#


چهار خوراکی که برای فراموشکاری مفید است

خوراکی های مفید فراموشکاری
12 دسامبر 2017 ۳ نظر 1749 بازدید

چهار خوراکی که برای فراموشکاری مفید است

چهار خوراکی که برای فراموشکاری مفید است

چنانچه متوجه شدید که دچار فراموشی شده اید و مطالب و خاطرات را به سختی به یادتان می آورید، احتمالا به خاطر کمبود خواب، مشغله زیاد و بسیاری از دلایل دیگر مانند میزان فعالیت فیزیکی، عوامل محیطی، عوامل ژنتیکی و شیوه زندگی باشد ولی بدون شک نوع رژیم غذایی تان می تواند در سلامت مغز و بهبود حافظه نقش مهمی داشته باشد.

به گزارش ازمن بپرس، اگر یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید می تواند بر روی عملکرد مغز و تقویت حافظه تاثیر بگذارد و باعث خون رسانی بهتر به مغز شود و همچنین به همان اندازه برای سلامت قلب و بهبود عملکرد آن نیز موثر می باشد. طبق تحقیقات انجام شده نشان می دهد که اگر رژیم مدیترانه ای داشته باشید می تواند تاثیر بسیاری در تقویت حافظه و ایجاد هوشیاری در مغز داشته باشد. در این رژیم چهار دسته از مواد غذایی وجود دارد که به شما پیشنهاد می شود.

خوراکی های مفید فراموشکاری

خوراکی های مفید فراموشکاری

انواع سبزیجات

اگر سبزیجاتی مانند کلم، بروکلی و سبزیجاتی که برگ سبز تیره دارند مانند اسفناج به مقدار مناسبی مصرف کنید می تواند حافظه تان را تقویت کند.

گیلاس، توت فرنگی و انواع توت

این گونه میوه ها دارای مقدار زیادی آنتوسیانین و فلاونوئید می باشد که باعث می شود عملکرد حافظه بهبود یابد.

اسیدهای چرب امگا۳

یکی از عناصری که برای سلامت مغز لازم است، اسیدهای چرب امگا۳می باشد که می تواند به تقویت حافظه افراد کمک بسیاری کند. برخی از بهترین منابعی که دارای امگا۳هستند عبارتند از: غذاهای دریایی، ماهی های چرب مانند سالمون، ساردین و ماهی تن.

انواع آجیل و مخصوصا گردو

اجیل ها دارای مقدار زیادی مواد مغذی و معدنی ضروری هستند که به همین دلیل می توانند بر روی عملکرد قلب، مغز و حافظه تاثیر زیادی بگذارند، به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که روزانه از آن ها استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *