#


چند دلیل برای اینکه بعد سکته مغزی حتما آسپرین مصرف کنید

1 فوریه 2019 بدون نظر 1843 بازدید

چند دلیل برای اینکه بعد سکته مغزی حتما آسپرین مصرف کنید

چند دلیل برای اینکه بعد سکته مغزی حتما آسپرین مصرف کنید

مصرف قرص آسپرین بعد از سکته مغزی می تواند از یک سکته مغزی دیگر جلوگیری کند به همین دلیل دارای اهمیت بسیار بالایی است.

 آسپرین سکته مغزی را درمان میکند؟

بعد از سکته مغزی خفیفاستفاده از اسپرین موثر واقع می شود .چون خطر ناتوانی در همه عمر  یا مرگ با مصرف به موقع و سریع آسپرین بعد از نشان داده شدن علائم هشدار به میزان ۷۰ تا ۸۰ درصد پایین می آید . آسپرین خاصیت رقیق کردن خون را دارد و ضد درد و ضد التهاب نیز می باشد.

تحقیقات نشان داده است که استفاده از آسپرین برای کسانی که دچار سکته می شوند در لحظه رسیدن به بیمارستان سبب می‌شود تا خطر ابتلا به سکته دوم کاهش یابد و بیماران در خطر سکته دوم در چند روز اول پس از سکته مغزی قرار دارند ایمن بمانند.

 پزشکان دریافتند که برای بهتر شدن و بهبود  مشکلات به وجود امده از سکته اول آسپرین می تواند بسیار کمک کننده باشد و این احتمال وجود دارد سکته دوم را در بیمارستان کاهش دهد.

چند نوع سکته وجود دارد

 ۱ سکته ایسکمیک  که به خاطر به وجود امدن لخته ای است که باعث مسدود شدن یکی از رگ های مغز می شود.

 ۲ سکته خونریزی یا هموراژیک که به وسیله یک رگ خونی که دارای نشتی است ایجاد می شود و با وارد شدن خون به مغز باعث سکته مغزی می گردد. سکته مغزی می تواند با استفاده از سی تی اسکن تشخیص داده شود.

سکته مغزی

 تاثیرات مثبت آسپرین برای سکته مغزی

 آسپرین بعد از سکته مغزی

اسپرین خاصیت رقیق کنندگی خون دارد و به این ترتیب از رقیق شدن خون جلوگیری می کند.  برای کم شدن خطرات در طولانی مدت برای بیمارنی که به سکته مغزی ایسکمیک شده اند کاربرد دارد، اما برای بیمارانی که دچار سکته در مغز هموراژیک شده‌اند مصرف آسپرین خطر خواهد داشت چون می تواند باعث آسیب های بیش تر و خونریزی شود.

 روشکار پزشکان در مواجه با سکته این گونه است قبل از درمان ان را تشخیص دهند  که سکته از کدام نوع است و پس از ان برای درامن اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

در طول این مطالعات  که بین ۴۰ هزار بیمار سکته ای صورت گرفته است و اسپرین را مصرف نکرده اند در مقایسه با بیمارانی که آسپرین مصرف کرده اند  یک سوم از بین ان ها مبتلا به سکته  مغزی شده بودن به عبارت دیگر می‌توان گفت که دادن آسپرین به ۱۰۰۰ نفر باعث شد تا حدود ۹ کشته و سکته چند بار اتفاق نیفتد.

 جلوگیری از مرگ با مصرف آسپرین بعد از سکته مغزی

 طبق گفته دانشمندان جلوگیری از سکته کشته شدن در هرهزار بیمار ممکن است چندان مهم نباشد .هرساله سکته افراد زیادی را درگیر خود می کند و با بهتر شدن افراد با استفاده از اسپرین  در سال این بیماری از ۲۰۰۰۰ سکته یا مرگ پیشگیری خواهد کرد.

گاهی اوقات حتی استفاده از اسپرین به بیماران سکته مغزی هموراژیک هم به خوبی عمل خواهد کرد .حدود ۸۰۰ بیمار وجود داشتند که در گذشته تشخیص درست نداشته اند آن ها بدتر از بیماران این بودند که آسپرین مصرف  نکرده بودند آسپرین به یک روال عادی برای حمله های قلبی تبدیل می شود  ان چه در این جا مهم است این است که باید هرچه زودتر برای ان اقدام کنید ،این خود باعث جلوگیری از سکته می شود.

 اهمیت حیاتی مصرف آسپرین بعد از سکته مغزی

 سکته ایسکمیک در هنگام ورود یک لخته خون به رگ مغز  و مسدود شدن ان صورت می گیرد.  سکته خونریزی و زمانی صورت می گیرد که یک رگ سوراخ شده و نشتی خون را داشته باشد. افرادی که دچار سکته مغزی می شوند دوباره هم خطر ابتلا به سکته قلبی در چند روز بعد ان ها را تهدید خواهند کرد به همین خاطر استفاده از اسپرین بسیار کمک کننده خواهد بود.

برخی از پزشکان نسبت به درمان آسپرین در ابتدا احتیاط می کنند درصورتی که این تحقیقات نشان دهنده این است که اسپرین بی خطر است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *