#


وزارت بهداشت از سازندگان بیمارستان های آسیب دیده در مناطق زلزله زده شکایت کرد

بیمارستان های زلزله زده
16 نوامبر 2017 بدون نظر 913 بازدید

وزارت بهداشت از سازندگان بیمارستان های آسیب دیده در مناطق زلزله زده شکایت کرد

وزرات بهداشت از سازندگان بیمارستان های آسیب دیده در مناطق زلزله زده شکایت کرد

بیمارستان سرپل ذهاب

به گزارش از من بپرس، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به عنوان بهره بردار بیمارستان های ساخته شده محسوب می شود به خاطر بیمارستان هایی که در غرب کشور دچار آسیب شده اند، از سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی وزارت راه و شهرسازی ، شکایت خواهد کرد و از آن ها می خواهد که پاسخگو باشند.

به گزارش ازمن بپرس، مدیر کل دفتر توسعه فیزیکی و عمرانی وزارت بهداشت در رابطه با این خبر گفته است: وقوع زلزله و آسیب هایی که به وجود آمده است بسیار سخت و دردناک می باشد و زمانی این درد بدتر می شود که مراکزی که باید در این شرایط به کمک حال مردم بیایند، خودشان دچار آسیب دیدگی شده اند.

مهندس امیر ساکی می گوید: زمانی که در مناطق زلزله زده خبر تخریب شدن دو بیمارستان منتشر می شود، نظر اکثر افراد به سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جلب می شود. در حالی که وزارت بهداشت هیچ مسئولیت و نقشی در این ساخت و سازهای بیمارستان ها ندارند و فقط مسئول بهره برداری از آن ها و البته شاکی از وضعیت به وجود آمده می باشند.

بیمارستان های زلزله زده

بیمارستان های زلزله زده

همچنین اظهار داشت: در رابطه با زلزله ی اخیری که در کرمانشاه به وجود آمده است، موضوع مهمی که وجود دارد این است که بیمارستان های سرپل ذهاب و توسعه ۱۲۷تختی بیمارستان اسلام آباد را سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی وزارت راه و شهر سازی ساخته اند و نقش وزارت بهداشت در این زمینه به عنوان بهره بردار بیمارستان می باشد و به خاطر اینکه مسئولیت ساخت، کنترل و نظارت پروژه ها بر عهده مجری و پیمانکار و مشاور می باشد، باید در مورد این مسئله پاسخگو باشند.

طبق گفته مدیر کل دفتر توسعه فیزیکی و عمرانی وزارت بهداشت، ساخت این دو بیمارستان به مدت تقریبا ده سال طول کشیده است، بیمارستان اسلام آباد را در سال ۸۵شروع به ساخت کردند و در سال ۹۶تحویل دانشگاه علوم پزشکی دادند و ساخت بیمارستان سر پل ذهاب را در سال۷۰ آغاز کردند و با مدت طولانی در سال۸۷ به پایان رسید و طولانی شدن دوره ی ساخت آن ها به خاطر اینکه اعتبارات لازم بر کیفیت بیمارستان مختص نشده است بر روی آن ها تاثیر گذار بوده است.

مهندس ساکی تاکید کرد: به خاطر آسیب رسیدن به جان و مال هموطنان کرمانشاهی مان و ویران شدن بیمارستان های تازه تاسیس شده توسط مجری وزارت راه و شهر سازی، وزارت بهداشت تصمیم دارد که از ناظر ، پیمانکار و مشاور پروژه های این بیمارستان ها شکایت کند.

همچنین افزود: این گونه تنبلی و تخلف در اسراف منابع عمومی دولت و خسارات وارد شده به هموطنان عزیزمان، یک نمونه از خیانت در امانت می باشد و وزارت بهداشت تصمیم گرفته است که با خاطیان ساخت برخورد جدی کند و این موضوع را پیگیری کند و تا زمان به نتیجه رسیدن آن هموطنان را در جریان آن قرار می دهد.

وی ادامه داد: تعدادی از مسئولان وزارت بهداشت برای بررسی میزان خسارتی که وارد شده است و بازسازی مناطق زلزله زده به کرمانشاه اعزام شدند.

بعد از شکایت از سازنده های این بیمارستان ها رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خبر داد که پیمانکاران بیمارستان سر پل ذهاب را دستگیر کرده ایم و پرونده این پیمانکاران در دستور رسیدگی قضایی می باشد.

در پایان رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت است که این پیمانکاران را به خاطر بازسازی بیمارستان و اصولی و فنی کردن آن ها برای مردم، با وثیقه آزاد می شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *