#


نکته هایی برای تسکین درد دندان

درد دندان
29 نوامبر 2017 يك نظر 1261 بازدید

نکته هایی برای تسکین درد دندان

نکته هایی برای تسکین درد دندان

دندان درد بسیار آزاردهنده است. ممکن است درد هنگام خندیدن یا اخم کردن یا خوردن و آشامیدن و یا روی هم گذاشتن فکها و یا حرکت سر ایجاد شود. حتی هنگام تنفس هم می تواند آزاردهنده باشد چرا که هوای سرد از دهان عبور می کند و به دندان حساس برخورد می کند و آخ !

دندان درد می تواند نشانه خیلی چیزها باشد. ممکن است روی دندان های کرسی پوسیدگی وجود داشته باشد. ممکن است دندان ترک خورده باشد و یا ضربه ای به دهان وارد شده باشد؛ اما درد می تواند حتی به خاطر تکه غذایی باشد که بین دو دندان گیر کرده است. تنها دندان پزشک میتواند تشخیص قطعی دهد. تا وقتی که به وی مراج کنید ، میتوانید برای کاهش درد موارد زیر را انجام دهید:

با غرغره کردن، دردتان را خاموش کنید.

دهان تان را با آب کاملاً پر و غرغره کنید ( آب در دمای بدن )؛ دندان درد شما، شاید به علت گیر کردن غذا باشد و ممکن است با شستشو از بین برود.

درد دندان

درد دندان

به آرامی نخ دندان بکشید.

اگر دهان شویه فایده نداشت، شما می توانید تکه گوشت و یا ذرت بو داده را با استفاده از نخ دندان خارج کنید. لثه های شما احتمالاً دردناک خواهند بود.

با آب نمک، غرغره کنید.

بعد از هر وعده غذا و در هنگام خواب ، یک قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب ، بریزید ( دمای آب برابر بدن باشد ) و غرغره کنید.

ماساژ را امتحان کنید.

در صورت ابتلا به دندان درد، این روش می تواند تا ۵۰٪ مؤثر باشد.

یک قطعه نخ را در ناحیه V شکل ، جایی که انگشت شست و انگشت اشاره به هم می رسد قرار دهید و به آرامی قطعه نخ را ۵ تا ۷ دقیقه روی ناحیه مبتلا بکشید.

در مطالعه ای که توسط رونالد مزدک « محقق کانادایی و رئیس سابق انجمن بینالمللی درد» انجام گرفت ، ۶۰ تا ۹۰٪ از افرادی که از ماساژ یخ استفاده کردند، دندان دردشان تسکین یافت . مطالعه وی نشان داد که مالیدن تکه یخها باعث فرستاده شدن امواجی از راه های عصبی ای می شود که درد دندان معمولاً آن را طی می کند و چون این راه عصبی در آن واحد، فقط می تواند یک علامت را عبور دهد، انتقال حس مالش بر درد برتری می یابد.

درد دندان

درد دندان

گاز نگیرید.

اگر ضربه باعث تحریک دندان دردناک شما می شود، سعی کنید در هنگام جویدن از آن ناحیه استفاده نکنید.

مقداری یخ بمکید.

این درمان را مثل درمان ضربه های وارده به بدن انجام دهید. یخ را روی دندان دردناک گونه مجاور آن با فواصل ۱۵ دقیقه، حداقل ۳ تا ؛ بار در روز تکرار کنید.

دهان را بسته نگه دارید.

اگر برخورد هوای سرد با دندان ایجاد درد می کند جلوی جریان هوا را بگیرید.

و یا دهان را باز نگه دارید.

بعضی دندان دردها وقتی ایجاد می شود که شما نتوانید به درستی دندان ها را روی هم بگذارید. در این صورت تا رسیدن به دندانپزشک ، تا جایی که میتوانید دندانها را باز نگه دارید.

درد دندان

درد دندان

آسپیرین بخورید.

درمان قدیمی را که آسپیرین را مستقیماً روی لثه دردناک می گذاشتند انجام ندهید. آسپیرین باعث سوختگی محل می شود. برای تسکین درد، هر چهار تا شش ساعت آسپیرین بخورید.

سرما درمانی کنید.

گرما را از گونه دردناک خود دور نگه دارید، حتی اگر باعث کاهش دندان درد شما شود؛ اگر دندان شما عفونی باشد، گرما عفونت را به خارج فک گسترش می دهد و عفونت را بدتر می کند.

در مورد دندانهای خود حساس باشید.

اگر دندان ها فقط به گرما و سرما حساس باشد شما دچار حساسیت شده اید. افراد زیادی دچار حساسیت دندانی هستند و این حساسیت هنگامی شروع میشود که عاج زیر مینا نمایان می شود مخصوصاً در ناحیه خط لثه ای.

پیری: تحلیل لثه ها ، جراحی و مسواک زدن شدید با مسواک های سفت و مواد ساینده می تواند باعث نمایان شدن عاج دندان شود؛ گاهی وقت ها، پلاک باعث خورده شدن مینا و نمایان شدن عاج می شود. خمیر دندانهایی که اختصاصاً برای این دندانها فرموله شده، همراه با مسواک هایی با پرزهای نایلونی نرم را توصیه میشود.

اگر برای اولین بار با اینگونه حساسیت ها روبرو شده اید ، معقولانه است که برای اطمینان از نبودن مشکلی دیگر به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *