#


نکاتی که در مورد متداول ترین بیماری روانی وجود دارد

6 آوریل 2018 بدون نظر 1479 بازدید

نکاتی که در مورد متداول ترین بیماری روانی وجود دارد

چند نکته در خصوص شایع ترین بیماری روانی

«دواین جانسون» که به آن لقب «The Rock» یا همان صخره را داده اند، به غیر از این که توانسته هشت دوره قهرمان جهان در مسابقات کشتی کج باشد، دوبلور و یکی از معروف ترین بازیگران آمریکایی نیز می باشد.

به گزارش ازمن بپرس، با این توصیف و با توجه به شخصیتی که از وی در ذهن بینندگان فیلم هایش مانده است، می توان مدعی بود که احتمال ابتلای وی به بیماری افسردگی خنده دار به نظر می رسد ولی واقعیت چیز دیگری را می گوید. وی به تازگی در گفت و گویی که از نبردش با افسردگی پرده برداشته و گفته است که آن روزها به قدری حالش بد بوده است که در یک لحظه زیر گریه می زده است. این بازیگر پرفروش حال حاضر سینما می گوید که در زمانی به قدری دچار افسردگی شده بود که در حال از دست رفتن و نابودی بوده است.

صحبت های خواندنی «جانسون» در مورد افسردگی اش

این بازیگر پرطرفدار در خصوص چالش هایی که برای حفظ سلامتی روانی اش داشته، توصیه کرده که سعی و رنج یک چیز واقعی می باشد و وی افسرده شده بود و در حال از دست رفتن بود. جانسون گفته است زمانی که مصدوم شد و رویاهایش برای فوتبال حرفه ای بر هم ریخته شد، این مشکلات برای او اتفاق افتاد. این آسیب دیدگی باعث شد تا یک سال بعد از امضای قرارداد وی با لیگ فوتبال کانادا، کنار گذاشته شود و به فاصله اندکی بعد از آن، نامزدش نیز رابطه اش را با وی قطع کرد. او گفته است که به نقطه ای رسیده بودم که دوست نداشتم کاری را انجام دهم یا جایی بروم و تنها گریه می کردم. چند ماه قبل، وی تصویری از خودش را در اینستاگرام به انتشار گذاشت که به فیلمی با نام «توپچی ها» مربوط بود. در این صحنه وی مقابل یک سنگ قبر در گورستان ایستاده بود. جانسون در توصیف این تصویر نوشت که این صحنه به خودکشی برادر شخصیتی مربوط می باشد که وی نقشش را بازی کرده است و ادامه داد که تمام ما هنگامی در این جایگاه ایستاده ایم. جانسون در ادامه توضیح داد زمانی که ۱۵ سال داشت، مادرش می خواست اقدام به خودکشی کند و وی بود که مادرش را نجات داد و از این کار جلوگیری کرد. جالب است بدانید، گفت وگوی این بازیگر با واکنش های بسیاری از طرف طرفدارانش مواجه شد و وی بعد از آن در توئیتر نوشت که افسردگی تبعیض نمی شناسد و زمان بسیاری طول کشید تا خودم و این بیماری را بشناسم ولی کلیدش این است که نباید از مواجه شدن با آن ترسید. به ویژه کسانی که دوست دارند آن را پنهان کنند باید بدانند که تنها نمی باشند.

پاسخی به چند سوال مهم در مورد افسردگی

با وجود این همه اطلاع رسانی در خصوص شایع ترین بیماری روانی که به سرماخوردگی در میان بیماری های روحی معروف می باشد، باز هم تعداد زیادی از مردم با نشانه های این بیماری آشنا نیستند یا بی تفاوت از کنار آن عبور می کنند. در ادامه پاسخ چند سوال مهم در مورد این بیماری به نقل از انجمن روان پزشکی آمریکا را می دهیم. به یاد داشته باشید که احتمال دارد شما نیز به این بیماری ابتلا پیدا کنید به همین دلیل از خواندن ادامه این مطلب، غافل نشوید.

۱-علامت های اصلی ابتلا به افسردگی چیست؟

اصلی ترین نشانه افسردگی، احساس غمگینی مداوم و عدم علاقه به انجام اموری است که شخص قبل از این به سادگی انجام می داده است.

چنان چه این نشانه ها بیش از دو هفته به طول بیانجامد و در کارکرد روزانه شخص اختلال به وجود آورد، به آن بیماری افسردگی اساسی گفته می شود. نشانه های دیگری نیز احتمال دارد در افراد مبتلا به افسردگی مشاهده شود که شامل کم شدن سطح انرژی، کاهش یا افزایش اشتها، کاهش یا افزایش اندازه خواب، احساس اضطراب و بی قراری، تحریک پذیری و زود از کوره در رفتن، کم شدن تمرکز، کم شدن نیروی تصمیم گیری، احساس بی ارزشی یا پوچی، احساس ناامیدی، احساس گناه و افکار خودکشی و آسیب به خودمی باشد.

۲-تفاوت بین غم عادی با افسردگی چیست؟

هر شخصی در طی روزها و هفته ها طیفی از هیجانات را تجربه خواهد کرد که این هیجانات به رویدادها و اتفاقات بستگی دارد و گوناگون می باشند. زمانی که ناامید هستیم معمولا احساس غم داریم. زمانی که از دست دادن را تجربه می کنیم، غمگین می شویم. این احساسات معمولا دارای فراز و فرود می باشند. این احساسات به اطلاعات و تغییرات جواب می دهند. در مقابل این احساسات، افسردگی، احساسی عمیق و مداوم می باشد. کسانی که افسرده هستند به احتمال کمتری شاد، راحت یا آسوده خاطر می باشند.

کسانی که از افسردگی بهبود پیدا می کنند، اکثرا قدرت احساس مجدد غم طبیعی و تجربه داشتن «روزهای بد» را دارند، احساسی که در مقابل احساس هر روزه ی غم شدید در ذهن و روح (که در افسردگی تجربه می شود) می باشد.

۳-پیش از رفتن نزد متخصص چقدر باید صبر کرد؟

در صورتی که نشانه های تان خفیف می باشند، کار و زندگی تان را مختل نکرده اند و یا سلامت تان را تحت تاثیر نگذاشته اند و به خودکشی یا خود آسیب رسانی فکر نمی کنید، می توانید پیش از مراجعه کردن به متخصص دو یا سه هفته صبر کنید تا مشاهده کنید که نشانه های تان به خودی خود بهبود پیدا می کنند یا خیر. ولی نشانه های جدی تر نیازمند توجه فوری می باشند.

۴-افسرده ها باید چه کارهایی انجام دهند؟

با کسی که به او اعتماد دارید در خصوص احساسات تان صحبت کنید. تعداد زیادی از افراد بعد از حرف زدن با کسی که به احساسات آن ها توجه می کند، احساس بهتری پیدا می کنند. به دنبال درمان افسردگی تان باشید. رفتن به نزد پزشک یا روان شناس، گام اول شروع درمان می باشد. سعی کنید به سوی انجام کارهایی بروید که در گذشته آن ها را دوست داشتید. ارتباطات اجتماعی خودتان را از بین نبرید، با دوستان و اعضای خانواده تان در تماس و ارتباط بمانید. تلاش کنید قبول کنید که شما هم احتمال دارد دچار افسردگی شده باشید، به همین دلیل بهتر است انتظارات تان را از خودتان کاهش دهید زیرا طبیعی است در هنگامی که افسرده اید، بازده کاری تان به خوبی سابق نباشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *