#


نکته های برای توقف شوره سر

6 نوامبر 2017 بدون نظر 1325 بازدید

نکته های برای توقف شوره سر

نکته هایی برای توقف شوره سر

بعضی از آرایشگرها می گویند شوره سر، تنها مشکل عمومی اکثر مشتریان دائم شان است. متخصص پوست با این گفته که هر کسی امکان مواجهه با این مشکل را دارد، موافق است.

از این مسأله، به راحتی نگذرید.

ماریا هور دیسکنی «متخصص پوست دانشگاه مینسوتا» میگوید : نباید از شوره سرتان به راحتی بگذرید و گرنه دچار چرخهٔ خارش و خاراندن می شوید. چشم پوشی از این مشکل منجر به پوسته پوسته شدن تمام سرتان می شود. در این حالت دچار خارش می شوید و با خاراندن پوست سر باعث ایجاد خارش و در نتیجه عفونت در پوست سرتان می شوید.

شوره سر

مرتباً از شامپو استفاده کنید.

متخصصان دربارهٔ شستن مرتب موی سر – در صورت لزوم هر روز – متفقالقولند . به طورکلی هر چه بیشتر سرتان را با شامپو بشویید، راحتتر می توانید شوره سر را کنترل کنید.

با شامپوی ملایم شروع کنید.

فیلیپ کینگسلی « متخصص مراقبت از پوست و مو» میگوید: در اغلب موارد، یک شامپوی ملایم معمولی برای کنترل مشکل کافی است. شوره سر اغلب بر اثر چربی بیش از حد پوست سر ایجاد می شود. شامپو زدن روزانه با یک نوع شامپوی ملایم که با یک قسمت مساوی آب مقطر رقیق شده، میتواند بدون آسیب به پوست سر، چربی مو را کنترل کند.

بعد از آن ، از شامپوهای دیگر استفاده کنید.

اگر شامپو زدن منظم فایده ای نداشت، به سمت شامپوهای ضدشوره بروید. شامپوهای ضدشوره انواع مختلفی دارند. استفاده از سلنیوم سولفاید و پرتیبیون روی ، باعث بهبودی سریع تر می شود و روند تکثیر سلولهای پوست سر را عقب می اندازد. در آنهایی که از سالیسیلیک اسید و سولفور استفاده می کنند، پوسته ها و شوره ها شل و شستن آنها آسان تر می شود. آنهایی که دارای مواد ضدباکتریایی هستند، میزان باکتریها را در سر و شانس عفونت را کم می کنند و آنهایی که دارای تار هستند رشد سلول ها را عقب می اندازند.

شوره سر

از ترکیبات تار برای از بین بردن شوره استفاده کنید.

دکتر فریس می گوید: من برای موارد مقاوم به درمان ، فرمول های حاوی تار را توصیه می کنم . سرتان را با شامپوی حاوی تار مالش دهید و ۵ تا ۱۰ دقیقه بگذاریسد کف های شامپو بر سرتان باقی بماند تا تار بتواند فرصت اثر گذاشتن را داشته باشد. اکثر مردم ، سریعاً پس از مصرف شامپوهای ضد شوره، سر خود را می شویند؛ اگر به علت بوی بد این نوع شامپو ، از مصرف آن اجتناب می کنید، خوب است بدانید که فرمول های جدیدتری به بازار آمده که بوی خوشایندتری دارند.

زیاده روی نکنید .

اگر شامپوهای حاوی تار و یا هر نوع شامپوی ضد شوره برای موهای شما مضر هستند، یک روز از شامپوی معمولی و یک روز از شامپوی ضد شوره استفاده کنید.

موی بور با موی سیاه فرق دارد .

اگر موهای بور یا نقرهای دارید مراقب باشید؛ زیرا شامپوهای حاوی تار می توانند بر روی موهای روشن لکه های قهوه ای رنگ ایجاد کنند.

دوباره شامپو بزنيد .

جفری هر تن و متخصص پوست از دانشگاه کالیفرنیا» میگوید: همیشه موی خود را دوبار با شامپوی ضد شوره بشویید. به محض اینکه زیر دوش رفتید، از شامپو استفاده کنید تا زمان کافی برای اثر گذاشتن داشته باشد بعد از اتمام دوش گرفتن ، شامپو را از سرتان بشوید. سپس برای بار دوم به سرتان شامپو بمالید تا کف کند و سپس سریع بشویید. شستشوی دوم، یک مقدار ثر دارویی بر سرتان می گذارد بنابراین می تواند تا دوش گرفتن بعدی مؤثر باشد.

سرتان را بپوشانید .

دکتر بیهوا روش دیگری را برای افزایش تأثیر شامپوهای دارویی توصیه می کند. بعد از اینکه شامپو کف کرد، کلاه مخصوص حمام را بر سرتان (که خیس است ) بگذارید و یک ساعت صبر کنید و دوباره مانند همیشه بشویید.

شامپوی تان را تغییر دهید.

دکتر هوارد میگوید: اگر فهمیدید که یک مارک از شامپوها به سر شما میسازد و مؤثر است به استفاده از آن ادامه دهید. اما توجه داشته باشید به دلیل اینکه پوست شما به ترکیبات شامپو عادت می کند، عاقلانه است که برای حفظ اثربخشی آن، هر چند ماه، شامپو را عوض کنید.

ماساژ دهید.

هنگام شامپو زدن به آرامی با نوک انگشتان ، پوست را ماساژ دهید تا پوسته ها و فلسها شل شوند؛ اما پوست سرتان را نخراشید، زیرا باعث زخم می شود و مشکلی بدتر از شوره به وجود می آورد.

از آویشن بیشتر استفاده کنید.

آویشن به خاصیت ضدعفونی کنندگی ملایم مشهور است و میتواند در کاهش شوره سر کمک کند. با جوشاندن چهار قاشق چایخوری کاملاً پر از آویشن خشک در دو استکان آب به مدت ده دقیقه ، یک محلول شستشوی مؤثر تهیه کنید. دم کرده را از صافی رد کنید و بگذارید خنک شود؛ نصف ترکیب را به روی موهای خیس و تمیز تان بریزید و مطمئن شوید که مایع ، پوست سرتان را پوشانده است ، به آرامی ماساژ دهید، باقی مانده را برای استفاده بعدی بگذارید.

به موی تان حالت بدهید .

اگرچه شامپوهای ضد شوره مؤثر هستند، اما ممکن است برای موی تان بیش از حد قوی باشند، بنابراین بعد از شامپو زدن ، برای از بین بردن اثرات جانبی آن از حالت دهنده های مو استفاده کنید .

شوره سر

شوره سر

روغن بماليد .

اگر چه چربی زیاد سر ، منجر به ایجاد این مشکل شده است ، اما گاهی درمان با روغن گرم باعث نرم و شل شدن شورههای سر می شود. ۵۰ تا ۱۰۰ گرم از روغن زیتون را روی اجاق بگذارید تا گرم شود، موی تان را خیس کنید سپس با کمک یک بورس یا گلوله پنبه ای روغن را مستقیماً به پوست سر برسانید. یک کلاه حمام بر سرتان بگذارید و ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس به کمک شامپوی ضد شوره روغن را کاملاً بشوید.

بگذارید موی تان در معرض آفتاب قرار گیرد.

نور خورشید به میزان کم ، برای شوره سر، مناسب است؛ زیرا اشعه ماوراء بنفش دارای اثرات ضد التهابی بر پوست های شوره دار میباشد ، به همین علت هم هست که در تابستان شوره سر کم می شود. سعی کنید کمتر از ۳۰ دقیقه در روز در معرض نور خورشید قرار بگیرید، یعنی باید بین اثرات مفید خورشید روی پوست سر و اثرات مضر آن بر کل پوست بدن موازنه برقرار کنید.

آیا مسئلهٔ اصلی شورهٔ سر است یا التهاب پوست ؟

شوره شدید بیماری ای است که در واقع به نام درماتیت سبورئیک ( التهاب پوست شوره دار) شناخته می شود و به تجویز دارو نیاز دارد. در صورت وجود علایم زیر به پزشک مراجعه کنید :

* حساسیت و آسیب پوست

* پوسته های ضخیم علی رغم کاربرد شامپوهای ضد شوره * پوسته های زرد رنگ

*  تکه های قرمز رنگ، مخصوصاً در نواحی خط گردن

آرامش خود را حفظ کنید.

نباید نقش حالات عاطفی را در تحریک و بدتر کردن بیماری های پوست نظیر شوره سو و یا دیگر انواع التهاب پوست، دست کم گرفت. این بیماری ها اغلب با استرس بدتر می شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *