#


چرا با انجام ورزش به وزن ایده آل نمی رسیم؟

وزن ایده آل
9 اکتبر 2017 بدون نظر 1143 بازدید

چرا با انجام ورزش به وزن ایده آل نمی رسیم؟

چرا با انجام ورزش به وزن ایده آل نمی رسیم؟

اگر می خواهید با ورزش کردن و یا رژیم غذایی به اندام ایده آل تان برسید کار دشواری است و این کار نیاز به پشتکار دارد. بدن افراد مختلف نسبت به ورزش فرق می کند، مثلا اگر ده نفر در طول سه هفته به طور یکسان ورزش کنند بعضی از آن ها نتایج خوبی می گیرند و برخی هم ممکن است هیچ تغییری در ان ها شکل نگیرد. بعضی اوقات ممکن است که افراد کمتری سراغ تناسب اندام بروند.

قبل از این موضوع تحقیق گران فکر می کردند که بعضی از اشخاص نسبت به ورزش پاسخی نمی دهند؛ یعنی ورزش روی آن ها تاثیری ندارد. ولی طبق بررسی هایی که انجام شد فهمیدند که ورزش اثرات بسیاری را بر روی افراد می گذارند. بر اساس بعضی بررسی های دیگر نشان داده شده است که اگر بدن شخصی به یک ورزش پاسخ ندهد حتما ورزش های دیگری روی آن ها تاثیر می گذارند. برخی افراد تمرین های استقامتی بر روی ان ها تاثیر می گذارد و برخی دیگر دو سرعت؛ مهم این است که هر شخصی به یک نوع ورزش واکنش نشان می دهد.

وزن ایده آل

وزن ایده آل

همه ی افراد به تمرینات ورزشی واکنش نشان می دهند و طبق تحقیقات انجام شده نشان داده شده است که بعضی اشخاص برای اینکه به تناسب اندام برسند باید تمرینات بیشتری را انجام دهند.
این تحقیق را بر روی ۷۸نفر انسان سالم انجام داده اند، این افراد را به پنج دسته تقسیم کرده اند و هر کدام از این دسته ها یک تا پنج ورزش را در ۶۰دقیقه در زمان شش هفته انجام دادند. بیشتر کسانی که یک جلسه تمرین در هفته داشتند تغییری در ظاهرشان نشد ولی کسانی که دو تا سه جلسه تمرین را در هفته انجام دادند به نتایج بهتری دست یافتند.

بنابراین محققان تصمیم گرفتند که کسانی که این تمرینات بر آن ها تاثیری نداشت آن ها را در یک جلسه ی دیگر شش هفته ای قرار دادند که در هر هفته دو تمرین را برای آن ها اضافه کرد. کسانی که یک مرتبه تمرین شصت دقیقه ای را انجام می دادند در این تمرین به سه جلسه شصت دقیقه ای تغییر یافت و کسانی که سه جلسه تمرین داشتند به پنج جلسه تغییر یافت. در بیشتر این افراد مشکل قلبی عروقی شان به بهبودی کامل رسید.

طبق تحقیقاتی که به دست آمده است نشان می دهد که کسانی که به این تمرینات عکس العمل نشان نمی دهند فقط کافیست که تعداد دفعات آن را بیشتر کنند.
بعضی اوقات ممکن است که بعضی افراد را به فعالیت های زیادی تشویق کنید مانند دوچرخه سواری و یا راه رفتن به جای رانندگی. به شما پیشنهاد می کنیم که در زندگی تان از فعالیت های فیزیکی بیشتری استفاده کنید تا از چاق شدن جلوگیری کنید.

وزن ایده آل

وزن ایده آل

بعضی از افراد دوست دارند که وقت خود را در باشگاه سپری کنند ولی طبق بررسی هایی که محققان انجام داده اند بهترین راه برای رسیدن به اندام ایده آل پیدا کردن ورزش هایی است که بر روی بدن شما اثرات خوبی می گذارند. به همین دلیل آن ها معتقدند که یک نوع ورزش برای همه ی انسان ها یک جواب را نمی دهد. شما باید تمریناتی را پیدا کنید که بر روی بدن تان واکنش نشان می دهند و شما به این نوع تمیرنات باید علاقه داشته باشید تا بتوانید آن را ادامه دهید.

ارزشی که ورزش های مختلف بر بدن می گذارد عبارتند از بهبودی سلامت قلب و عروق، کم شدن استرس و گذاشتن تاثیری مثبت بر روی خلق و خوی اشخاص. بنابراین اکثر افراد به یک ورزش با بالاترین شدت نیاز دارند ولی تنها نکته ای که وجود دارد این است که باید این تمرینات را هر روز انجام دهند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *