#


ویتامین های مورد نیاز برای کمر درد

19 فوریه 2018 بدون نظر 4035 بازدید

ویتامین های مورد نیاز برای کمر درد

برای کمر درد چه ویتامینی مفید است؟

کمردرد به عنوان یکی از مشکلات متداول پزشکی در سراسر جهان به حساب می آید؛ به گونه ای که ۷۵درصد مردم آمریکا در دوره ‌ای از زندگی‌ شان آن را تجربه می ‌کنند.

به گزارش از من بپرس، در این مقاله به ویتامین ‌هایی که به بهبود این دردها کمک می‌کنند پرداخته‌ ایم، پس با ما همراه باشید.

علائم و نشانه های کمردرد

کمردرد قادر است خودش را به شکل دردهای عضلانی، درد تند و تیزی که به سمت پاهای تان پخش می ‌شود، محدودیت انعطاف پذیری در پشت و ناتوانایی در ایستادن برای مدت زمان طولانی آشکار کند.

دلایل ایجاد کمردرد

یک شخص احتمال دارد که به علل گوناگونی دچار کمردرد شود، به عنوان مثال به خاطر آرتریت، ناهنجاری‌ های اسکلتی، کشیدگی‌ ها، بیرون ‌زدگی دیسک‌ های کمر، سندرم پیش از قاعدگی، پوکی استخوان و یا عفونت‌ های نخاعی.

به سلامتی هفت مسکن طبیعی

با تمام این اوصاف بعضی از ویتامین ‌ها قادرند که درد کمر را کمتر کنند و آن را به سلامت مناسب برگردانند که در ادامه به آن اشاره کرده ایم:

ویتامین B12

ویتامینB-12  یک ویتامین محلول در آب می باشد که به ساختن گلبول ‌های قرمز خون کمک می‌ کند، باعث حفظ سلامت سلول ‌های عصبی می‌ شود، فشار و سنگینی در کمرتان را کاهش می دهد، درد مزمن کمر را کم می کند و خطر ابتلا به آنمی پرنیشز که نوعی کم ‌خونی محسوب می شود را کاهش می‌دهد. کم‌ خونی پرنیشز زمانی به وجود می آید که بدن قادر نیست ویتامین B-12 را از دستگاه گوارش خود به درستی جذب کند.

میزان توصیه شده روزانه برای کسب ویتامین ب ۱۲، ۲۰۰۰میکروگرم در هر روز برای بزرگسالان می باشد.

غذاهای هایی که سرشار از ویتامین ب ۱۲ هستند عبارتند از: شیر، تخم مرغ، ماهی، پنیر و جگر.

ویتامین C

ویتامین C یک آنتی‌ اکسیدان محلول در آب محسوب می شود که می تواند تقویت دستگاه ایمنی بدن تان شده و از کمر شما در مقابل آسیب‌ های رادیکال ‌های آزاد مراقبت می‌ کند. همچنین با توجه به بررسی های انجام شده در مرکز مطالعات ستون فقرات، ویتامین C به تولید کلاژن، بازسازی بافت ‌های صدمه دیده، کم شدن التهاب، تسریع روند بهبود بیماری و کاهش خطر ابتلا به کمردرد مزمن کمک می‌کند.

مقدار ویتامین C توصیه شده در روز ۱۰۰۰میلی ‌گرم برای بالغین می باشد.

مواد غذایی که دارای مقدار زیادی ویتامین C می باشندعبارت اند از: پرتقال، زغال اخته، گوجه فرنگی، گریپ فروت، توت فرنگی، کلم بروکلی، اسفناج و کلم پیچ.

ویتامین D

ویتامین D یکی از ویتامین محلول در چربی به شمار می رود که بر اساس تحقیقات مرکز مطالعات ستون فقرات سلول ‌های جدید استخوان را می سازد، استخوان‌ های تان را سالم و قوی نگه می ‌دارد، به جذب کلسیم کمک می ‌کند، خطر ابتلا به پوکی و نرمی استخوان راکم می کند، التهاب بدن تان را کاهش می دهد و درد قسمت کمرتان را بهبود  می بخشد.

میزان ویتامین D توصیه شده‌ در روز ۶۰۰واحد بین‌المللی برای بالغین می باشد.

غذاهایی که سرشار از ویتامین D هستند عبارت اند از: ماهی قزل آلا، ماهی تن، ماهی خال مخالی، تخم مرغ، مارگارین، پنیر سوئیسی، غلات آماده ‌ی غنی شده و شیر.

ویتامین E

ویتامین E هم یکی از ویتامین های محلول در چربی می باشد که با توجه به گزارش هایی که از دانشگاه ایالت اوهایو عمل کرد سیستم ایمنی بدن تان را تقویت می کند، درد و ناراحتی های عضلانی را کمتر می کند، به ساختن گلبول‌ های قرمز خون کمک می ‌کند، گردش خونتان را بهبود می‌بخشد، کمک می‌ کند تا روال بهبودی‌ تان با سرعت بیشتری پیش رود، از شکستگی استخوان ‌ها پیشگیری و به بازسازی بافت‌ های آسیب دیده کمک می‌ کند.

میزان ویتامین ای که هر روز برای بالغین توصیه می شود  ۱۵میلی ‌گرم است.

غذاهای که سرشار از ویتامین E هستند عبارت اند از: جوانه گندم، آجیل، زیتون، کلم بروکلی، روغن ذرت، ذرت، دانه‌ها، اسفناج، مارچوبه و روغن سویا.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *