#


پهلو درد و راهکارهایی برای درمان آن

پهلو درد
26 نوامبر 2017 ۲ نظر 2681 بازدید

پهلو درد و راهکارهایی برای درمان آن

پهلو درد و راهکارهایی برای درمان آن

درد شدید یا گرفتگی در پهلوها ، یک درد شدید موقتی است که به علت گرفتگی دیافراگم ایجاد میشود و وقتی اتفاق میافتد که به دیافراگم (عضله بین سینه و شکم) اکسیژن کافی نرسد. کیک میرکین «پزشک ورزشی در انستیتو سیلور اسپیرینگ» می گوید: گاهی وقت ها دویدن جریان خون دیافراگم را مسدود میکند. هر باری که شما زانوی خود را بالا می برید عضلات شکم شما منقبض می شود و فشار وارده به شکم افزایش می یابد. هنگامی که نفس عمیق می کشید، ریه ها نسبت به تنفس عادی بیشتر اتساع پیدا می کند . این فشار دوطرفه، از سوی ریه اتساع یافته و عضلات منقبض شکم ، جریان خون دیافراگم قطع می کند و به علت کمبود اکسیژن، دچار آسیب دیدگی و گرفتگی می شود. اگر شما درست نفس نکشید در هنگام دویدن ، پیاده روی و حتی خندیدن، دچار پهلودرد می شوید.

توقف کنید.

هنگامی که درد شروع شد، از هر رک جا م می باید استراحت کنید تا عضلات گرفته تان آزاد شود.

فشار دهید.

با سه انگشت روی ناحیه ای که بیشترین درد را احساس می کنید فشار دهید تا درد متوقف شود؛ و یا با سه انگشت ناحیه مورد نظر را ماساژ دهید. اغلب ، این کار برای رهایی از درد کافی است.

پهلو درد

پهلو درد

بازدم خود را عمیقا بیرون دهید.

به محض اینکه عضله دیافراگم شروع به گرفتن کرد، نفستان را به داخل بدهید و سپس لب ها را گرد کنید و به هر شدت که می توانید نفس را بیرون دهید. فرو دادن و خارج کردن نفس ، شبیه یوگا اثر می کند و باعث ماساژ داخلی عضله فشرده می شود.

دم و بازدم انجام دهید.

به ماساژ ناحیه درد ادامه دهید و سعی کنید که ریتم تنفس خود را به حالت عادی در بیاورید. بازگشت به ریتم ثابت تنفس به توقف درد کمک می کند.

سرعت خود را کم کنید و راه بروید.

اگر در هنگام دویدن دچار پهلودرد شدید، سرعت خود را آهسته کنید و راه بروید. راه رفتن برای آرام شدن عضله گرفته کافی است. هنگامی که تیر کشیدن عض له تمام شد ، دوباره میتوانید بدوید .

تنفس شکمی

قبل از اینکه برای دویدن یا پیادهروی بیرون بروید ، لازم است بدانید که چگونه باید برای پیشگیری از درد پهلو نفس بکشید. به سینه تان نگاه کنید، در همین حال یک نفس عمیق به داخل بدهید چه چیزی حرکت می کند؟ اگر فقط سینه حرکت کرد شما تنفس قفسه سینه ای دارید و این کافی نیست. برای مقابله با پهلودرد ، باید دیافراگم در طول تنفس شرکت داشته باشد. یک راه شرکت داشتن دیافرگم، حرکت شکم و سینه تان در طول تنفس می باشد. به شکم تان نگاه کنید، نفس بکشید، بازدم کنید، شکم تان باید به داخل و خارج حرکت کند.

زمانی که شما تنفس شکمی را فرا گرفتید، نفس های عمیق بکشید و بازدم عمیق کنید هنگام ورزش کردن برای چند دقیقه دقت بیش از حد روی تنفس خود داشته باشید تنفس دیافراگمی ، به تدریج به صورت عادت در می آید.

دیافراگم خود را ماساژ دهید.

همانند دیگر عضلات ، دیافراگم قبل از ورزش به گرم شدن نیاز دارد؛ بنابراین قبل از حرکات کششی پاها به عضلهٔ دیافراگم، ماساژ تنفسی دهید و روند فعالیت آن را تنظیم کنید، کف زمین بنشینید، یک دست را روی سینه و دست دیگر را روی شکم بگذارید: هنگامی که نفس می کشید، باید هر دو دست حرکت کند که نشانهٔ استفاده از ظرفیت کامل تنفسی و کارکرد دیافراگم است؛ دیافراگم آماده، کمتر فرد را دچار پهلودرد می کند.

پهلو درد

پهلو درد

در هر وضعیتی تنفس کنید.

مردم معمولا در هنگام ترس ، سرما و یا اجتناب از درد، نفس خود را نگه می دارند. اگر اجازه دهید تا عواطف تان بروز کنند و با حبس نفس جلوی آنها را نگیرید، احتمالا در هنگام ورزشی که به جریان ثابت هوا نیاز دارید، تنفس طبیعی انجام خواهید داد.

قبل از ورزشی، غذا نخورید.

اگرچه پهلودرد به وسیلهٔ دیافراگم گرفته ایجاد میشود، بعضی از دونده ها و راهپیماها، با حبس گازها دچار همین حالت می شوند. هرگونه فعالیت هوازی ، عمل گوارش غذاها را متوقف می کند و خون را به طرف عضلات می راند. به همین علت به دونده ها توصیه می شود که تا دو ساعت قبل از مسابقه غذایی نخورند، همچنین به همین علت است که بعضی از دونده هایی که در طول مسابقه آب زیادی میخورند، دچار اسهال می شوند.

توصیه آنها ؟ مراقب باشید که چه وقت و چه غذایی را قبل از ورزش کردن میخورید . فیبر زیاد بخورید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *