#


هرپس تناسلی؛ روش های کنترل این بیماری

هرپس تناسلی
28 اکتبر 2017 بدون نظر 1213 بازدید

هرپس تناسلی؛ روش های کنترل این بیماری

هرپس تناسلی؛ روش های کنترل این بیماری

زخم های سوزناکی روی اندام جنسی تان به وجود آمده است و ضعیف و تب دار شده اید. پزشکان از شما آزمایش به عمل آوردند و گفتند که دچار هر پس تناسلی شده اید که به نام هرپس سیمپلکس ۲ هم شناخته می شود. پزشکتان میگوید: این بیماری درمان ناپذیر است و شما آن را برای همیشه خواهید داشت .

سرتان را بالا بگیرید .

چرا که نه ؟ زمانی که اولین حمله تمام شود، شما مثل بقیه مردم خواهید بود (معمولاً دو تا سه هفته طول میکشد) حملات بعدی غیرمتناوب است و به شدت اولین حمله نخواهد بود. ثانیاً اگر ظاهراً جزء افرادی هستید که هر پس آنها را بدبخت می کند، در حال حاضر دارویی به نام آسیکلوویر آمده است که می تواند دفعات حملات را تا ۹۰٪ کاهش دهد. به طور خلاصه چه با بهبود طبیعی بیماری و چه با دارو درمانی ، اکنون هرپس به عنوان یک بیماری بدون درمان نیست.

سیستم ایمنی تان را تقویت کلید .

متخصصان دقیقاً نمیدانند که چه عاملی باعث می شود که ویروس نتواند به مدت طولانی غیرفعال باقی بماند و به طور غیرمنتظره دوباره فعال و باعث آسیب و خرابی شود. اما خیلی ها معتقدند سیستم ایمنی ضعیف بدن، می تواند یکی از علل آن باشد. هر چند این ارتباط درست باشد، معقولانه است که سیستم ایمنی را با تغذیه صحیح ، استراحت کافی و ورزش منظم تقویت کنید.

هرپس تناسلی

هرپس تناسلی

از محلول آب و صابون استفاده کنید .

شاید برای از بین بردن زخم های تناسلی ، مجبور به خوردن انواع داروها شوید. اما شما این کار را نکنید. همانند دیگر زخم ها شما باید نگران عنوئت باکتریال ثانویه باشید. اما آنچه برای ضد میکروب کردن منطقه نیاز دارید ، آب و صابون است . بسا هیچ داروی موجود در کابینت خود نمی توانید ویروس را بکشید و حتی ممکن است وضعیت را بدتر کنید. آسیکلوویر تنها دارویی است که اثرات مفیدی برای بیماران هرپس دارد.

از مالیدن پمادها پرهیز کنید.

زخم های تناسلی برای بهبودی به هوای کافی نیاز دارند. وازلین و پمادهای آنتیبیوتیکی جلوی هوا را می گیرند و فرآیند التیام را کند می کنند. هرگز از کرم های کورتونی که سیستم ایمنی را ضعیف می کنند استفاده نکنید؛ این کرم باعث رشد ویروس می شود.

از گرما برای تسکین استفاده کنید.

در طول حمله اولیه و یا حملات شدید ثانویه ، حمام و دوش آب گرم روی مناطق تناسلی ، سه تا چهار بار در روز ، دارای اثرات تسکین دهنده است ( خیلی از مردم این کار را می کنند ولی بعضی ها خوششان نمی آید).

هنگامی که از دوش آب گرم بیرون آمدید، سشوار را روی درجه پایین یا سرد تنظیم کنید و ناحیه تناسلی را خشک کنید. جریان هوای حاصل از سشوار با خشک کردن زخم ها دارای اثرات تسکین دهنده است و میتواند روند التیام را تسریع ببخشد.

از زیرپوش های پنبه ای و گشاد استفاده کنید.

به علت اینکه هوا برای التیام زخم ها لازم است، لباسهایی بپوشید کسه اجازهٔ تنفس به پوست تان بدهد. لباس های پنبه ای بپوشید نه مصنوعی – مثلاً اگر جوراب ساقی باند نایلونی می پوشید. مطمشن شوید که ناحیه روی کشاله ران از پایه درست شده است. اگر میخواهید مطابق مد، لباس شنا پوشید یک قطعه به اندازهٔ کشاله ران تان از زیرپوش پنبه ای ببرید و به لباس شنا بدوزید.

راحت ادرار کنید.

ادرار کردن برای افرادی که د چار اولين حمله هرپس شده اند ، می تواند همراه با درد شدید باشد، چرا که ادرار اسیدی از روی زخم های باز عبور می کند. این موضوع مخصوصاً در مورد زنها صادق است ؛ با لوله کردن یک کاغذ توالت، جریان ادرار خود را از زخمها دور نگه دارید و یا بعد از حمام می توانید در وان حمام ادرار کنید.

دست نزنید.

اگرچه اسم بیماری هر پس تناسلی است ولی ممکن است با دست زدن به ناحیه تناسلی و انتقال آن به چشم یا دهان، به بخش های دیگر بدن نیز آن را منتقل کنید؛ به همین دلیل به زخم ها دست نزنید. اگر احتمال می دهید که در شب آن را بمالید، محل زخم را با مادهٔ محافظ و عبور دهندهٔ هوا مثل گاز بپوشانید.

از این مکمل ها می توانید استفاده کنید .

بعضی از مردم و بعضی از پزشکان می گویند که پمادهای حاوی روی و یا کپسولهای حاوی آمینو اسیدلیزین می تواند در برابر حملات هر پس از بدن دفاع کند اما علی رغم مطالعات پراکنده دربارهٔ تأثیر این مواد، بسیاری از پزشکان به این ها اعتقاد ندارند. اگر میخواهید از این مکمل ها استفاده کنید، باید بدانید که مقادیر بالای این مکمل ها می تواند خطرناک باشد و باید تحت نظر پزشک از این داروها استفاده کنید .

این ویروس را به دیگران منتقل نکنید.

به یاد بیاورید که چگونه دچار هر پس شدید. شما مسؤولیت دارید که از دیگران محافظت کنید.

زخم ناحیهٔ تناسلی، بسیار مسری است، پس باید از تماس جنسی اجتناب کنید. هنگامی که زخم ها ناپدید شد، احتمالاً ویروس را انتقال نمی دهید ولی برای آرامش فکر و محافظت بیشتر از کاندوم استفاده کنید. این که قبلاً هر پس گرفته اید، دلیل نمی شود که دچار نوع دیگری از آن نشوید.

هرپس تناسلی

ارتباط فکری – بدنی

چرا بعضی از افراد ویروس هرپس را برای سال ها به طور غیرفعال در خود دارند، در حالی که دیگران دچار حملات منظم هرپس می شوند ؟

دکتر کریستوفر استوت « PIIDروانشناسی بالینی و متخصص روان ایمنی از دنور» به این سؤال پاسخ می دهد: جواب آن عمدتاً به فکر شما باز میگردد. افراد عصبانی تر و افسرده تر به راحتی دچار حملات می شوند. این نوع طرز فکرها، باعث سرکوبی سیستم ایمنی می شود. جودی هرس میگوید: من اهمیت نمی دهم که در هزار سال آینده چقدر تحقیق صورت خواهد گرفت، ولی مطمئنم که استرس همیشه عامل شماره یک است.

اما اگر شما قبل از دچار شدن به این بیماری استرس نداشته اید اکنون مطمئناً احساس استرس دارید، این حالت، باعث کمک به حملات هرپس می شود و این حملات، استرس بیشتری در شما ایجاد می کند. برای خلاص شدن از دست این سیکل ناقص چه کار باید کرد؟

هشدار پزشکی

دارویی برای کمک به روند بهبودی

اگر دچار نوع مقاوم همر پس شده اید و حملات عود کنندهٔ زیادی دارید، شاید بخواهید که پزشک آسیکلوویر را تجویز کند. دارویی که ثابت شده باعث تسریع التیام و محدود کردن شدت حملات می شود. اگر دچار اولین حمله شده اید و یا مرتباً دچار حملات می شوید، شاید پزشکتان بتواند به شما کمک کند . ا گر باردار هستید اطلاع بدهید، چرا که هر پس میتواند روی جنین اثر بگذارد.

ارتباط نزدیکی بین هر پس تناسلی و سرطان گردن رحم وجود دارد. پس عاقلانه است که زنان سالانه نمونه آزمایش پاپ اسمیر بدهند.

ایمنی می شود. جودی هرس میگوید: من اهمیت نمی دهم که در هزار سال آینده چقدر تحقیق صورت خواهد گرفت، ولی مطمئنم که استرس همیشه عامل شماره یک است.

اما اگر شما قبل از دچار شدن به این بیماری استرس نداشته اید اکنون مطمئناً احساس استرس دارید، این حالت، باعث کمک به حملات هرپس می شود و این حملات، استرس بیشتری در شما ایجاد می کند. برای خلاص شدن از دست این سیکل ناقص چه کار باید کرد؟

راهی دیگر

آیا با روغن کرچک می توانید با هرپس مقابله کنید؟

بسته های روغن را روی شکم تان قرار می دهید ؟ چرا؟ به این علت که یک سیستم ایمنی قوی می تواند از فعال شدن ویروس هرپس جلوگیری کند و بسته های روغن کرچک این کار را می کند. دکتر نورمن شلی «رئیس انستیتو دردهای شدید و مراقبت های بهداشتی در میسوری » می گوید: که با یک فنجان روغن کرچک شروع کنید و دو پارچه فلافل ضخیم را داخل آن . خیس کنید و پارچه ها را روی شکم تان قرار دهید و روی آن را با پلاستیک بپوشانید. روی پلاستیک از پد گرمازا استفاده و روی درجه ای که راحت هستید آن را ضخیم کنید و یک ساعت به همین حالت بگذارید؛ در آغاز ، یک بار در روز به مدت یک ماه این کار را انجام دهید.. سپس سه بار در هفته ادامه دهید . در طول حملات هرپس ، استفاده از بسته ها را افزایش دهید.

هر چه میتوانید بیاموزید ؟

دربارهٔ هر پس مطالعه کنید : با پزشکان مشورت کنید؛ سعی کنید تا انجا که می توانید کنترل کافی بر بیماری داشته باشید .

درمان های کوتاه مدت را در نظر بگیرید .

علاوه بر یاد گرفتن دربارهٔ هر پس ، شاید دچار افسردگی ، غمگیتی ، عصیانیت ، احساس گناه و مقصر بودن شوید. یک روانشناس میتواند در چند جلسه برای به دست آوردن دیدگاه جدید به شما کمک کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *