#


وسایل بیماری زا در منزل را بشناسید

19 فوریه 2018 بدون نظر 1261 بازدید

وسایل بیماری زا در منزل را بشناسید

کدام وسایل باعث افزایش احتمال بروز بیماری می شوند؟

میز آشپزخانه تان، مبلی که بر روی آن می‌ نشینید و غذایی که در هر وعده میل می کنید، می ‌توانند باعث شوند که شما دچار سرطان شوید؛ بیماری ‌ای که حتی اگر مرگبار نباشد، درمانی سخت، پرهزینه و طولانی‌ مدت را به همراه دارد.

به گزارش ازمن بپرس، با این که همواره پژوهشگران راهی برای جلوگیری از سرطان به دست نیاورده اند، ولی می ‌گویند با انتخاب سبک زندگی سالم، می‌ توانید احتمال دچارشدن به آن را کاهش دهید. آن ها بر این اعتقادند شرایطی که در آن زندگی می ‌کنید، در کاهش و یا افزایش احتمال سرطانی‌ شدن ‌تان نقش دارند و چنانچه به چیزی که در ادامه گفته ‌ایم توجه کنید، می‌ توانید خطر ابتلا به سرطان را چند گام از خود دورتر کنید.

مبل نرم و راحت اتاق نشیمن

همین مبلی که بر روی آن می نشینید و فکر بلندشدن از روبه روی تلویزیون و چند قدم راه ‌رفتن را از سرتان خارج می‌ کند، می‌ تواند شما را دچار سرطان کند. بر اساس گفته متخصصان، علاوه بر این که کم ‌تحرکی احتمال ابتلا به سرطان را بالا می برد، بلکه الیاف مصنوعی ای که در مبل ‌های راحتی نیز وجود دارد می ‌تواند سرطان ‌زا باشد.

چنانچه به جای مبل‌ های راحتی پر شده از الیاف مصنوعی، سراغ گزینه‌ های چوبی -که با تشکچه هایی از الیاف طبیعی یا استاندارد پر شده ‌اند- بروید و یا این که داخل تشک‌ های مبل ‌تان را با پَر، پر کنید، احتمال ابتلای‌ شما به سرطان، کاهش می یابد.

پرده ‌ها و فرش‌ ها

سیگارکشیدن، باعث می شود که شما را دچار سرطان کند و خطر دود کردن سیگار زمانی افزایش می یابد، که در خانه، این عادت را همیشه انجام دهید. آزمایشات انجام ‌شده نشان می‌دهد که آلاینده ‌های سرطان‌ زایی که با دود کردن سیگار به وجود می آید، به پرده و فرش خانه تان نفوذ می‌ کنند و حتی با قوی ‌ترین پاک‌ کننده ها نیز از خانه تان خارج نمی شوند.

یخچال قدیمی آشپزخانه

یخچال قدیمی‌ ای که با استفاده از نور فلورسنت روشن می ‌شود، یکی دیگر از لوازم سرطان‌ زا به حساب می آید. چنانچه می‌ خواهید احتمال ابتلای‌ تان را به این بیماری سخت کاهش دهید، تا آن جایی که امکان دارد روشنایی ‌های فلورسنت را از خانه ‌تان خارج کنید و از مهتابی و لامپ‌ های کم ‌مصرف نیز خلاص شوید. استفاده از نور ال ‌ای ‌دی، بهترین و کم ‌ضررترین روش برای روشن نگه‌ داشتن منزل تان می باشد.

شوینده ‌های شیمیایی

مواد شیمیایی ‌ای که همیشه با آن ها خانه را پاک و تمیز می‌ کنید، احتمال ابتلا به سرطان را بالا می برند. چنانچه به جای استفاده از این محصولات پرضرر، منزل تان را با ترکیب آب و سرکه ضدعفونی کنید، احتمال ابتلای‌ شما به سرطان نیز کاهش می یابد. گذشته از این، متخصصان می ‌گویند تمیزکننده‌ های شیمیایی، مصرف‌ کنندگان ‌شان را دچار مشکلات تنفسی می ‌کنند و برای پیشگیری از چنین آسیبی، بهتر است از این محصولات کمترین استفاده را داشته باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *