد: اشخاص در صورت مشاهده هر کدام از موارد گفته شده و مشابه، امکان بروز بیماری‌ را جدی گرفته و در نخستین فرصت به مراکز مربوطه مراجعه کنند و برای انجام معاینات پزشکی و توانبخشی اقدام نمایند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *